Házi feladat

I. ADMINISZTRÁCIÓ

Domain név és tárhely foglalás

Ha nincs még lefoglalt domain neved és tárhelyed, legkésőbb az arculati csomagod elkészültéig mindenképpen meg kell rendelned ezeket, de minél előbb teszed meg, annál jobb. 

A domain név a honlapod neve lesz, például www.valami.hu  A domain neved lehet a saját neved, a cégedé, vagy a módszeredé, termékedé, szolgáltatásodé stb. Google keresési szempontból ez utóbbiak a szerencsésebbek, azonban ha ezek már foglaltak, a neved is alkalmas lehet honlapcímnek, ez esetben érdemes fokozott figyelmet fordítanod a személyes márkád építésére és reklámozására.

A tárhelyre azért van szükség, mert itt fogjuk tárolni a honlapod összes adatát (kódolások, képek, szövegek). A honlapod WordPressben fog elkészülni, a WordPressért külön nem kell fizetned.

Itt (is) tudod ellenőrizni, hogy a kiválasztott domain neved foglalt-e: domain.hu

Domain és tárhely szolgáltatót szabadon választhatsz. Ha nem ismersz megbízható szolgáltatót, szívesen ajánlok olyanokat, akikkel már dolgoztam. Üzleti érdekem egyikhez sem fűződik, azért ajánlom őket, mert elégedett vagyok a szolgáltatásukkal, segítókész az ügyfélszolgálatuk.  Néhány tipp:  Tárhelypark,  SzerverzumDiMa, Maxer, Versanus

Ha segítségre van szükséged a tárhely+domain név foglalással kapcsolatban, keress meg bátran, szívesen segítek. A domain és tárhely szolgáltatás ára nem nekem, hanem a szolgáltatónak fizetendő.

II. inspiráció gyűjtés

1. A., INSPIRÁCIÓ GYŰJTÉS - HA ARCULATTERVEZÉST (IS) IGÉNYELTÉL

Első lépésként megnézzük, hogy milyen a stílusod, az ízlésed. Sok szó helyett a képek beszédesebbek, arról nem beszélve, hogy az egyes fogalmak, mint például „nőies”, meglehetősen szubjektívak. Épp ezért arra kérlek, hogy képeket gyűjts, minél többet. Ha arculattervezést is rendeltél tőlem, ezt a lépést semmiképp ne hagyd ki! 

FONTOS! 

Mielőtt belevágsz a lenti feladatba tisztázd magadban, hogy az arculat Téged, egy közösséget vagy egy céget/szervezetet képvisel és ennek szellemében végezd el a kutatást.

FELADAT – Készíts titkos táblát a Pinteresten és gyűjtsd ide az inspirációidat.

  1. Ha még nincs Pinterest fiókod regisztrálj magadnak a https://hu.pinterest.com/ oldalon. A regisztráció ingyenes, és lehet Gmail vagy Facebook profillal is regisztrálni. (Az elején ki kell választanod pár érdeklődési csoportot, ez később a hasznodra válhat az inspirációk keresésénél is.)
  2. Hozd létre az új táblát, ahova az inspirációidat gyűjtöd. Ezt megteheted külön, előre létrehozva, de egyszerűbb, ha a legelső menteni kívánt képnél teszed ezt meg. A kiválasztott képnél kattints először a lenyíló listára (Profil látszik először) és válaszd ki a táblát, ahova menteni szeretnéd a képet,  vagy kattints a + jelre, amellyel új táblát tudsz létrehozni. A táblát megjelölheted titkosként, így csak Te és azok láthatják, akiket Te adsz hozzá a táblához. A tábla kiválasztása után kattints a piros Mentés gombra!
  3. Az inspiráció gyűjtéshez javasolt keresőszavak: logo design, color palette, fonts, fashion, website design inspiration, moodboard. A színpaletták kapcsán fontos tudnod, hogy ami egy képen szép és jól mutat, mint színharmónia, az nem biztos, hogy pl egy weboldalon is esztétikus, mert ott nemcsak 1 kép lesz. A színpalettánál uralkodó színt keress, ami tetszik, illetve a kép stílusáról is kiderül, milyen hangulatvilág tetszik neked. 
  4. Gyűjtsd ki azokat a pineket, amelyek tetszenek, amelyeket Te is el tudsz képzelni sajátodként a honlapodon, kreatívjaidon!
  5. Szelektálj! Ha már jó sok összegyűlt, szórd ki azokat, melyek kevésbé tetszenek, csak a legek (top 10) maradjanak benne.
  6. A top 10 pined mindegyikével kapcsolatban fogalmazd meg, miért szereted, miért tetszik Neked.
  7. Adj hozzá engem is a tábládhoz, így látni fogom a gyűjtéseidet. Ehhez menj a profilodra (jobb felső sarok), ahol láthatod az összes tábládat, itt pedig kattints a választott  táblán a ceruzára, ahol a közreműködők részben a plusz jellel hozzá tudsz adni engem is. Profilomat itt találod: Magdi Webdesign  (magdipalffy) Ha nyilvános a táblád, akkor elég, ha a tábla linkjét küldöd el nekem.
  8. Ha kész vagy, küldd el nekem emailben a top 10 pineddel kapcsolatos gondolataidat. 🙂

1. B., INSPIRÁCIÓ GYŰJTÉS - HA CSAK WEBOLDAL KÉSZÍTÉST RENDELTÉL

A design kérdéslistában szerepelni fog egy olyan pont, melyben arra kérlek, adj meg olyan honlap címeket, amelyek tetszenek Neked, illetve majd arra is kérlek, hogy add meg azoknak a honlapjait is, akiket konkurenseidnek tartasz. 

A két feladat olyan szempontból „összemosható”, hogy nézd át alaposan a konkurenseidet olyan szemmel is, hogy mi az, amit valószínűleg jól csinálnak, vagy ami tetszik.

Nézz körül a Pinteresten is és a fenti szempontokból a webdesign inspiration keresőszó alapján keress olyan honlapokat, amelyek tetszenek, vagy látsz rajtuk olyan design megoldást, ami tetszik és szívesen látnál hasonló megoldást a saját honlapodon is.

FONTOS! 

INSPIRÁCIÓT GYŰJTÜNK, NEM SABLONOKAT!

A cél nem az, hogy az általad kigyűjtött elemeket másoljuk le, hanem hogy kapjak egy képet az ízlésvilágodról. 

III. anyag gyűjtés

Mire eljutunk odáig, hogy elkészül az arculatod, minden tartalmi elemnek készen kell állnia, hogy hozzá tudjak fogni a weboldalad elkészítésének.

FELADAT

  • Kezdd el gyűjteni/írni azokat az anyagokat, melyeket szeretnél a honlapodon szerepeltetni.
    • Képek 
    • Leírások
    • Bemutatkozó szövegek
    • Blog cikkek
  • Gondold végig, mi legyen a weboldalad stratégiája!
    • Ügyfélszerzés?
    • Referencia oldal?
    • Mit lásson elsőként az ügyfél?
    • Hogyan akarod terelni az egyes tartalmi elemek között a látogatókat?
    • Hogyan lehet Tőled szolgáltatást megrendelni?
  • Gondold végig a marketingedet!
    • Hogyan akarod hirdetni magad?
    • Hogyan fogsz látogatókat terelni az oldaladra?
  • Gondold végig, az arculati elemeket hol szeretnéd még hasznosítani
    • Facebook
    • LinkedIn
    • Hírlevél
    • Névjegykártya
    • Blog stb.

Egy kis segítség, mire ügyelj az összegyűjtött anyagok kapcsán

Szövegek stílusa

TÉGED tükrözzön, ne legyél olyan, amilyennek gondolod, hogy egy honlapnak lennie kellene – például hivatalos, címszavakban kommunikáló stb. A legtöbb oldal ilyen, ne csak vizuálisan, hanem a szöveggel is különbözz tőlük!

A Google segítségével keress rá a témádra, milyen kulcsszavakat találsz, mire keresnek rá az emberek – ezeket a szavakat feltétlenül építsd be a tartalmadba!

Mi az, ami a klienseidet foglalkoztatja? Ha olyan szavakat használsz, olyan problémáról írsz, ami róluk szól, könnyebben elköteleződnek irántad. Ha nem tudod mik ezek a szavak, kérdezz rá! 🙂

Tartalomhoz adalékok

Az alábbi szövegek semmiképp se hiányozzanak a leadott anyagaid közül:

  • Bemutatkozó szöveg  Legalább két féle, egy rövidebb, ami egy landing oldalra, kezdő oldalra is kitehető és egy hosszabb, amit pl. a Rólam oldalra tehetsz.
  • Mi az a problémakör, vagy vágy, ami a klienseid fejében van, amikor keresnek szolgáltatót  Írd le minél érzékletesebben a problémát, vagy az áhított életérzést – vagy mindkettőt, ha a szolgáltatásod arról szól, hogy egy negatív élethelyzetből juttasd el egy pozitívba. 
  • Milyen megoldást tudsz ajánlani, amivel meg tudod oldani a kliensed problémáját, vagy elérheti a vágyott állapotot – A módszer ismertetésén túl térj ki arra, hogyan teszed ezt. Ha úgy gondolod, nincs semmi különleges módszer abban, amit csinálsz, akkor hívd fel a figyelmet a környezetre (barátságos szoba, kényelmes fotel, friss kávé stb.) , vagy bármi olyan előnyre, ami számíthat a klienseidnek – pl a belvárosban vagy, van parkoló stb. 
  • Miért pont Te, vagy a Te módszered? Győzd meg, hogy nálad jó helyen lesz az ügyfél. Nekem kell túlígérni, vagy a konkurenseidet alázni, néha az is elég, hogy megosztod a saját munkáddal kapcsolatos filozófiádat. Itt felhozhatod az ügyfél fejében felmerülő kifogásokat is.
  • Konkrét szolgáltatások / termékek és azokat hogyan lehet igénybe venni  Kihagyhatatlan, ha valódi kapcsolatot akarsz létesíteni. 
  • Kapcsolati adatok Minden – űrlap, linkek, telefonszám, email cím. 

Képek

Illusztrációid lehetnek saját fotók vagy profi fotós által készített képek és ingyenes vagy fizetős oldalakról letöltött képek.

Ha fotós készíti a képeket, mindenképp ragaszkodj ahhoz, hogy minél természetesebb képeket készítsen rólad! Ez most nem Lakatos Márk-féle átváltoztató show, fontos, hogy az ügyfeleid olyannak lássanak, amilyen valóban vagy. 🙂

Letöltött és saját képeknél is kizárólag jó minőségű, nagy felbontású képeket használj!

Lehetőséged van arra is, hogy én válogassam Neked a képeidet, illetve jutányos licenc díj fejében korlátlanul válogathatsz a freepik.com weboldalról is.

Ebben a cikkben csak a képekről írok, hasznos elolvasnod. 

Fotózáshoz hasznos tippek

Fotósok, akiket szívesen ajánlok vagy személyes tapasztalat / ismeretség, vagy ügyfeleim révén: https://palffymagdi.hu/5-fotos-5-gondolat-uzletiportre/
Mindenkihez van elérhetőség és honlap cím is, vagy legalább egy portfólió oldal, hogy meg tudd nézni, bejön-e az illető stílusa.

Eldöntendők:
1.  HELYSZÍN

Stúdió fotó egyszerű háttérrel, stúdió fotó berendezéssel, saját közegedben, természetben (ez utóbbit még nyáron sem ajánlom, mert akkor tutira hetekig vacak az idő – tapasztalat. 😀 )

2. ÖLTÖZÉK

Ha lehetőség van rá,  az arculatod meghatározása után kerüljön sor a fotózásra. Amennyiben ez nem lehetséges, mindenképp ajánlom, hogy alaposan gondold végig, milyen színek állnak neked jól, miben mutatkozol az ügyfelek előtt is szívesen. A cél továbbra is az, hogy felismerhető legyél a képeken és önazonos. A képen mutathatod egy-két fokkal jobb éned változatát, de hatalmas különbség ne legyen. 

3. CÉL 

A fotósnak mindenképp mondd el, hogy honlapra szeretnéd a képeket. Azt lenne érdemes átgondolnod, hogy a fotókat kizárólag ott akarod-e majd
használni, vagy egyéb marketing anyagokhoz is – pl. szóróanyag, esetleg névjegy stb.
A honlapon belül is érdemes átgondolni, hogy ott a nyitó képre szánod-e, vagy sima bemutatkozó blokkba, akarsz-e magadról „nem beállított-szembe
nézős” kvázi hangulatképet. Érdemes legalább egy képet úgy komponáltatni a fotóssal, hogy legyen pl a bal oldalon negatív (azaz üres) tér, és ott lehetőleg ne legyen semmi olyan, ami elvinné a figyelmet, illetve ha rá írunk, akkor megnehezítené az olvasást. Fekvő tájolású képből mindig könnyebb állót komponálni, mint fordítva, azaz törekedjetek arra, hogy legalább egy fekvő és egy álló kép is készüljön Rólad.

Szuper ha kérsz olyan képet is, ami háttér nélküli variánsa egy jól készült fotódnak, hogy akár Te is be tudd tenni a képet más háttér elé.

További cikkek a témában melyeket érdemes átolvasnod fotó gyűjtés, illetve fotózás előtt:  https://palffymagdi.hu/tag/kepek-a-honlapodra/

Közösségi média

Szinte kikerülhetetlen a közösségi médiában való jelenlét, ha nemcsak szájhagyomány útján akarod hirdetni magad. Gondold végig, hogy milyen közösségi média felületet használhatnak az ügyfeleid, és hogy lesz-e időd azt rendszeresen karban tartani. Facebookon például a sikeres oldalak naponta legalább egyszer posztolnak. Érdemes tanulmányoznod, hogy melyik platform mit tud ajánlani a vállalkozásodnak – már az Instagram, a Pinterest és a Facebook is számtalan üzleti lehetőséget kínál, tudd, melyikre van valójában szükséged!

Azt is érdemes megfontolni, hogy mi a fő célod – közösség építés, vevő-szerzés, vagy mindkettő.

Tanulmányozd a konkurenciád!

Kik a legnagyobb vetélytársaid? Ők mivel fogják meg az ügyfeleiket?

Tudd, miben akarsz különbözni tőlük, illetve érdemes megjegyezni azokat a tartalmi elemeket, amelyek működőképesek. Ez utóbbiak esetében azonban óvakodj másolástól!

Ha még nem tetted meg, nézd meg ezeket az ingyenes anyagokat is!

hatékony landing oldal összetevői ebook

INGYENES EBOOK

honlaptartalomaz-min

honlap tartalom a-tól z-ig

KAPCSOLÓDÓ BLOG CIKKEK