Mi az a moodboard és mire való?

Mi az a moodboard és mire való

Már megint egy designeres kifejezés, amit nem értesz? Semmi gond, ebből a cikkből megérted mire való és hogyan tudod alkalmazni a saját honlapod tervezésekor. Bónuszként találsz a cikkben letölthető sablont és útmutatót, hogyan készítsd el a sajátod.

A moodboard, vagy más néven hangulattábla a weboldal és arculattervezés első fázisában készül, a funkciója pedig nem más, mint ahogy a neve is mutatja, a hangulat rögzítése.

Miért is van erre szükség?

Amikor fogalmazgatod magadnak, hogy mit fogsz vállalkozásoddal képviselni, miben különbözöl konkurenseidtől, elengedhetetlen, hogy ezek a megfogalmazott értékek vizuálisan is megjelenjenek – akár az arculatodról legyen szó, akár magáról a honlapodról.

A képeket, színeket az agy sokkal gyorsabban dekódolja, mint a szöveget, legtöbbször felületesen is olvasunk, épp ezért fontos, hogy a képekkel, színekkel mit üzensz olvasóidnak: megbízható vagy, nyugodt, arisztokratikus, vagy inkább laza, bohókás, vidám, netán érzékeny, visszafogott?

Színekkel, képekkel, betűtípusokkal mindezek a jellemző kulcsszavak nagyon jól „leírhatóak” és ezek az üzenetek azonnal átmennek az olvasónak, anélkül, hogy végigolvasná a honlapod. Ha a szöveg összhangban áll a képi megjelenéssel, nyert ügyed van.

A moodboard tehát arra való, hogy ötletelj: gyűjtsd ki magadnak a neked tetsző színeket, képeket, melyekkel jól meg tudod ragadni azt a hangulatot, amit honlapoddal, arculatoddal sugallni szeretnél.

Az itt ingyenesen letölthető Power Point szerkeszthető sablonnal pedig meg is tudod valósítani elképzeléseid.

PowerPoint Moodboard sablon

Töltsd le a sablont, és máris láss neki a megvalósításnak a lenti leírás segítségével!

GYORS útmutató, hogyan csináld meg a saját moodboardod

  1. Készíts külön táblát a Pinteresten, vagy egy mappát a számítógépeden  – ide gyűjtöd majd az inspirációidat.
    • Ki vagy, milyen típusú személyiség vagy?
    • Milyen stílus áll közel a szívedhez? 
    • Ha az ügyfeleidre gondolsz, hogyan látod őket? 

2. Ha már jó sok összegyűlt, szelektálj és válaszd ki azt a 10-15 darabot, amelyek a leginkább összhangban vannak az általad képviselt életstílussal, értékekkel, megjelenéssel. 

3. Válaszd ki elsőként azt a képet, melyet a legdominánsabbnak érzel a színei, hangulata miatt. Húzd a képet a kívánt alakzat helyére, majd addig alakítsd a formáját, amíg pontosan nem passzol az alakzatba.,

  1. Járj el a többi képeddel is hasonlóan, helyezd el őket a sablonban, tetszés szerint. Ha határozott képed van arról, hogy mit sugalljon az arculatod, valószínűleg hasonló stílusú és /vagy hangulatú képeket találtál. Ügyelj arra, hogy az összkép végül harmonikus legyen. A képeken körülvágással, előre/hátra helyezéssel tovább tudsz csinosítani.
  1. Ha készen vagy a képekkel, a moodboard sablon legfelső sorába (5 téglalap) rögzítsd a színeket, amelyeket a képek alapján tudsz meghatározni. A színkódokat a legkönnyebben az icolorral tudod megszerezni. Csak fel kell töltened a kiválasztott képed, és a program automatikusan kidobja neked a színeket kódokkal. A színek moodboardban való rögzítéséhez kattints a sablonod felső sorában lévő paletta alakzatok egyikére, majd a Kitöltés menüponton belül válaszd a További kitöltő színek, Egyéni opciót és írd be az által kiadott RGB (red,green,blue) kódot. Menj végig így az összes alakzaton.

 

A hangulattábla kiváló kiindulópont az arculattábládhoz, mely már pontosan rögzíti a márkád által használt színeket, betűtípusokat, a logódat, inspirációkat a képi világodról, és konkrétumokat az arculatod mintáiról, textúriáiról.

több segítség kell?

Ha biztos akarsz lenni abban, hogy jó szempontok szerint választod ki a színeidet, akkor szükséged lesz alaposan átgondolt márkára.

Ebben a márkaépítési e-bookban és munkafüzetben gyakorlat-orientáltan vesszük végig a márkaépítési alapokat.

Az alapok lefektetésén túl meghatározzuk ideális célközönséged, valamint márkád stílusát, nyelvezetét. Az e-bookban szintén megtalálod a fenti feladatot is részletesebben. További gyakorlati útmutatót kapsz  a betűtípusaid meghatározásához is, így az e-book feldolgozása után már csak egy logóra lesz szükséged, amihez Te viszed a színeket és a betűtípusokat. 🙂

Bővebben…

Márkaépítés e-book és munkafüzet

Csak megvalósítóknak!

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .