A profi weboldal összetevői

Egy honlap elkészítése nemcsak a webdesigner részéről kihívás, hanem az oldal tulajdonosának is kemény feladat. Még ha minden munkafolyamatot ki is szervezel, akkor is át kell gondolnod egy halom fontos tudnivalót. Itt a kérdéslista, amire tudnod kell a válaszokat, ha honlapot szeretnél magadnak!

Kezdjük az alapokkal!

CÉLCSOPORT

  • Kiket szeretnél kiszolgálni a szolgáltatásaiddal, termékeiddel? 
  • Milyen problémájukra tudsz megoldást nyújtani?
  • Mire vágynak ők, mit (vagy milyen állapotot) szeretnének elérni?
  • Hol találod meg őket, milyen csatornákon keresztül tudod velük felvenni a kapcsolatot?

POZÍCIONÁLÁS
  • Kik a konkurenseid? 
  • Miben más a Te szolgáltatásod, mint a konkurenciáé?
  • Szükséged van-e a szakmádban elfogadott, nagyra tartott plecsniket szerezned ahhoz, hogy komolyan vegyenek a piacon? 

TARTALOM

Szöveged stílusa
  • Milyen hangnemben fogsz szólni az olvasóközönségedhez? Könnyed, vicces, közvetlen, vagy inkább hivatalos lesz a szöveged?
  • Mi az, ami hozzád, a témádhoz, és nem utolsósorban az olvasóközönségedhez is passzol?

Honlap struktúrájához kapcsolódó kérdések

>>Milyen oldalakat szeretnél, azokon milyen tartalom jelenjen meg?

>>Ki vagy Te?

  • Egy bekezdésben mutatnád be magad, vagy külön oldalt szánnál a bemutatkozásodnak?
  • Mire lehetnek kíváncsiak az ügyfeleid, mi az, ami számukra is érdekes lehet, és a szakmai bemutatkozásodhoz is jól köthető?

>>Mit nyújtasz?

  • Ha több szolgáltatást szeretnél, egy oldalon jelenjenek meg, vagy mindegyiknek külön oldalt szánsz?
  • Milyen terjedelemben akarsz írni a szolgáltatásaidról? Épp csak felvázolni akarod őket, vagy részletekbe menően akarod őket bemutatni?
  • Ügyfeleid mennyire ismerik a szakterületed és a szolgáltatásaid?
  • Fel akarod tüntetni az áraid?
  • Akarsz megrendelési felületet, akár űrlap, akár webshop formájában?
  • Akarsz blogot vezetni?

A blogolás kapcsán érdemes tudnod, hogy bár időigényes tevékenység, ez a legjobb módszer arra, hogy szolgáltatásaiddal kapcsolatban minél több infomációt megossz, ráadásul a kereső motorok (mint pl. a Google, Bing stb.) szeretik a frissülő tartalmat.

 

MARKETING, AZAZ VEVŐSZERZÉS

>>Hogyan szerzel ügyfeleket, hogyan tartod meg őket?

  • Letölthető anyaggal, hírlevél feliratkozással, ingyenes anyagokkal készülsz?
  • Mi lesz a marketing stratégiád – hogyan fogsz látogatókat csalogatni az oldaladra?
  • Mit szeretnél, mi legyen ügyfeleid első, második, harmadik lépése az oldaladon – milyen koncepció mentén akarod őket terelni?

>>Hogyan lehet veled kapcsolatba lépni?

  • Akarod, hogy közvetlenül az oldaladon keresztül kapcsolatba lehessen lépni veled (például kapcsolati űrlapon , live chaten stb. keresztül,  vagy csak megadod a telefonszámod, email címed?   -> Mi az előnye/hátránya ha az egyik, vagy a másik opciót választod?
  • Szeretnél jelen lenni vállalkozásoddal is a közösségi médiában (Facebook, Instagram stb.)?
  • Szeretnéd, ha az oldaladon keresztül akár időpontot is foglalhatnának nálad az ügyfeleid, vagy mindenképp előbb vegyék fel veled a kapcsolatot?

Végül egy nagyon fontos kérdés – magad írod meg a szövegeid, vagy megbízol egy profi szövegírót?

 

KÉPEK

Magadról mindenképp kell, hogy legyen egy jó kép, ez nem kérdés. Legjobb, ha profi fotóssal készíttetsz képet, és nem szelfit raksz be, az nagyon amatőr hatást kelt.

A kérdés sokkal inkább az, hogy milyen képek legyenek a honlapodon? Számos ingyenes stock fotó oldal létezik, de vásárolhatsz is képeket, itt az 1 dollártól a határ a csillagos ég. Készíttethetsz fotóssal képeket, ez nyilván a legdrágább megoldás, azonban kétségtelenül így fogod elérni a legegyedibb hatást. Erre különösen nagy szükséged lehet, ha saját készítésű fizikai termékeid is vannak.

 

EGYÉB FUNKCIÓK

A szolgáltatások és a kapcsolat felvétel kapcsán már említettem pár szempontot. Bővítményekkel, programokkal meg lehet oldani, hogy az oldaladon minél több cselekvésre ösztönző elem legyen.

Gondold végig, milyen szolgáltatásokat szeretnél még az oldaladra vonzó lehet egy kérdőív, teszt, játék, vagy videó stb. A technikai megoldással nem kell tisztában lenned, azonban jó, ha pontosan tudod, mit akarsz. Azt is fontos tudatosítanod, hogy ezeknek az egyéb funkcióknak a használata nem mindig oldható meg ingyenesen, illetve részedről igényelhetnek folyamatos karbantartást.

Ha elsőre soknak tűnik mindez, ne aggódj, átérzem a helyzeted!

Gyűjts inspirációkat, nézz meg mások honlapjait, de ezúttal más szemmel!

Nézd meg a konkurenciád, és egyéb honlapokat: milyenek tartalmilag, milyen a képi világuk, milyen ügyfeleket cselekvésre ösztönző gombokat, felhívásokat látsz rajtuk? Mi az, ami tetszik, és mi az, amit biztosan nem szeretnél, ha nálad is úgy nézne ki? Jó inspirációs lelőhely a Pinterest, számtalan hazai és külföldi mintát találsz itt.

honlap start csomag

Szeretnéd, ha honlapod már induláskor klassz lenne?

A legtöbb induló vállalkozó számos hibát elkövet az első honlapjával, mert hiányoznak náluk az alapok, ad hoc módon, valamilyen sablon formát követve készítik / készíttetik el a honlapjukat, és nem értik, miért nem jönnek az ügyfelek. 

Ebben az INGYENES kiadványban 4 oldalnyi tömény átgondolni valót kapsz szempontokkal, hogy helyes döntéseket tudj hozni + 4 oldalnyi csekklistát és ütemtervezőt, hogy haladj is a megvalósítás útján.

smartmockups_k6r1bpes (1)

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .