Hogyan terelj minél több látogatót a weboldaladra?

Nagyot fog csalódni az, aki azt gondolja, a sikerhez elég egy jó honlap, bekerül a Google találati listájára és majd dőlnek az ügyfelek. Egy jól keresőoptimalizált honlap sem fog azonnal a találati lista élére kerülni. Egy korábbi cikkben már írtam arról, hogyan érj el jobb Google helyezést a honlapoddal, ebben a cikkben most azt fejtem ki bővebben, milyen marketing eszközöket és bővítményeket vethetsz be a siker érdekében.

GYÁRTS TARTALMAT

Első és legfontosabb szabály, hogy gyárts rendszeresen tartalmakat, melyekkel egyrészt építed a Google bizalmát, nem utolsó sorban a témád iránt fogékony látogatókét is. 

Ezerszer elkoptatott frázis, hogy adj értékes információt és tartalmat – mi az, ami a látogatóidat érdekelheti. Nekem ezzel csupán az a bajom, hogy a legnagyobb „kereslet” egyáltalán nem a minőségi tartalom iránt van, elég csak megnézni a Google legkeresettebb kifejezéseit. A másik érdekes szempont, hogy ha csak azt adod, amire az átlagnak igénye van, a saját kreatív énedet gyilkolod meg. Henry Ford híres gondolatával biztosan találkoztál már: „Ha megkérdeztem volna a vásárlókat, mit akarnak, akkor azt mondták volna gyorsabb lovat.”

Kísérletezz a témákkal, hangnemmel, gyakorolj, tanulmányozd szövegírók cikkeit, még jobb, ha beiratkozol blogolásra szakosodott tanfolyamra, amelyen azt is megtanulod, hogyan kutass témákat, és azokat hogyan írd meg úgy, hogy ne csak a Google értékelje, hanem a látogatóid is. 

Ha már megvan a tartalom, fontos, hogy terjeszd. Íme néhány tipp, hogyan tudod ezt megtenni.

KÖZÖSSÉGI MÉDIA KAPCSOLAT

1. KÖZÖSSÉGI OLDALAID BEÁGYAZÁSA A HONLAPODBA

A honlapodhoz mindenképp célszerű valamelyik közösségi csatornát bekötni, így folyamatosan tudod oda-vissza terelni a látogatóidat. Épp ezért jó, ha van saját hivatalos Facebook oldalad / csoportod / hivatalos profilod, amit nem keversz a magánéleteddel; készíthetsz céges Instagram oldalt, Pinterest profilt, Twitter oldalt, LinkedIn oldalt stb.

Ezeknek a közösségi média oldalaknak a csatlakozási lehetőségeit mindenképp építsd be a honlapodba, hogy aki esetleg nem a közösségi oldaladon keresztül bukkant rád, az is követőddé válhat egy klikkeléssel.  Ezt megteheted:

  • egyszerű közösségi média ikonokkal – a jobb WordPress sablonoknak van ilyen funkciója
  • ha Neked nincs ilyened, használd az alábbi bővítmények egyikét:
    • Jetpack Facebook widgets – a Jetpacknek számos más előnyét is élvezheted
    • Facebook Page Plugin – a Facebook saját fejlesztői felületén generálhatsz App ID és Secret key nélkül beágyazható html kódot (iframe)
    • Easy Facebook Like Box – jóval egyszerűbb, mint az előző, de az alapbeállítások is tökéletesen megfelelőek
    • Instagram Feed – Instagram követői táborod növeléséhez

2. POSZTOK KÖZVETLEN MEGOSZTÁSA A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN

Hagyományos mód: a publikált cikked linkjét manuálisan megosztod a közösségi média csatornáidon.

Automatizált módon, az alábbi bővítmények valamelyikével:

  • Blog2Social – közvetlenül a blogodból tudsz posztot küldeni a hivatalos Facebook oldaladra, vagy számos közösségi média profilodba; újra oszthatod a régebbi cikkeidet, bitly linket tudsz rendelni a posztjaid linkjéhez stb.
  •  Revive Old Posts – régi és új posztjaidat tudod automatizált módon újra és újra megosztani a Facebookon és a Twitteren
 

3. KÖZÖSSÉGI MÉDIA MEGOSZTÁSI LEHETŐSÉGEK ELHELYEZÉSE A HONLAPODON

Míg az előző két opció arról szólt, hogyan tudod a saját közösségi média profiljaidat összekötni a honlapoddal, itt most arról van szó, hogy akik olvassák az írásaidat, hogyan tudják megosztani a cikkeidet a saját közösségi média profiljukon keresztül. Ezzel találkozni a leggyakrabban – Facebook like gombot szinte minden blog cikk végén lehet látni.

Ezekkel a bővítményekkel egy szinttel feljebb léphetsz az átlagos bloggereknél:

ÉRTESÍTÉSEK KÜLDÉSE A HONLAPODRÓL

Egyre nagyobb népszerűségnek örvend, a hazai hírportáloknál biztosan találkoztál már vele. A bővítmény lehetővé teszi, hogy szimpatizánsaid feliratkozzanak a tartalmaidra. Ez nem hírlevél, hanem egy egyszerű kis üzenet, ami akkor jelenik meg az illető monitorán egy kis ablakban, ha új cikket publikáltál. 

HÍRLEVÉL KÜLDÉSE

Az előző pontban már volt hasonló, én azonban most a klasszikus hírlevél kiküldésre gondolok. Ehhez az kell, hogy legyen a honlapodon hírlevél feliratkozási lehetőség. Az már sajnos rég nem működik, hogy „iratkozz fel”, hanem az email címért cserébe ajánlani kell valamit – lehet az egy hasznos ingyenes ebook, ellenőrző lista, nyereményjáték, kvíz stb.

A hírlevél beiratkozás megoldható a legtöbb esetben HTML kód beágyazásával – a legtöbb valamire való hírlevél motor a saját dokumentációjában le is írja, hogyan lehetséges az ő integrációjuk.

Ezekkel a bővítményekkel kódolás nélkül, egyszerűen tudod beilleszteni a hírlevél feliratkozási űrlapodat:

  • Mailchimp for WP – pofon egyszerűen lehet vele mailchimp feliratkoztató űrlapot elhelyezni a honlapodon
  • Mailerlite – a hivatalos bővítmény WordPresshez
  • WPForms – fizetős verzióban van benne, számos más integrációt is kapsz a Mailchimp mellett
  • Email subscribers and Newsletters– ezzel a bővítménnyel nemcsak feliratkozókat tudsz gyűjteni, de közvetlenül a blogból tudod automatizálni a hírlevelek kiküldését is
  • Newsletter – szintén a blogodból tudsz hírlevelet küldeni. Szuper úgynevezett drag and drop felülete van, így abszolút könnyen testre szabható a tartalom.
  • MailPoet emails and newsletters in WordPress – hasonló funkciókkal bír, mint előző társai, népszerűsége abban is rejlik, hogy automata üdvözlő emailt is lehet vele küldeni az újonnan feliratkozóknak és a többi emailt is be lehet előre állítani, hogy mikor menjenek ki.

EZEKRE FIGYELJ A BŐVÍTMÉNYEKNÉL

Igyekeztem aszerint összegyűjteni a bővítményeket, hogy melyek azok, amiket én is használok, vagy a leírásuk alapján (funkciók, telepítési számok, értékelések, frissítések) jónak találok. A bővítmények kínálata napról napra változik, épp ezért a telepítésük előtt nem árt pár dologra odafigyelni:

Mielőtt bármilyen bővítményt telepítesz, mindenképp olvasd el a leírását, hogy pontosan mire való. Csak a legszükségesebbeket telepítsd! A felesleges bővítmények sokasága lassíthatja a weboldalad, egyes bővítmények „összeakadhatnak”. 

Nézd meg, hogy mikor frissítették utoljára, és hogy kompatibilis-e az aktuális WordPress verzióval.  A WordPress letöltési oldalán tudod ellenőrizni, hogy épp hol tart a verzió szám.  Ha hónapok óta nem nyúltak a bővítményhez, ne telepítsd!

Nézd meg az értékeléseket! Ha arányaiban magas a negatív kommentek és vélemények száma, akkor nem biztos, hogy valóban annyira szuper a bővítmény, mint amilyennek a készítője leírja, vagy lehetséges, hogy bonyolult a használata. Itt is árulkodó lehet, hogy arányaiban összehasonlítva mennyi az 5 és az 1 csillagos értékelés.

Hányan telepítették már? – Az alacsony (értsd pár ezres) telepítési szám nem feltétlenül jelent rosszat, de ha csak pár 100 telepítést látsz, és az előző szempontok  bármelyikre sántít, jobb, ha nem használod a bővítményt.

Elakadtál, konkrét témában lenne szükséged segítségre? 

Az egyéni konzultáció keretében kérdéseidre, elakadásaidra hozom a lehetséges megoldásokat, ötleteket, inspirációkat – legyen szó márkaépítésről, honlap szerkezetről, technikai megoldásokról.

 Akkor ajánlom elsősorban az egyéni konzultációt, ha a kivitelezést magad szeretnéd megoldani és tisztában vagy technikai alapokkal, ismered a WordPresst. 

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .