Írtam a korábbi bejegyzésemben, hogy úgy éreztem újra a nulláról kell magamat felépíteni. Hogy miért volt ez jó döntés, azóta többszörösen beigazolódott, de ne szaladjunk ennyire előre.

Idén megfogadtam, hogy sokkal többet fogok tanulni, könyvet „olvasni” és ehhez meg is találtam a számomra komfortos megoldást, mégpedig a Voiz hangoskönyv alkalmazásban. Számomra fontos volt, hogy az eredeti műveket dolgozzam fel saját magam, és nem másodkézből, rövidítve kapjam meg az üzenetet, ráadásul olyan könyveket kaptam meg benne teljes eredetiben, amik után korábban hiába vadásztam. Így utazás közben, oviból jövet-menet szokásommá vált a hangoskönyvek hallgatása.
Idén fedeztem fel, hogy vannak Brian Tracy előadások is a Voiz kínálatban, melyeket itthon rögzítettek egy Szabó Péter-féle rendezvényen. Itt hangzott el az a bölcsesség, amit már persze máshol is hallottam, hogy
„a sikeres embereket az választja el a sikertelenektől, hogy folyamatosan tanulnak ÉS alkalmazzák is a tanultakat.”
Amit máshol már annyira nem hallani, és számomra ettől lett kerek az üzenete, hogy azt is hozzátette,
„a sikeres emberek pontosan tudják miben kell fejlődniük ahhoz, hogy további sikereket érjenek el és CSAK azzal foglalkoznak. Mindig csak a következő lépésre koncentrálnak.”
Példaként multiban dolgozó alkalmazott ügyfeleiről mesélt, akik odaálltak a főnökük elé, hogy megkérdezzék, miben legyenek jobbak / mit tegyenek azért, hogy x területen a legjobbak legyenek / hogy a cég x célját mielőbb el tudják érni. Amikor megkapták az instrukciókat, végre is hajtották azokat, ezáltal kiemelkedtek a kollégáik közül, akik megelégedtek azzal, hogy teljesítsék a minimum követelményeket és persze panaszkodtak, ha valami nem úgy alakult, ahogy szerették volna. Akik hajlandóak voltak mindig újat tanulni és fejlődni folyamatosan lépdeltek felfelé a ranglétrán, kapták a jobbnál jobb fizetéseket, maguk mögött hagyták társaikat minden értelemben.
Ezek az emberek azért értek el kiváló sikereket, mert nemcsak azt tudták miben kell fejlődniük, hanem mert követték az útmutatást is, hogyan tegyék azt. Tehát szükség van útmutatóra egy mentor, tréner, vagy simán vállalkozó társ / példakép személyében, akitől el tudjuk tanulni a megfelelő lépéseket.
Ez így egyszerűnek és könnyűnek hangzik, igaz?
Magamon is tapasztaltam, hogy mind a tudás azonnali alkalmazása, valamint a mások tanácsainak követése azért annyira nem is könnyű, pedig valóban evidensnek tűnik.
Mondok egy példát. Bár a vállalkozásom szépen fejlődött, évről évre egyre több vállalkozást tudtam kiszolgálni, mégis úgy éreztem, hogy ez nem elég. Tanács kellett, hogyan tovább.
És jöttek is a „jobbnál jobb” megváltó ötletek:
„Neked most passzív bevétel kell, közösség kell, termékpiramis kell, email marketing kell, mastermind csoport kell, és még sorolhatnám…” Hatása alá kerültem a sok jól hangzó ígéretnek, amitől vártam, hogy ha fejlődöm bennük, majd tényleg jobb lesz a helyzet a vállalkozásomban. De valójában csupa olyasmibe kapaszkodtam, ami igazából nem is nekem való volt. Mindenáron haladni akartam, de igazából csak helyben toporogtam.
Hiába lettem tagja lettem hát mindenféle vállalkozói csoportnak és szívtam magamba a különböző online marketinges, brandépítő, vállalkozásépítő módszereket, látványosan nem léptem előre. A technikák többsége az én weboldalkészítési szolgáltatásomhoz annyira nem is volt köthető, így előfordult, hogy szorgalmasan csak tanultam, tanultam, de igazából nem nagyon alkalmaztam, mert gondoltam „majd egyszer” hasznos lesz. Vagy ha alkalmaztam is (pl. hírlevelek, Facebook csoport), egyáltalán nem volt költséghatékony, hiszen konkrét eladási cél és termék nélkül csak az időm ment el vele, tehát a vállalkozásom nem fejlődött tőle.
Mi volt a hiba?
Nem azt tanultam, amit kellett volna, hanem sokfélét, de nem azt, ami akkor engem valóban előre vitt volna. Ebből fakadóan nem a megfelelő embereknél kötöttem ki, így számomra hasztalan volt a segítsége is.
És miért történt mindez?
Mert nem voltam elég tudatos abban a tekintetben, hogy mit is akarok. Pedig az, hogy oktassak, már 3 éve a fejemben volt. Nekem csupán egy dologra lett volna szükségem akkor, HOGYAN OKTASSAK HATÉKONYAN, NYERESÉGESEN?
Tanulság nekem és NEKED IS:
Anélkül, hogy PONTOSAN tudnád, hogy mit akarsz, ne kapkodj, ne csapongj, ne kapaszkodj mindenféle hangzatos marketing irányzatba, hanem egyszerűen fordulj befelé, és kérdezd meg magadtól, hogy MIT IS AKARSZ PONTOSAN? Ha ez megvan, akkor már tudni fogod, miben kell fejlődnöd, mi az az EGY dolog, ami előre fog Téged vinni.
Amíg nincs meg, hogy miben kell fejlődnöd, vakvágányokra fogsz tévedni, akárcsak én, meg sokan mások.
Visszatérve az előadásra, gondolhatod, Brian ügyfeleinek könnyű volt, alkalmazottak, megkérdezték a főnöküket és szorgalmasan elvégezték a házi feladatot.
Brian Tracy szerint, aki vállalkozik, látszólag nehezebb helyzetben van, hiszen a saját maga főnöke, de megnyugtatott, hogy legbelül mindenki pontosan tudja, hogy miben kellene fejlődnie ahhoz, hogy elérje a céljait.
Amikor feltette a kérdést, hogy „Neked miben kell fejlődnöd ahhoz, hogy jobb eredményeket érj el?” nem kellett egy perc és nekem is azonnal bevillant a válasz. Marketing.
De nem úgy általánosságban, hanem kifejezetten a saját iparágamra vonatkozóan, és azon belül nem is a konkrét technikák a lényegesek, hanem a kiindulási pont: kiknek, miért, mit, hogyan.
Talán nem is a marketing lenne a legjobb összefoglaló szó erre, de amiért ezt választottam az az, hogy mind a négy területet egy dolog köti össze számomra, amiben fejlődnöm kell, az pedig: a kommunikáció. (Ha úgy vesszük, a marketing is kommunikáció.)
Kommunikáció révén felfedezni, hogy kiknek kell szolgáltatnom, megtudni tőlük, mire van szükségük, jól kell tudni kommunikálni a terméket, és jól kell tudni megválogatni azokat a csatornákat, amelyeken keresztül kommunikálok.
A másik dolog pedig, amit korábban is írtam, hogy ha oktatni szeretnék, azt kell megtanulnom, hogyan csináljam ezt jól. Egy olyan útmutatót kell tehát találnom, amelynek fókuszában az oktatás van, de nem ragad le a technikai lépéseknél, hanem a teljes folyamatot megmutatja a piackutatáson át a konkrét tanfelület felépítésén át az eladásig. (Ha úgy tetszik, marketing-szemléletű, bár én ettől a kifejezéstől már a falnak megyek, annyira elcsépelt.)
És akkor jöjjön a megvalósítás, hogy lásd, teszek is érte.
Azért is indult el ez a blog, hogy újra belejöjjek a kommunikálásba, ugyanis az elmúlt években nagyon bezárkóztam. Se posztok, se blog cikkek, csak a munka. Pedig az írás feltölt, szeretek írni, szeretek az írás révén másokhoz kapcsolódni, az írás által inspirálni.
Ebben a blogban sorra veszem a területeket, amelyekben fejlődnöm kell, és megmutatom a lépéseket is, amelyeket teszek azért, hogy valóban fejlődjek is.
Azt is meg fogom mutatni, hogy milyen konkrét tananyagokat végzek el azért, hogy ne csak elméleti, meg készség szinten fejlődjek, hanem lépésről lépésre a megvalósítás útján is elinduljak, ami fellendíti a vállalkozásom.
Tarts velem Te is!
Neked megvan már, mi az az EGY dolog, amiben úgy érzed fejlődnöd kell?