Három alapszabály, hogy átmenj az ügyfél első rostáján a honlapoddal

A minap több weboldalt is át kellett futnom, hogy szolgáltatót tudjak ajánlani egy ügyfelemnek egy specifikus témában és bár a szakmai szememet nem tudom kikapcsolni, szerintem nagyon jól hoztam az átlagos szolgáltató-kereső ügyfél viselkedési mintáit. Megmutatom, mi volt az három egyszerű szempont, ami alapján válogattam. 

SZTORI

Sok szolgáltatót ajánlottak és csupán 2 dolgot kerestem a célomhoz, hogy továbbítani tudjam az illetőt az ügyfelemnek: nevet és referenciát.

Csupán ez alapján is lehetett volna szűrni, de automatikusan bekapcsolt a 3. tényező is, amiről sokan azt gondolják, csak az arculattervezők és webdesignerek által kitalált marketingszöveg: a megjelenés.

Abszolút tudattalanul, de bizony nálam is bekapcsolt a sztereotípia: 

ha nem igényes a honlapja, talán a munkája sem az. 

Azért adtam még egy esélyt és tovább kezdtem el nézegetni az adott weboldalt,  hátha a tartalom mégiscsak elég értékes ahhoz, hogy felkerüljön a listámra. Aztán amikor megláttam, hogy az ajánlott webes partner weboldalán szó sincs honlap készítésről, azt valószínűleg csak mellékesben csinálja az eredeti szakmája mellett, akkor bizony úgy éreztem, az első benyomásom volt a jó. Így az első, kevésbé jó tapasztalatból okulva már nem is kezdtem el alaposabban szemügyre venni azokat a honlapokat, ahol a látványvilág nem tetszett. 

Van egy rossz hírem, nem csak én, hanem a Te ügyfeleid is így működnek, de még Te magad is! 🙂

KONKRÉTUMOK HIÁNYA

Ami a konkrét keresett adatokat illeti, kiábrándító volt azt tapasztalni, hogy sok vállalkozó még mindig nem tartja evidensnek, hogy bemutatkozzon a kezdőoldalán, vagy a nevét megemlítse. Természetesen megint azokról az egyéni szolgáltatókról beszélek, akik saját maguk szolgálják ki az ügyfeleket. Különösen a személyes interakciót kívánó szolgáltatásoknál fontos, hogy igenis legyen fotója és neve is a szolgáltatónak, másként kihez tudna kapcsolódni az ügyfél? 🙂 

A referenciák terén megint sok negatív tapasztalatot láttam: konkrét ügyfél véleményt még csak-csak találtam, de referenciákat alig.   Igényszint-függő, hogy valaki megelégszik-e csak pár logó látványával,  de sokkal bizalomgerjesztőbb, ha azok kattinthatóak is, és tovább visznek egy projekt leíráshoz, vagy az adott termékre mutatnak. 

 

ÍME A  HÁROM ALAPSZABÁLY, HOGY ÁTMENJ AZ ELSŐ ROSTÁN

1. NE DUGD EL A KULCS INFORMÁCIÓKAT!

A Te ügyfeleid is általában csupán 1-2 dolgot szeretnének megtudni: árat, referenciát, elérhetőséget, telefonszámot, egy bizonyos terméket stb. Szóval NEM SOK adat kell nekik. 

Ha azt eldugod, nincs a kezdőoldalon, vagy a menüben ráutaló jel, hogy ott majd megtalálja, akkor nem mentél át a rostán, nem fognak ismeretlenül percekig bogarászni a honlapod, hátha…. Sokkal inkább máris lép a következő szolgáltatóra, ahogy én is tettem. Termék vagy tudásanyag esetén jó ha van keresőd a fejlécben, ezzel is tovább tudod növelni az esélyt, hogy a honlapodon maradjanak.

Bizonyos tényszerű adatokat célszerű azokra a helyekre tenni, amelyeket a felhasználók is megszoktak: pl. telefonszámot a fejlécbe és a láblécbe, címet, nyitvatartási adatokat a láblécbe – akkor is, ha van külön kapcsolat oldal, ahol ezek amúgy mind fel vannak sorolva!

Egyéni szolgáltatóként alap, hogy a neved is szerepeljen a honlapon, még akkor is, ha a domain neved amúgy a személyneved (nem biztos, hogy aki a Google révén érkezik, annak feltűnik), és akkor is, ha amúgy van egy jól bejáratott márkaneved. Egyáltalán nem baj, ha a nevedet tudják a márkádhoz is kapcsolni. 

2. LEGYEN IGÉNYES AZ ONLINE MEGJELENÉSED!

Legyen igényes a honlapod, akkor is, ha magad készíted! Szuper kész sablonok vannak, amiket csak át kell írni, de a legtöbb oldalépítőnek is vannak beépített sablonjai. Még jobb, ha profi kivitelezőre bízod ezt a feladatot. Ebben a cikkben támpontokat adok, mire figyelj, amikor webdesignert választasz. A megjelenésed kulcsfontosságú, ha az ideálisként meghatározott ügyfeled jól szituált és mind a csomagolás, mind a tartalom iránt magas elvárásai vannak.

3. LEGYENEK VALÓS REFERENCIÁK, ÜGYFÉL VÉLEMÉNYEK!

Bár egyes szakmákban, ahol intim a téma, nehéz referenciákat kicsalni az ügyfelekből; másutt a foglalkozás etikai kódexe tiltja ezt (pl. ügyvédek), így ezekben az esetekben a szakmai hitelességet a referenciák és ügyfél vélemények nélkül kell  építeni. 

A legtöbb szolgáltató azonban tud – ha akar – ügyfeleitől véleményt kérni, kivitelezőként a munkáit meg tudja mutatni. Ha egy jól meghatározott stílust képviselsz, akkor meg tudod mutatni és az fog keresni, aki erre vevő. Ha nem lehet egy stílust ráhúzni a munkáidra, akkor a kommunikációdban ezt emeld ki:  jól alkalmazkodsz az ügyfél által támasztott elvárásoknak.

Kezdő vállalkozók félelme szokott lenni, hogy még nincs ügyfél-véleményük – vagy legalábbis azt hiszik, hogy nincs. Először is nem ismerek olyan vállalkozót, aki légüres térből pottyant volna egy pozícióba, vagy vállalkozásba.  Jó referencia lehet ugyanis a mestered volt főnököd, kollégád ajánlása is, de azoknak az ügyfeleknek a véleménye is számít, akiknek ingyenesen szolgáltattál, vagy még nem vállalkozói minőségben, hanem cégnél alkalmazottként. 

Akár ügyfél véleményről, akár munka-referenciáról van szó, azok legyenek valósak, ellenőrizhetőek. 

 

HOGYAN TOVÁBB?

Pusztán ez a 3 dolog elég ahhoz, hogy szelektáljon az ügyfél és döntsön: kell vagy nem kell. 

Ha bekerültél a KELL bugyorba, akkor néz meg jobban az ügyél-jelölt, hogy milyen a személyed, milyen benyomásai vannak rólad, miket írsz, azzal tud-e azonosulni, azaz már számít a személyes márkád, a kommunikációd, az értékrended.

A fontos az, hogy egyáltalán belekerülj a rostába, és azok válasszanak Téged ki partnernek / kivitelezőnek / szolgáltatónak, akik a Te listádon is az ideális ügyfeleidet képviselik, hogy win-win legyen a szituáció és öröm a munka. 🙂

SIKERES WEBOLDALAK

Ötletek a saját weboldaladhoz, magyar példákkal, drótváz mintákkal

Kínban vagy, hogyan építsd fel a weboldalad, hogy az nemcsak az átlag látogató, hanem a hőn áhított ideális ügyfeled számára is vonzó, egyben cselekvésre ösztönző legyen?

Egyetemes recept nincs, azonban van néhány olyan bizalom-építő elem, amivel bizonyítottan jobb eredményeket lehet elérni.

 Magyar weboldal példákkal és  3 drótvázzal segítelek az elmélet gyakorlatba való átültetésében.

sikeres-weboldalak

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .