Hogyan érj el jobb Google helyezést a honlapoddal

Mindenki álma, hogy sokan megtalálják az interneten, lehetőleg hirdetés nélkül. Ahhoz, hogy hirdetés nélkül is viszonylag jó helyezést érj el a honlapoddal, alapvető szabályokat érdemes betartanod.

MIT LÁT A GOOGLE A HONLAPODBÓL?

Ha a nyers tényeknél maradunk, akkor kódokat és statisztikákat. Nem érdekli a Google-t, hogy követed-e az aktuális trendeket, és a legújabb design módi szerint van-e felépítve a honlapod, nem lát színeket, még azt sem, hogy a profilfotód mennyire profin vagy épp rosszul van beállítva. 

Az érdekli a Google-t, hogy milyen tartalmat jelentetsz meg a honlapodon – hogy vannak elnevezve a képek, milyen leírás tartozik a honlapodhoz, milyen kulcsszavak fordulnak elő a tartalmaidban, melyek meghatározzák a honlapod témáját stb. Továbbá azt is figyeli, mennyien szeretik az oldalad, milyen rendszeresen frissíted a tartalmat, hányan látogatnak el a weboldaladra, ott mennyi időt töltenek el, és tovább viszik-e a tartalmaidat vagy sem.

Nézzük meg közelebbről, mit tehetsz azért, hogy a Google jobban szeresse a honlapod.

MIRŐL SZÓL A HONLAPOD?

A honlap tervezésekor is az első lépések egyike, hogy meghatározzuk a honlap célját. Cél nélkül nehéz meghatározni és jól megírni a tartalmat. A tartalom pedig maga a téma, amivel foglalkozol. 

Nem mindegy, hogy bemutatkozó honlapoddal állást akarsz találni, vagy vállalkozóként akarod a szolgáltatásod eladni, és megint más tartalmat kell készíteni, ha “csak” az image-edet szeretnéd tovább építeni a médiában. Mindegyik rólad szól, de más a célcsoport és más szemszögből fogod bemutatni magad, más lesz a mozgatórugója az általad írt tartalmaknak. 

Még fontosabb a honlapod témájának kereteit meghatároznod, ha blogolsz. Rengeteg olyan blog van, ami kb mindenről szól – egy kis gyereknevelés, egy kis receptek, egy kis kultúra, politika, egészséges életmód stb. 

Vállalkozóként nem célszerű csaponganod, különösen akkor nem, ha a szakmádban szakértőként szeretnéd magad elfogadtatni. Ha több dologban is jártas vagy, esetleg több féle tevékenységed van, ne keverd őket. Ha például gasztro blogger vagy, és magad készíted a képeket az általad elkészített finomságokról, a fotózással kapcsolatos kulisszatitkaidat egy fotós blogon oszd meg, míg a gasztro oldaladon kizárólag az ételekkel foglalkozz – még ha nálad a kettő szorosan össze is fonódik.

A témádon belül viszont törekedj arra, hogy azt minél jobban fedd le. Ha például varrónő vagy, írhatsz az anyagtípusokról melyiket milyen célra érdemes használni, mik az aktuális trendek, írhatsz beszámolót egy divatbemutatóról, írhatsz a jó szabás alapszabályairól, hogy milyen fazon milyen testalkatú nőknek áll jól, hány fajta szoknya létezik stb. Minden, ami a varráshoz, és az elkészült ruhákra vonatkozik, írj róla!

Ha a tartalmat jól meghatározod, az már fél siker! 

Határozd meg a honlapod témáját és maradj annál!

A témádon belül minél több altémakört fedj le!

Teszteld magad (és a honlapod)!

Kérj meg távolabbi ismerősöket, hogy nézzék meg a honlapodat és mondják meg róla kb 5-10 mp után, hogy miről szól a honlapod. Egy összeszedett témafókuszú honlapról meg lehet mondani, hogy miről szól, még akkor is, ha nem nagyon olvasnak bele a tartalomba, csak képeket látnak, esetleg elkapnak egy-egy kiemelt szövegrészt.

ÍGY LEGYEN SEO-BARÁT A HONLAPOD!

Használj SEO bővítményt a honlapodon! Én a Yoast SEO-t használom, de jó még az All in One SEO Pack is. Ennek a bővítménynek a segítségével beállíthatod, mit lásson az olvasó, ha Rád talál a Google-ban. Beállíthatod itt a címet, és a meta leírást, mely sehol máshol nem látszik a weboldaladon, a Google-ban, illetve ha megosztod a Facebookon ez az a leírás, ami megjelenik a cím alatt. 

Blog cikkeket is érdemes úgy írni, hogy a cikked első pár sora legyen figyelemfelkető esszenciája a cikkednek, így nem kell a meta leírással külön bajlódnod, mert általában a Google ezt veszi át.

Szintén ebben a bővítményben adhatod meg azt a kulcsszót, ami alapján szeretnéd, ha megtalálnának. Érdemes figyelned arra, hogy a kulcsszó, ami az adott oldal, vagy éppen blog cikk szól, az szerepeljen a címben (WordPress Title), a fentebb említett meta leírásban és nem árt, ha az adott cikbben / oldalon is minél gyakrabban előfordul az adott szó ragozott és ragtalan formában is.

A képeidnél is nevezd át őket, és címnek a 56508766_6508254 helyett adj meg beszédes nevet, az alt szövegnél tedd meg ugyanezt. (Az alt szöveg, alternatív szöveg, akkor jelenik meg, ha a kép valamilyen oknál fogva nem töltődik be, így a kép helyén ez a kis szöveg lesz látható).

Így jelenik meg a meta leírás és a cím

ÍGY GENERÁLJ FORGALMAT A HONLAPODRA

Klassz, ha a Google szereti a honlapod kódolását, azonban épp olyan fontos, hogy a honlapodra látogatóknak is tetsszen a látványEbből a szempontból már igenis fontos, hogy a honlapod csúnyácska, elavult, vagy trendi, jól átlátható. A Google ebből annyit vesz észre, hogy itt egy honlap, amiről nem menekülnek fejvesztve a látogatók, hanem elidőznek rajta, beleolvasnak a cikkekbe, esetleg meg is osztják. 

A Google azonban csak akkor fog előre sorolni, ha látja, hogy van “hitele” az oldaladnak, azaz a látogatóknak tetszik. Egy új weboldal esetén a Google bizalmatlan. Rengeteg ugyanis az olyan kamuoldal,  melyet ügynökségek kizárólag SEO célzattal hoznak létre,  hogy az adott oldallal az ügyfelük oldalára tereljék a látogatót. 

Az elején különösen kell ügyelned arra, hogy Te mesterségesen is generálj forgalmat, azaz küldj látogatókat a weboldaladra. Ehhez promotálnod kell a honlapod, melyhez a közösségi média kiváló segítség: oszd meg, hogy elkészült, ha megújult, ha már 1 éves stb. a honlapod, ha tartalmat cseréltél vagy új cikket tettél fel. Írhatsz különböző apropóból posztokat, melyeknek a végére odateheted honlapod a szolgáltatás / megrendelés / bejelentkezés linkjét. 

Ha még több látogatóra akarsz szert tenni, hozz létre hivatalos oldalt (Facebook, Instagram, Pinterest, Youtube stb.) mert így a tartalmaid már nemcsak az ismerőseidhöz fognak eljutni, hanem szélesebb körben is, és tudsz még hirdetni is. A hivatalos oldalaidat is be tudod ágyazni a honlapodba, így is növelve a követőtáborodat.

Hirdethetsz a Google Ads-en keresztül is. A Google ebben nagyon segítőkész, kuponokkal, online hirdetés beállítással segítenek, hogy hirdetésed minél több emberhez eljusson (és persze minél több pénzt hagyj náluk 🙂 ).

Ha blogod van, fontos, hogy a cikkeidhez lehessen hozzászólni – opcionális, de elengedhetetlen, hogy legyenek közösségi média linkek, melyeken keresztül meg lehet osztani a cikked. Jó, ha a sablonodban is van ilyen beállítható opció, azonban ha ilyen nem lenne, ajánlom az AddToAny Share Buttons, melynek segítségével nincs az a közösségi platform, amin ne lenne megosztható a tartalmad (nemcsak a blog cikkeid, hanem az oldalaid is).

Létrehozhatsz úgynevezett Push notificationt is. Ezzel a módszerrel is lehet elhivatott feliratkozókat gyűjteni: ha új cikket írsz, feliratkozóid képernyőjén megjelenik egy kis ablakban, és már olvashatják is!

Szintén gyakori megoldás a hírlevél feliratkozó gyűjtés, bár már ez is leáldozóban van a hírlevél dömping miatt. Azonban tény, hogy még így is sokkal több emberhez tudsz eljutni, mintha csak a Facebook organikus elérésére számítasz.

Küldj látogatókat a honlapodra a közösségi média segítségével!

Promotáld a honlapod, a cikkeid, hirdess!

Teszteld magad (és a honlapod)!

Google Analytics-et a honlapodra beépítve tudod ellenőrizni, hogy milyenek a látogatottsági adataid, mely oldalaid a legnépszerűbbek, legolvasottabbak.

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

INGYENES KALAUZ AZ EGY OLDALAS HONLAPOKHOZ ÉS A LANDING OLDALAKHOZ

A 24 oldalas ebookból megtanulod hogyan építsd fel weboldalad tartalmilag, hogy több feliratkozót, eladást és szolgáltatás megrendelést generálj.

Add meg neved és email címed, nyomj a “kérem az ebookot!” GOMBRA és már TÖLTHETED IS LE A TUDÁSANYAGOT!