Sokan szeretnének blogolni, de nem tudnak hogyan fogjanak hozzá. Míg mások nem „bonyolítják” túl a dolgot és írnak mindenről, ami az eszükbe jut.
A legtöbb esetben azonban egyik sem visz sikerre, mert ha nem tisztázod pontosan, hogy pontosan miről és kiknek szeretnél írni, milyen céllal, akkor jó esetben az írás felesleges időtöltés lesz, ügyfelet ritkán hoz.
Pont ezekre a kérdésekre ad választ a Blogindító Sprint, egy 5 napos, gyakorlatias mini kihívás, amivel bárki megírhatja az első ügyfélszerző blogcikkét – akár teljesen a nulláról.
Miért nem hoz a legtöbb blog ügyfelet?
A leggyakoribb hiba, hogy a blogoló vállalkozók olyan témákról írnak, ami szerintük érdekes, azaz a saját érdeklődésüket helyezik fókuszba. A gond az, hogy hiába a segítő szándék, az olvasóikat ezek az írások nem feltétlenül érintik meg.
A látogatók számára ezek a cikkek gyakran túl általánosak vagy épp túl specifikusak, netán önpromónak tűnnek, azaz a végén számukra nem adnak valódi segítséget.
Ráadásul a Google (és az AI Overview) sem kedveli az ilyen tartalmakat, mert a felhasználói élmény elemzéséből arra következtet, hogy az ilyen cikkek nem adnak valódi értéket.
Ezen pedig a mesterséges intelligencia sem tud segíteni, hiszen ha nem tudod pontosan, hogy miről kellene írnia, az sem tud megfelelő tartalommal előrukkolni.
A jó hír az, hogy szemléletváltással és stratégiával a meglévő cikkek is átalakíthatók!
A célközönség pontos ismerete, az olvasók igényeinek, kérdéseinek fókuszba állítása a kulcs a megfelelő témaválasztáshoz!
Néhány blogolási praktika betartásával pedig olyan cikkek születnek, melyeket nemcsak a Google, hanem az olvasók is szeretnek.
A blogolás, mint láthatósági eszköz – nem csak íróknak való
Én sem vagyok szövegíró – webdesigner vagyok, aki megtanulta, hogyan írjon olyan cikkeket, amiket a Google IS szeret. A blogomnak köszönhetően ma már az ügyfeleim jelentős része organikusan talál meg.
Sok marketinges még mindig a közösségi médiában látja a megváltást, annak ellenére, hogy az elérések kiszámíthatatlanok.
Tény: a közösségi média posztjaid néhány óráig élnek, nem tudod kikhez jutnak el.
A blog viszont tartós láthatóságot ad: dolgozik érted akkor is, amikor te pihensz.
Ráadásul hosszú távon szakértői márkát épít, ami a mesterséges intelligencia korában különösen értékes.
Mi történik a Blogindító SPRINT – 5 nap alatt az első ügyfélszerző cikkedig kihívásban?
Az 5 nap alatt kóstolót kapsz a blogolás alapjaiból. Rövid, gyakorlatias videókkal és munkafüzettel segítelek elkészíteni az első ügyfélszerző cikkedet.
Megérted, miért fontos a láthatóságod és mire tudod használni a blogod. Megmutatom hogyan tudsz olyan cikket írni, ami célközönségedet érdekli, és hogyan öntsd úgy formába, hogy azt élvezetes legyen olvasni. Megmutatom hogyan tudod hatékonyan használni a mesterséges intelligenciát cikkíráshoz.
A kihívás végére a kezedben lesz az ügyfélszerző cikked, ami mostantól a vállalkozásodért dolgozik.
Az ötödik nap végére nemcsak a cikked lesz kész, hanem magabiztosságra is szert teszel és rájössz, nem is olyan nehéz jó cikkeket írni. 😊
Kinek való ez a program?
- Szolgáltatóként dolgozol, és főleg ajánlásokból jönnek az ügyfeleid – de azok minőségével nem feltétlenül vagy elégedett.
- Szeretnéd, hogy a blogod is aktívan hozzon ügyfeleket – ne kelljen folyton aktívan „reklámoznod” magad.
- Nem hoznak eredményt a posztjaid, és szeretnél tartósabb megjelenést.
- Érdekel, hogyan építheted a szakértői márkád blogolással.
- Szeretsz írni, de nem tudod, mitől lesz a cikked ügyfélszerző.
Összefoglalás
A blog nemcsak írás – egy ügyfélszerző stratégia része.
A Blogindító Sprint pedig abban segít, hogy ne halogasd tovább az indulást, hanem konkrét eredményt érj el 5 nap alatt: az első olyan blogcikket, ami valóban elindít a láthatóság és a bizalomépítés útján.

