Lelkiismeretesen végzed a munkád nap, mint nap, akik közvetlenül kapcsolatban vannak Veled, ezt tudják is, mégis nehezen jutsz egyről a kettőre, mert az ismeretségi köröd és az ő ajánlásaik nem hoznak annyi munkát és bevételt, amire szükséged lenne?
Sajnos sokan azt hiszik, hogy mert ki sem látnak a munkából, tudják a tutit, és azt hiszik, mindenkire igaz a mondás, hogy elég csupán jól végezni a dolgukat, és (idővel) dőlni fognak az ügyfelek.
De mi van azokkal, akik terméket árulnak? Netán kezdők még a szakterületükön? Vagy a szolgáltatásuk jellegénél fogva olyan dologgal foglalkoznak, ami idő, eszköz (azaz pénz igényes) és speciális tudást igényel, épp ezért a termékük, szolgáltatásuk sem pár ezer Forintos? Mit tegyenek azok, akik valami teljesen újat dobtak be a piacra?
Fontos belátni, hogy nem minden szakmára, szolgáltatásra érvényesek azok a „bölcsességek”, hogy elég csak jól végezni a dolgod, és a többi majd megy magától.
De ott van még egy másik nagyon fontos szempont is, amit még sokszor a sikeres vállalkozók sem vesznek figyelembe: mi alapján dönt végül az ügyfél? A személyes ajánlás ugyanis sokszor nem elég.
Hány fogorvostól fordultam ki már az ajtóból, mert hiába ajánlotta kedves ismerős, nekem bizony a hátamon futkosott a hideg már a rendelő látványától. Majdnem fél évig latolgattam magamban, hogy elmenjek-e ahhoz a coach-hoz, akit egy barátnőm ajánlott, mert nem találtam róla semmit a neten. Végül a barátnőm mutatott róla egy fotót, és már nem voltak kétségeim, bejelentkeztem.
Valószínűleg ügyfélként már Te is jártál úgy, hogy hiába ajánlottak valakit, mégis tele voltál kétségekkel. Ezt végiggondolva már nem is annyira egyértelmű még a népszerű vállalkozások esetében sem a pusztán jól végzett munka és a meglévő ügyfelek ajánlása közti összefüggés, ugye? Arról nem beszélve, csak azért, mert valaki sokat dolgozik, nem biztos, hogy valóban sokat is keres.
A cikkben olyan módszereket mutatok be, melyeknek hasznát veszed a honlapodon mindenképp, ha hiteles és szimpatikus szeretnél lenni potenciális ügyfeleid szemében – mert az ő választási szemszögükből mutatom be, hogy mi a fontos. :).
MI JÁR AZ ÜGYFÉL FEJÉBEN, AMIKOR SZOLGÁLTATÓT KERES?
Ki a szolgáltató? Mióta van a szakmában? Van olyan ismerősöm, aki dolgozott már vele? Vajon megbízható, tényleg jól dolgozik? Hogy néz ki? Nekem is szimpatikus lesz majd?
Jól kijövünk majd egymással? Nyitott lesz a véleményemre, vagy csak letol valamit a torkomon? Elérhető lesz számomra, vagy csak akkor bukkan fel, amikor ő akar? Biztosan lesz ideje rám (ott lesz, amikorra megbeszéltük, elkészül a munka határidőre)?
Hogyan tudok fizetni – utalással, személyesen, bankkártyával, egy összegben, részletekben?
Tényleg ért hozzá, az én problémámra is tud megoldást ajánlani, vagy csak egyenmegoldásokat tud ajánlani? Megérti, mit akarok, és tudja is, mire van szükségem valójában – ha én még nem?
Mi fog történni, ha árajánlatot kérek? Mit kell tennem, ha megrendelek egy terméket/szolgáltatást? Megéri ez nekem?
Mi lesz, ha nem tetszik a termék, vagy nem vagyok elégedett a szolgáltatással? Mikor és hogyan van jogom felmondani a megállapodást, szerződést, elállhatok a vásárlástól?
Miért kell előleget fizetni és mi a garancia arra, hogy a szolgáltató nem lép le az előleggel?
A sort a végtelenségig lehetne folytatni…
Minél több feltett, vagy feltételezett kérdésre meg tudod adni a választ a honlapodon, annál jobbak az esélyeid arra, hogy potenciálisból valódi ügyfél legyen.
ÁLTALÁNOS KOMMUNIKÁCIÓ A WEBLAPODON
Akár a szolgáltatásaid leírásáról van szó, akár csak sima irányító felszólításokról, legyen egyértelmű, hogy mit akarsz. Fontos, hogy a célközönséged nyelvén fogalmazz, amit ők is megértenek. Ne „zsargonkodj”, azaz ne akard szakszavakkal bizonyítani a szakértelmed, mert nem a konkurenciát akarod meggyőzni, hanem az ügyfeleidet.
Kerüld a barokkos körmondatokat, a hosszú folyó szövegeket. Az emberek szkennelve, azaz oldalt átfutva olvasnak csak: emeld ki a lényeget, hogy ha valaki csak a vastaggal kiemelt részt olvassa a weboldaladon, akkor is legyen egyértelmű a tartalom.
Röviden összefoglalva: legyen világos, közérthető a kommunikációd!
A cikk a banner alatt folytatódik…
SIKERES WEBOLDALAK
Ötletek a saját weboldaladhoz, magyar példákkal, drótváz mintákkal
Kínban vagy, hogyan építsd fel a weboldalad, hogy az nemcsak az átlag látogató, hanem a hőn áhított ideális ügyfeled számára is vonzó, egyben cselekvésre ösztönző legyen?
Egyetemes recept nincs, azonban van néhány olyan bizalom-építő elem, amivel bizonyítottan jobb eredményeket lehet elérni.
Magyar weboldal példákkal és 3 drótvázzal segítelek az elmélet gyakorlatba való átültetésében.
Márkaépítés e-book és munkafüzet
Nyűgözd le ideális ügyfeleidet!
Ebben a márkaépítési e-bookban és munkafüzetben gyakorlat-orientáltan vesszük végig a márkaépítési alapokat, szigorúan az önismeret oldaláról kiindulva. Nem lesz szó divatos márkaépítési taktikákról, mert amíg nincsenek meg az alapok, nem fogsz tudni módszert sem jól választani.
Az alapok lefektetésén túl meghatározzuk ideális célközönséged, valamint márkád stílusát, nyelvezetét, útmutatót kapsz az arculati színeid és betűtípusaid meghatározásához is.
Csak megvalósítóknak!
Az eddigi vásárlói visszajelzések alapján…
ÉNMÁRKA ÉPÍTÉS A WEBOLDALADON
Írd le, hogyan dolgozol, mit tartasz a missziódnak, mit tartasz értéknek. Mutasd meg honnét jöttél, hova tartasz. Nem kell életed regénye, de néhány fontos mozgatórugóval személyesebbé tudod tenni a bemutatkozásod.
Legyen Rólad információ jól látható helyen. Ha szolgáltató vagy, mindenképp legyen fotód ÉS neved hozzá! Ne rejtőzködj! 🙂 Tudják, hogy kivel van dolguk, akik hozzád akarnak fordulni. Egy jó fotó jobban elad, mint bármilyen cégtörténet.
Cég esetén is érdemes könnyen megtalálható helyre tenni a céginformációkat, illetve szintén klassz, ha kiemelsz valakit, aki képviseli a céget. Lehet az maga a vezérigazgató, de akár egy fiktív alak is, mint a Bach Szilvia által megformált Icuka a CBA reklámokból. Céghez nem tudnak az emberek kapcsolódni, egy személyhez viszont annál inkább.
Használj „megbízhatósági plecsniket” – legjobb, ha egy, a szakmádban hitelesnek mondható intézmény állítja ki Rólad. A plecsnikkel azonban óvatosan – ha általad kitalált valamiről van szó, inkább kelthet visszatetszést, mintsem szimpátiát. Ha nem tudsz ilyet felmutatni, akkor inkább ne használd. A „nemgagyicucc” plecsni nagyon is gagyi.
Klassz, ha megjelentél már a médiában is, rendezvényeken, publikáltál újságokban. Tüntesd fel, hol olvashattak már rólad, hol láthattak, hallhattak. Szöveges felsorolás helyett használhatsz logókat is – az ismert márkák logói láttán nemcsak egyszerű beazonosítás történik, de tudattalanul számtalan érték is kapcsolódik hozzájuk – ezáltal hozzád is.
Publikáld az ügyfeleid véleményét Rólad! Valós véleményeket tegyél ki, jó, ha van hozzájuk fotó is. Stock fotót ügyfél véleményhez sose használj, mert a valódi visszajelzés is hiteltelenné válik tőle, akkor inkább ne legyen fotó. Minél személyesebb sztorival mondja el az ügyfél az élményeit a veled való közös munkáról, annál biztosabb lehetsz benne, hogy a honlapra látogatóidban nemcsak az fogalmazódik meg, milyen jó szakember vagy, hanem plusz személyes értékeket is rendelnek a személyedhez (megbízhatóság, kedvesség, rugalmasság, elkötelezettség, érzékenység stb.).
Én szeretek kitenni spontán reakciókat, de kérek „rendes” ügyfél véleményt is űrlapon keresztül. Ebben ugyanis nemcsak arra kérem ügyfeleimet, hogy írják le, milyennek találták velem a közös munkát, hanem arra kérem őket, gondolják végig, szerintük min javíthatnék. Nagyon hasznos és építő kritikákat és szuper ötleteket kaptam eddig.
AZ ÜGYFÉL SZÁMÁRA FONTOS INFORMÁCIÓK KÖZLÉSE A HONLAPON
Mutasd be a folyamataidat, engedj betekintést a kulisszák mögé. Mit fog tapasztalni az, aki Veled dolgozik? Vannak a munkafolyamatnak határozott lépései, amit követsz?
Ha az ügyféltől kérsz valamit, írd le, mi fog történni, ha feliratkozik, vásárol, bejelentkezik, időpontot foglal stb. Például kapni fog egy e-mailt, amiben meg kell erősítenie a feliratkozást; fizetésnél a Barion oldalára fog átirányítani az automata; mostantól heti egy hírlevelet fog kapni; 3 munkanapon belül átveheti a csomagot a megjelölt helyen stb. Tudja az ügyfél, hogy mi lesz a következő lépés, ami érinti, vagy tennie kell.
Legyen GYIK, azaz gyakran ismételt kérdések rész a honlapodon, ahova valóban ügyfeleidet leginkább érdeklő kérdésekre válaszolhatsz. Használhatod ezt a részt a kifogások kezelésére is.
Ha van fizikai / digitális terméked, mutasd meg, legyen portfóliód! Nem kell minden egyes munkádról bemutató kép, de a legjobbakról mindenképp. Ha több féle profilú a tevékenységed, mindegyik profilhoz rendelj legalább egy bemutató anyagot (például lakberendezőként lakás átépítésről, terasz kialakításról, butik berendezéséről stb.).
HIVATALOS ADATOK
Legyen az oldaladon GDPR kompatibilitást igazoló adatvédelmi szabályzat.
Szerződj! Fektesd le a szabályokat még a közös munka megkezdése előtt. Ha a munkád során erre nincs szükség, akkor is célszerű elhelyezni egy általános szerződési / felhasználási feltételek oldalt a honlapodon.
Ha webshopod van: Mindig igazold vissza a megrendelést, a vásárlói regisztrációt, hírlevél esetén a feliratkozást! Ezt webshopban/hírlevél esetén automata módon megteheted, csak a finomhangolásra kell ügyelned (szöveg, design). Hírlevél feliratkozás esetén készíthetsz akár külön visszaigazoló oldalt is a honlapodon, vagy a hírlevél szolgáltatódnál (pl. mailchimpben).
Ha megteheted, vállalj pénz visszafizetési garanciát. Ezt célszerű több helyen feltüntetni, de legkésőbb a fizetési / bejelentkezési / megrendelési gomb előtt.
Ajánlj fel ingyenes terméket, konzultációt, rendezvényen találkozási lehetőséget stb. – amivel tovább tudod fokozni a bizalmat.
Légy érthető, látható, elérhető!
Elakadtál, konkrét témában lenne szükséged segítségre?
Az egyéni konzultáció keretében kérdéseidre, elakadásaidra hozom a lehetséges megoldásokat, ötleteket, inspirációkat – legyen szó márkaépítésről, honlap szerkezetről, technikai megoldásokról.
Akkor ajánlom elsősorban az egyéni konzultációt, ha a kivitelezést magad szeretnéd megoldani és tisztában vagy technikai alapokkal, ismered a WordPresst.