Mi az a moodboard és mire való?

Ingyenesen letölthető moodboard sablonnal!

Már megint egy designeres kifejezés, amit nem értesz? Semmi gond, ebből a cikkből megérted mire való és hogyan tudod alkalmazni a saját honlapod tervezésekor. Bónuszként találsz a cikkben letölthető sablont és útmutatót, hogyan készítsd el a sajátod.

A moodboard, vagy más néven hangulattábla a weboldal és arculattervezés első fázisában készül, a funkciója pedig nem más, mint ahogy a neve is mutatja, a hangulat rögzítése.

Miért is van erre szükség?

Amikor fogalmazgatod magadnak, hogy mit fogsz vállalkozásoddal képviselni, miben különbözöl konkurenseidtől, elengedhetetlen, hogy ezek a megfogalmazott értékek vizuálisan is megjelenjenek – akár az arculatodról legyen szó, akár magáról a honlapodról.

A képeket, színeket az agy sokkal gyorsabban dekódolja, mint a szöveget, legtöbbször felületesen is olvasunk, épp ezért fontos, hogy a képekkel, színekkel mit üzensz olvasóidnak: megbízható vagy, nyugodt, arisztokratikus, vagy inkább laza, bohókás, vidám, netán érzékeny, visszafogott?

Színekkel, képekkel, betűtípusokkal mindezek a jellemző kulcsszavak nagyon jól „leírhatóak” és ezek az üzenetek azonnal átmennek az olvasónak, anélkül, hogy végigolvasná a honlapod. Ha a szöveg összhangban áll a képi megjelenéssel, nyert ügyed van.

A moodboard tehát arra való, hogy ötletelj: gyűjtsd ki magadnak a neked tetsző színeket, képeket, melyekkel jól meg tudod ragadni azt a hangulatot, amit honlapoddal, arculatoddal sugallni szeretnél.

Az itt ingyenesen letölthető Power Point szerkeszthető sablonnal pedig meg is tudod valósítani elképzeléseid.

PowerPoint Moodboard sablon

A fenti négyzetek kipipálása feltétlenül szükséges ahhoz, hogy az EU adatvédelmi szabályzatát betartsuk. Köszönöm! 🙂

útmutató, hogyan csináld meg a saját moodboardod

  1. Készíts külön táblát a Pinteresten, ide gyűjtöd majd az inspirációidat. Mielőtt vadul elkezdenéd gyűjteni az összes olyan képet, ami csak tetszik, tisztázd le magadban a gondolataidat:
    • Ki vagy, milyen személyiség vagy, milyen stílusú ruháid vannak, milyen emberekkel dolgozol szívesen?
    • Milyen stílus áll közel a szívedhez – amit bármikor a homlokodra tűznél, igen ez vagyok én!
    • Ha az ügyfeleidre gondolsz, hogyan látod őket – milyen az öltözködési stílusuk, hova járnak szórakozni, milyen ételeket kedvelnek, mivel közlekednek, hogyan beszélnek?

Kulcsszóként használhatod azt a stílust, ami megfogalmazódott benned (például elegáns divat), stílus, web inspirációk, party stb. A kulcsszavad lehet bármi, 3-4 elég, meg fogod látni, milyen elképesztő mennyiségű találatot fogsz kapni. Gyűjts össze 30-50 pint, ebből már fogsz tudni válogatni. Ha megvagy, válaszd ki a TOP 15-öt, amiről úgy gondolod, hogy megjelenésükben hűen sugározzák az arculatod és visszaadják azt az életérzést, amit a márkáddal sugallni akarsz és töltsd le őket  gépedre is. A többit törölheted is akár, csak zavarni fognak.

2. Válaszd ki elsőként azt a képet, melyet a legdominánsabbnak érzel a színei, hangulata miatt. Húzd a képet a kívánt alakzat helyére, majd addig alakítsd a formáját, amíg pontosan nem passzol az alakzatba.

  1. Járj el a többi képeddel is hasonlóan, helyezd el őket a sablonban, tetszés szerint. Ha határozott képed van arról, hogy mit sugalljon az arculatod, valószínűleg hasonló stílusú és /vagy hangulatú képeket találtál. Ügyelj arra, hogy az összkép végül harmonikus legyen. A képeken körülvágással, előre/hátra helyezéssel tovább tudsz csinosítani.
  1. Ha készen vagy a képekkel, a moodboard sablon legfelső sorába (5 téglalap) rögzítsd a színeket, amelyeket a képek alapján tudsz meghatározni. A színkódokat a legkönnyebben a PaletteFX-szel tudod megszerezni. Csak fel kell töltened a kiválasztott képed, és a program automatikusan kidobja neked a színeket kódokkal. A színek moodboardban való rögzítéséhez kattints a sablonod felső sorában lévő paletta alakzatok egyikére, majd a Kitöltés menüponton belül válaszd a További kitöltő színek, Egyéni opciót és írd be a PaletteFX által kiadott RGB (red,green,blue) kódot. Menj végig így az összes alakzaton.

 

A hangulattábla kiváló kiindulópont az arculattábládhoz, mely már pontosan rögzíti a márkád által használt színeket, betűtípusokat, a logódat, inspirációkat a képi világodról, és konkrétumokat az arculatod mintáiról, textúriáiról.

Írd meg kommentben, hogy tetszett a feladat, készíts screenshotot az elkészült moodboardodról, töltsd fel a Pinterestre, és linkeld be ide!

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Start Csomag letöltés
A fenti négyzetek kipipálása feltétlenül szükséges ahhoz, hogy az EU adatvédelmi szabályzatát betartsuk. Köszönöm! 🙂
Stratégiai konzultáció - Megrendelő űrlap
Foglald össze röviden, miben tudok neked segíteni! Ha vannak konkrét kérdéseid, írd le őket bátran!

Add meg neved és email címed, nyomj a “kérem az ebookot!” GOMBRA és már TÖLTHETED IS LE A TUDÁSANYAGOT!