Miért fontos a személyes márka megjelenítése a honlapodon

Biztosan Te is találkoztál már olyan vállalkozást segítő csodatermékkel, amely szupergyorsan elindítható vállalkozást, világmárkát, vagy milliókat termelő weboldalt ígért szinte ingyen, vagy nagyon olcsón, aztán a kezedben a termékkel rájöttél, hogy megint egy ‘hamargyorsan’ összetákolt (pl. tele helyesírási hibákkal), semmi újat nem mondó, netán a netről bárhonnét összeszedhető infokkal, és helyenként elavult technikai információkkal traktáltak.

Puff, kidobott pénz és idő, és a vicc az benne, hogy az anyag amúgy nem is lenne rossz, de túl sokat ígért ahhoz képest, amennyit valójában ér.

Bevallom, épp az ilyen kellemetlen tapasztalatok miatt, jóideje bizalmatlan vagyok a „túlmarketingelt” termékekkel és szolgáltatásokkal szemben. Persze, lehet számokkal dobálózni, hogy ez hozza a profitot, viszont arról kevésszer esik szó, hogy ezek az eladások legtöbbször egyszeriek. Arról már kellemetlen beszélni, ha az ügyfél elégedetlen, mert nem azt kapta, amire számított, és soha többet nem vásárol az adott szolgáltatónál.

Ha már a szuper marketing sem elég, akkor mi az a plusz, amivel nemcsak egyszeri, hanem visszatérő vásárlókat/ügyfeleket tudsz magadnak szerezni? Igen, a személyes márkád, a branded, az, ami vagy, Te magad. 

Ha szolgáltatsz, hatványozottan fontossá válik, hogy a marketing szövegeden felül milyen személyes márkát mutatsz – vizuálisan is – az ügyfeleidnek.

A honlapodra látogatók nem webes szakemberek, mégis azonnal döntést hoznak pár másodperc alatt, hogy egyáltalán érdekli-e őket a szolgáltatásod.  A remek szöveg, egy jó marketing stratégia alapján felépített weboldal azonban -sajnos- még mindig nem garancia arra, hogy látogatóidból valóban ügyfelek lesznek. Ennél több kell – hitelesség, és bizalom.

Ha vásároltál már online, bizonyára észrevetted, hogy ami a szöveget és a logikát illeti, meglehetősen egy rugóra járnak az eladási stratégiák: 

1. Feltárják a problémát, érzékletesen bemutatják, hol szorít a cipő, hogy magadra ismerj. 

2. Aztán jön a megoldás, és a részletes felsorolás, hogy mit nyersz, ha megveszed a terméket / igénybe veszed a szolgáltatást. 

3. Az igazán rámenős oldalak esetleg még rád is ijesztenek, hogy ha most azonnal nem lépsz, akkor a helyzeted még rosszabbra fog fordulni.

4. Ha még épp 2 napig akció is van, tutira égeti a zsebedet a pénz és máris költekezni akarsz. 

Ez egy nagyon jól működő marketing stratégia, ügyes szövegezéssel valóban bevételt tudnak produkálni, termék eladás esetén, sőt, megkockáztatom, hogy szolgáltatás eladásakor is. Azonban biztosan te is jártál már úgy, hogy a marketing szuper volt, aztán amit kaptál, már nem annyira. 

A szolgáltatásokra hatványozottan igaz, ha egyszer csalódsz, szkeptikussá válsz. Így vannak ezzel a TE ügyfeleid is. 

Ha a marketinges szövegeidet csak ügyesen összeollózod egy marketingguru sablonjai alapján, de Te valójában nem vagy bennük, csak rövid távú sikereket fogsz elérni – egyszeri vásárlóid lesznek, visszatérőek aligha.

Az ügyfeleid, vásárlóid felismerik a marketing sémát, egyre gyorsabban siklik át a tekintetük a szokásos marketing hablatyon, és ösztönösen keresnek valamit, amibe kapaszkodni tudnak, ami alapján tudják, hogy biztosan azt fogják kapni, amire számítanak. Különösen igaz ez, ha ugyanarra a problémára többen is ajánlanak – nagyon hasonló – megoldást, vagy ha nagyon szükségük lenne a szolgáltatásra, de drágának tartják az áraid. 

Ösztönösen (nem tudatosan!) a személyességet keresik, azt, hogy vajon egy húron pendültök-e, jó kezekben lesznek-e nálad, nem átverés-e a tanfolyamod, a konzultációd, a terméked? Nem pusztán eredményt akarnak, hanem azt az életérzést keresik, amit a problémájuk megoldásával el fognak érni, és közben is jól akarják magukat érezni. Kapcsolódni akarnak, azt érezni, „igen, jó helyen vagyok, ez kell nekem”! 

Marketing szöveg nélkül is.

Ha a marketinges szövegeidet csak ügyesen összeollózod egy marketingguru sablonjai alapján, de Te valójában nem vagy bennük, csak rövid távú sikereket fogsz elérni - egyszeri vásárlóid lesznek, visszatérőek aligha.

Hogy mitől érzik úgy az ügyfeleid, hogy jó helyen vannak, ezt elsőre talán nem is tudják megfogalmazni.

Ha például pszichológus vagy, ügyfeleid valószínűleg nincsenek túl jó passzban. Egy zaklatott, szorongó, túlhajszolt életet élő ember számára, aki unja már a sok rizsát, üres ígéreteket, álmegoldásokat, annak kész felüdülés lesz egy olyan honlapot pásztáznia, ahol megnyugtatóak a képek, a színek, szellős, friss hangulatot áraszt az összhatás, és kevés ugyan a szöveg, de az nagyon betalál, megszólítja őt. 

Ha fodrász vagy, és főleg fiataloknak készítesz trendi frizurákat, bele fognak zúgni a lendületes, életigenlő színvilágba, nem fogja őket zavarni a sok mozgás a képernyőn, nem fogja őket elriasztani a harsány stílus, imádni fogják a nem megszokott stock fotókat.

Ha esküvői fotós vagy, és azt szeretnéd, hogy exkluzív vendégköröd legyen, elengedhetetlenek az eleganciát, minőséget sugárzó díszítő elemek – mindegy, hogy az visszatérő elem, vagy csak a logódban látszik, a honlapod minden apró részletének maximálisan kifinomultnak kell lennie.

A példákat hosszan lehetne sorolni, épp ezért fontos: légy tisztában azzal, kiknek szolgáltatsz

Bár számtalan szakirodalom van személyes márka témakörben, mégis azt látom, hogy kevés az egyéniséget tükröző honlap. 

Végül íme néhány tévhit a személyes márka és a honlap megjelenése közti kapcsolatról – és a cáfolatuk

Tévhit 1: Bőven elég annyi személyesség a honlapra, ami a Rólam oldalra kikerül. 

Az egész honlapod tükrözi azt, hogy milyen vagy. Már a kezdőoldalad böngészésekor kialakul a termékedről/szolgáltatásodról és ezáltal közvetetten Rólad is egy kép, és ha az első benyomás nem pozitív, akkor esélyed sincs rá, hogy a Rólam oldalt egyáltalán elolvassák. 

Ha a Rólam oldal sótlan, felsorolod a diplomáid, beteszel egy agyonretusált műtermi képet, szintén nem fogod megnyerni az ügyfeleid. 

Tényleg ilyen vagy? 

Ha nincs sok mondanivalód magadról, az is elég, ha például a kezdőoldaladon elhelyezel egy fotót és mellette egy kis szövegblokkot, ahova írsz magadról néhány valóban személyes dolgot, úgy, ahogy azt élő szóban is mondanád. 

Hidd el, a saját szavaid magadról leköröznek minden marketing szöveget! 🙂

 

Tévhit 2: A honlapod kizárólag az ügyfeleidnek készül, és bőven elég, ha őket sikerül megszólítanod. 

Tömeggyártott termékeknél ez igaz is, senkit nem érdekel, hogy ki például az IKEA vezetője.  

Más a helyzet, ha coachként, fotósként, kozmetikusként stb. dolgozol – mindegy, hogy 60 percig, vagy 3 hónapig vagytok kapcsolatban –  az ügyfelednek fontos, hogy ne csak azt a szolgáltatást kapja, amit ígértél, hanem komfortosan érezze magát veled az együtt töltött idő alatt. 

Ez már nemcsak róluk szól, hanem Rólad is. Ki vagy Te, kihez kapcsolódnak szívesen? 

Ezért rettentően fontos, hogy ne csak arra koncentrálj, milyen életérzésre, stílusra vágynak az ügyfeleid, hanem arra is, Te mivel tudsz azonosulni? 

Ha élőben nem tudod „tolni” azt a stílust, amit az oldaladon ügyesen összeraksz a webdesignereddel és a szövegíróddal, szenvedni fogsz Te is, meg az ügyfeleid is. Te olyanokkal dolgozol együtt, akikkel valójában nem beszélsz közös nyelvet, ők pedig csalódnak, mert nem azt kapják, amire számítottak. Mert nem pusztán a pénzüket adják, hanem egy kicsit a lelküket is – Rád bízzák magukat, a személyes gondolataikat, talán még a titkaikat is megosztják Veled. Ha nincs meg az összhang, villámgyorsan elszelelnek.

Ügyfeleidnek nem elég a tucat-sablon, tucat-marketing szöveggel, tucat fotókkal, ha meg akarod őket nyerni magadnak azokat az ügyfeleket, akikkel Te is szívesen dolgozol együtt – Magadat kell adnod!

Legyen a honlapod személyes és fogja meg az ideális ügyfeleidet is – mindezt összehangolni egyáltalán nem könnyű feladat, de nem lehetetlen. 🙂 

Nyűgözd le ideális ügyfeleidet!

Márkaépítés e-book és munkafüzet

Ebben a márkaépítési e-bookban és munkafüzetben gyakorlat-orientáltan vesszük végig a márkaépítési alapokat.

Az alapok lefektetésén túl meghatározzuk ideális célközönséged, valamint márkád stílusát, nyelvezetét, és gyakorlati útmutatót kapsz az arculati színeid, betűtípusaid meghatározásához is.  

Csak megvalósítóknak!

Bővebben…

Márkaépítés e-book és munkafüzet

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .