Így különbözz a konkurenseidtől!
Rengeteg weboldal borzasztóan egyszerűen van felépítve, stílustalanok, személytelenek. Bár lehet, hogy prémium terméket árulnak, a honlap alapján ez nem derül ki az alatt a pár másodperc alatt, míg egy óvatlan netező odatéved. A cikkben arról olvashatsz, mitől lesz egyedi honlapod tartalma.
Tegyük fel, jön egy hidegfront, nagyon hideg van odakint, nálad pedig csak egy vékony kabát van. Mivel nagyon fázol, beugrasz a szemközti kínaiba, veszel egy sálat, aztán hazaérve olyan mélyen elrakod a szekrény aljába, hogy legközelebb csak költözéskor kerül elő. Közben folyamatosan azon kattog az agyad: „igen, hidegre fordult az idő, kellene egy vastagabb kabát”. Meg sem fordul a fejedben, hogy visszamenj kabátért a kínaiba, inkább kifizeted a sokszorosát, de azt a pénzt a kedvenc üzletedben költöd el. Miért is? Mert tudod, hogy ott megbízható minőséget kapsz, mert törzsvásárlóként kapsz kedvezményeket, ajándékot születésnapodon, talán már messziről előre köszönnek az eladók, és akármit is veszel, azzal az elégedettséggel lépsz ki onnét, hogy szuper jó üzletet csináltál, máris beleszerettél az új szerzeményedbe. Ja, és a kabát mellé veszel egy gyönyörű sálat is.
Pontosan ez történik a weboldaladon is!
MILYEN BENYOMÁST KELTESZ?
Ha a honlapod azt a benyomást kelti, mintha „óccó kínai” lenne (értsd: tömegárud van) csak akkor vásárolnak nálad, ha nem túl fontos, és nem túl drága terméket adsz. Nem lesznek elvárások a termékeddel szemben, pont ezért nem is lesz megbecsülve, nem számíthatsz magas értékű eladásokra, pláne nem visszatérő ügyfelekre. Csupa olyan vevőt fogsz vonzani, akiknek alacsonyak az igényei, vagy nem tudnak/nem akarnak drága prémium terméket vásárolni.
Ha prémium szolgáltatást és terméket nyújtasz, elengedhetetlen, hogy a weboldalad profizmust sugározzon és még egy picivel annál is többet. Az olvasódnak is kell az a plusz, hogy elköteleződjön melletted – tetszenie kell a stílusodnak, annak, amit kínálsz, annak, ahogyan kínálod, és kell még egy kicsi, az a bizonyos életérzés is (mint amit a kedvenc boltodból kijövet érzel az új ruháddal).
Ezt a bizonyos életérzést, érzelmi alapon való kötődést a honlapodon nemcsak a látványvilággal tudod elérni, hanem a szöveggel is – itt kap fontos szerepet a Te SAJÁT stílusod. Az olvasókkal a kémia ugyanúgy működik, mint a barátokkal: hasonló a hasonlót vonzza. Aki nem vevő arra, ami vagy, abból nem lesz jó ügyfél.
A SZEMÉLYES MÁRKA EREJE
Talán ódzkodsz attól, hogy önmagadat add egy digitális felületen, azonban ha a szolgáltatási területeden nagy a verseny, ráadásul nincs nagy különbség sem az árban, sem a termékekben, akkor az ügyfél szimpátia alapján fog dönteni, és csak akkor fog Téged választani, ha elnyered a rokonszenvét. Ezért fontos, hogy ne legyen túl hivatalos, távolságtartó a hangnemed a honlapodon, ahol megszólítod a látogatóid, mert egy robottal senki sem szeretne üzletelni, vagy együtt dolgozni. Felejtsd el azokat a sztereotípiákat, hogy egy orvosnak/jogásznak/pszichológusnak stb milyennek kell lennie. Pont akkor fogsz több ügyfélre szert tenni, ha elengeded ezeket a sablonokat, és felvállalod a saját egyéniséged, na meg megmutatod, mennyire profi vagy.
Persze járhatod a könnyebb utat is: másolhatod a szakmád sztárjait, megjátszhatod magad, kialakíthatsz egy megnyerő, népszerű stílust, ha azonban ez csak egy maszk, és a valóságban egészen másmilyen vagy, az első találkozás után le fog lépni a vevőd, csalódott lesz, rossz híredet kelti, biztosan nem lesz visszatérő vásárló/ügyfél, még akár konfliktusod is származhat abból, ha nem vagy hiteles. Feltételezem, Te nem erre vágysz, hanem elégedett, visszatérő ügyfelekre, akikkel öröm a munka.
Az egyéni stílus felvállalása mellett szól az is, hogy Belőled csak egy van, senki nem tud pontosan ugyanúgy az ügyfeleihez szólni, ahogyan Te, tehát ha úgy vesszük, máris nincs konkurensed. 🙂
Nem az a cél, hogy leírd magadról, roppant segítőkész, okos, alapos, rugalmas stb. vagy, hanem az, hogy írásaid tükrözzék ezt, és a stílusod valamint az általad írt minőségi tartalom alapján az ügyfélben fogalmazódjon meg: „xy okos, alapos, profi”.
Nem árulok el nagy titkot, hogy az embereket az érzelmeik vezérlik, épp ezért nem hagyhatod ki ezt a tényezőt a számításból a honlapod tartalmának kialakításakor sem.
AZ IDEÁLIS ÜGYFÉL
Szintén fontos tényező, hogy tisztában légy a vásárlóid, ügyfeleid stílusával!
Nekik mi jön be, milyen korosztályról van szó, férfiak-nők, szinglik, családosak, értelmiségiek, pláza-cickák, unatkozó feleségek, többszörösen leterhelt anyák? 20 évesek, szépkorúak, sokat utaznak, otthonülő típusok stb stb.
Ők mire vágynak?
A szellős elrendezés, a fehér háttér mindig nyugalmat, tisztaságot sugároz. A fekete, az arany mindig minőséget és eleganciát képviselnek, ha jól vannak adagolva, máskülönben gyászos, vagy éppen csiricsáré hatást fejtenek ki.
A képek tartalma, színei, a használt design elemek (hátterek, gombok stb.) szintén olyan semmiségnek tűnő kis apróságok, amin sok esetben áll vagy bukik a honlapod sikeressége. Vintage, bohókás, vibráló, vagy nyugalmat árasztó, sablonos műmosoly, vagy valódi arcok köszönnek vissza a honlapodon?
A honlapod – visszatérve a kínais indító példára – olyan, mint egy üzlet. Belép a vevő, és azonnal tudja, érzi, hogy mire számítson. Prémium termékre, vagy tömegcuccra. Gagyira, vagy minőségre. Nincs egyikkel sem baj, minden termék megtalálja a magához való vevőt. A probléma ott kezdődik, ha a gagyi túl jól van marketingelve – csalódást fog okozni, többet nem fog vásárolni, vagy ha a prémium termék van rosszul csomagolva: vagy nem veszik meg, mert akik megszólítva érzik magukat, nincs rá pénzük (gagyinak tűnik, aztán az árcédulát megpillantva felkiált: jaa, hogy ez ennyi, akkor, köszi, nem kell), vagy észre sem veszik.
Összefoglalva a minőségi weboldalnak….
1. egyedi a stílusa van, mely tükrözi az eladó/szolgáltató értékrendjét – szövegben, képekben, színekben
2. a megcélzott célközönség ízlésvilágát tükröző arculata van, melyet kifejeznek a színek, szimbólumok, és az elrendezés.
A Te oldalad milyen? 🙂
Elakadtál, jól jönne egy kis segítség?
A személyes konzultációt azoknak ajánlom, akik egy konkrét területen igényelnek segítséget, de nem feltétlenül szeretnék a munkát kiszervezni. Ilyenkor jól jön mégis egy külső szem, aki objektívan, jobbító szándékkal tud tanácsot adni.
SIKERES WEBOLDALAK
Ötletek a saját weboldaladhoz, magyar példákkal, drótváz mintákkal
Kínban vagy, hogyan építsd fel a weboldalad, hogy az nemcsak az átlag látogató, hanem a hőn áhított ideális ügyfeled számára is vonzó, egyben cselekvésre ösztönző legyen?
Egyetemes recept nincs, azonban van néhány olyan bizalom-építő elem, amivel bizonyítottan jobb eredményeket lehet elérni.
Magyar weboldal példákkal és 3 drótvázzal segítelek az elmélet gyakorlatba való átültetésében.