mit üzennek márkád színei ügyfeleidnek?
Színekkel sokszor többet tudunk kifejezni, mint szavakkal, automatikusan jelentést társítunk hozzájuk, még ha ezzel nem is vagyunk tisztában. A színek jelentése kultúránként változhat, ebben a rövid puskában az európai kultúrkör értelmezését találod.
Gondolkodtál már valaha azon, miért pont azokat a színeket szereted, amelyeket hordasz, miért tudod azonnal megválaszolni, hogy mi a kedvenc színed és miért utálod/imádod a pirosat, feketét stb.? A színek kapcsolatban állnak a személyiségünkkel, értékeket rendelünk – tudat alatt – hozzájuk.
Vannak személyes „hozzárendelések”, például ha anyukánk szereti a zöld színt, valószínűleg nekünk is kedves lesz, bevillannak emlékek, ahogy a sötétzöld szoknyájába kapaszkodtunk egy nyári viharban – a szeretet, a biztonság, az összetartozás jut róla eszünkbe, míg másoknak ezekhez a fogalmakhoz egészen más színek kapcsolódnak. És persze vannak egyetemes érzelmek is: nem véletlen, hogy a tiltó és veszélyt jelző táblák a kreszben pirosak.
Amikor az arculatodat, logódat tervezed, tudatában kell lenned annak, hogy a választott színed milyen EGYETEMES érzelmet vált ki. Jó, ha előre kigondolod, mit képviselsz Te magad, aztán belehelyezkedsz az ügyfeleid helyébe és kitalálod, milyen hatást szeretnél kiváltani náluk – kiket akarsz mágnesként vonzani magadhoz. Mit szeretnél, mit gondoljanak Rólad vagy a termékedről, szolgáltatásodról, amikor találkoznak veled, mire számíthatnak majd Tőled? „„Hello, én egy locsi-fecsi, gondoskodó tyúkanyó vagyok, fordulj hozzám bizalommal, találok majd valami neked valót.”, vagy – „Figyelem, csak kifinomult ízlésű, pénzes úrinőkkel állok szóba, luxus terméket árulok!”. Egészen más designt tudnál elképzelni a kettőnek, igaz?
Az alábbi rövid puskában megtalálod a színekhez társított legjellemzőbb értékeket és érzéseket.
Nyűgözd le ideális ügyfeleidet!
Márkaépítés e-book és munkafüzet
Ebben a márkaépítési e-bookban és munkafüzetben gyakorlat-orientáltan vesszük végig a márkaépítési alapokat.
Az alapok lefektetésén túl meghatározzuk ideális célközönséged, valamint márkád stílusát, nyelvezetét, és gyakorlati útmutatót kapsz az arculati színeid, betűtípusaid meghatározásához is.
Csak megvalósítóknak!