A honlap alapját a CMS adja (Content management system, azaz tartalomkezelő rendszer), ami meghatározza a honlap konfiurálhatóságát, személyre szabhatóságát. Sok féle CMS létezik, úgy mint:
- WordPress
- Shopify (webshop motor)
- WIX
- Squarespace
- Joomla
- Drupal
A lista élére nem véletlenül a WordPresst tettem, ugyanis ez a legnépszerűbb, és leggyakrabban honlapokhoz használt CMS. Becslések szerint körülbelül 38 millió aktív honlap van, melynek a motorját a WordPress adja, és ezekben nem csupán blogok vannak, hanem webáruházak és egyéb integrációkkal ellátott honlapok.
A W3Tech adatai szerint WordPressben készül a honlapok 43%-a világviszonylatban és úgy tűnik, hiába számos más honlap motor, a felhasználók mégis ezt választják a legtöbben.
Az USA-ban például rendkívül népszerű a Squarespace, piaci részesedését illetően mégsem jutott még a WordPress közelébe sem. A 10 éve még itthon is népszerű a Joomla és Drupal használata is folyamatosan csökkent az elmúlt években, rengeteg Joomla-s honlapkészítő képezte át magát WordPress-re.
Amit ennyien használnak – és évről évre egyre többen választják, ott valamit nagyon jól csinálnak.
Íme tehát az 5 ok, amiért én is a WordPresst használom
#1 Gazdag sablon és bővítmény kínálat = teljesen igényre szabható
A piacon jelenleg ehhez a honlap motorhoz található meg a legtöbb sablon és bővítmény, így gyakorlatilag végtelen lehetőség adott a szép, egyedi és hasznos weboldalak készítésére, így azok is készíthetnek könnyedén készíthetnek maguknak igényes és szép honlapot, akik nem értenek a html kódoláshoz.
A legjobb az benne, hogy még nem találtam olyan funkciót, amelynek ne lenne ingyenes változata is. Igaz, hogy amennyiben speciális igényeket kell kielégíteni, illetve értékesíteni szeretnénk a bővítmény révén, akkor javarészt már csak a fizetős bővítmények jöhetnek szóba.
A bővítmények révén komplex weboldalak készíthetők el. Míg a WordPress a bloggal robbant be és vált népszerűvé, ma már messze sokkal több minden hozható ki egy WordPress oldalból, mint egy szimpla blog.
A bővítmények segítségével – a teljesség igénye nélkül – az alábbiak is lehetségesek már egy WordPress weboldalon:
- online oktatás (pl. tanfolyamok)
- tagsági rendszer (pl. előfizetésekhez)
- értékesítés (azaz webshop funkció virtuális / letölthető és fizikai termékekhez egyaránt)
- online időpontfoglalás
- események szervezése
- követőbázis kiépítése
- levelezés
#2 Biztonságos
Amire ekkora a kereslet, ott folyamatos fejlesztés zajlik, nem kell tartanom attól, hogy a WordPress egyszer csak elavul, és használhatatlanná válik.
A WordPress folyamatos karbantartásainak, és feljesztéseinek köszönhetően alapjáraton is biztonságos, de mivel a hackerek is folyamatosan fejlesztik a saját módszereiket, több kiváló bővítmény található ingyenes és fizetős változatban is, hogy ezeket a hacker támadásokat is kivédhessük.
Ezek a bővítmények már automatikusan észlelik, ha valaki rossz szándékkal szeretne az oldalunkra bejutni, kiszűrik a spamelő robotokat, még biztonságosabbá teszik a bejelentkezést és a weboldal rendszer fájljait.
#3 Ingyenes
Talán ezzel kellett volna kezdenem. Igen, a tárhelyért, domain névért fizetni kell, de ez bármelyik honlap motorra igaz, azonban míg sok ingyenes honlap-készítő oldalaknál (pl Wix, Weebly stb.) már olyan alap szolgáltatásokért is fizetni kell havi/éves díjat, mint a beépíthető Google analitika, addig a WordPressnél számos ilyen hasznos funkció tényleg elérhető ingyenesen is.
Egyszerű bemutatkozó honlap esetében tehát tényleg igaz, hogy a honlap fenntartási költsége kimerül a tárhely és a domain éves díjában, ami havi szinten akár 1000 Forint alatt is lehet csupán.
#4 SEO-barát (= értsd: a Google követelményeinek megfelel)
SEO (=search engine optimization, azaz keresőoptimalizálás) alatt azt értjük, hogy a tartalmainkat, legyen az egy szolgáltatást bemutató oldal, vagy egy blog cikk, a keresőmotorok követelményeihez igazítjuk. Ez annyit jelent, hogy a témához tartozó keresőkifejezést (amire remélhetőleg tényleg rákeresnek a Google-ben a felhasználók) minél több helyre elhelyezzük, nemcsak a szövegben, hanem egyéb olyan helyre, melyet az olvasók nem látnak, de a Google annál inkább.
Keresőmotor alatt egyébként nem pusztán a Google értendő, hanem a Baidu, Bing, Yahoo Search stb. is, de mivel a keresések közel 93%-a a Google-ban zajlik, ezért gyakorlatilag összeforrt a SEO fogalmával. Így amikor egy tartalmat „optimalizálunk”, akkor a Google-nak szeretnénk elsősorban megfelelni.
A Google robotjai számára fontos adatok könnyedén beállíthatók a WordPressben, legtöbbjükhöz külön bővítmény sem szükséges. A WordPress alap beállításainak hála, a többi keresőmotor is szereti a WordPress-es weboldalakat.
Több kiváló SEO-ra szakosodott bővítmény is létezik, melyek segítenek a tartalmainkat úgy beállítani, hogy azok adott kulcsszóra jól szerepeljenek a keresőben.
#5 Átlátható és egyszerű.
Elsőre talán kicsit idegen a kezelő felület, de amint elkezded a menüpontokat használni, egyértelművé válik, hogy mi mire való.
Ha kitapasztalod milyen bővítményeket érdemes használni, betartasz néhány alapszabályt (pl. hogy nem pakolunk fel 50 bővítményt egy weboldalra) gyerekjáték a munka vele.
Ugyanez igaz a legtöbb bővítményre is, kódolás nélkül tudsz gyönyörű oldal elrendezéseket, funkciókat telepíteni.
Ha mégsem boldogulnál, remek útmutatók állnak rendelkezésre. Rengeteg ingyenes tartalom található például a Youtube-on is, ahol lépésről lépésre követheted egy sablon / bővítmény vagy magának a WordPressnek a beállításait. Igaz, ezek döntő többsége angol nyelvű, de számos magyar nyelvű videót is találni a piacon.
Honlapot szeretnél?
Fontosnak tartom, hogy az ügyfelek jól tájékozottak legyenek, és akárkit is választanak kivitelezőként, vagy akár maguk készítik el a weboldalukat, tisztában legyenek az alapokkal. Fontosnak tartom, hogy ne azzal menjen el az idő, hogy toldozgatják a honlapjukat eredménytelenül, hanem a vállalkozásukra tudjanak koncentrálni. A lenti anyagom is ezt a célt szolgálja. 🙂
honlap start csomag
Szeretnéd, ha honlapod már induláskor klassz lenne?
A legtöbb induló vállalkozó számos hibát elkövet az első honlapjával, mert hiányoznak náluk az alapok, ad hoc módon, valamilyen sablon formát követve készítik / készíttetik el a honlapjukat, és nem értik, miért nem jönnek az ügyfelek.
Ebben az INGYENES kiadványban 4 oldalnyi tömény átgondolni valót kapsz szempontokkal, hogy helyes döntéseket tudj hozni + 4 oldalnyi csekklistát és ütemtervezőt, hogy haladj is a megvalósítás útján.
Már csak egy lépés…
Már csak egy lépés választ el, hogy a postaládádban landoljon az ingyenes anyag.
Az imént megadott e-mail címedre kaptál egy levelet, melyben a megerősítő linkre kattintva tudod visszaigazolni az e-mail címed.
Ha nem találod a levelet, ellenőrizd a levélszemét / spam mappát, Gmail esetében a Promóciók fület is!
Üdv,
Magdi