Egy oldalas honlapok – Landing oldal típusok és bemutatkozó honlapok

Nagy népszerűségnek örvendenek az úgynevezett egy oldalas weboldalak.  Sokan ezeket landing oldalként ismerik, azonban nem minden egy oldalas honlap nevezhető landingnek.  Ebben a cikkben megnézzük, milyen landing oldalak vannak, és miben más egy egy oldalas honlap.

A LANDING OLDAL TÍPUSAI

A landing (magyarul érkeztető) oldalak sajátossága, hogy kizárólag egy célra fókuszálnak, mely lehet például egy ingyenes anyag letöltésével feliratkozó gyűjtés, vagy egyetlen termék eladása. Az előbbit marketing típusú landingnek nevezzük, míg az utóbbit értékesítési célú landingnek.

A kettő között szembetűnő a különbség – míg az első típusú honlapnál ingyen adunk valamit, amiért cserébe adatokat kérünk be a látogatóktól,  az értékesítő landing tulajdonképpen egy mini, egy termékes webáruház, ahol vagy megveszi a látogató a terméket, vagy nem. 

Míg egy ingyenes anyagért könnyebben megadják a látogatók az e-mail címüket, addig egy értékesítési landingnek igencsak meggyőzőnek kell lennie ahhoz, hogy a bankkártyájukért nyúljanak az olvasók.

Ebből fakadóan az ingyenes anyagokat promotáló landingeknek nem kell különösebben hosszúnak lenniük, akár egy képernyőre kiférő blokk is elegendő lehet a feliratkoztatáshoz. Ezzel szemben az értékesítési landing oldalak olykor naaaaagyon hosszúak. 

Mind a marketing- , mind az értékesítési célú weboldalakra igaz, hogy létezhetnek valódi egy oldalas honlapként, illetve előfordulhatnak egy több oldalas weboldalon is. Ez utóbbi esetben célszerű magáról a landing oldalról eltüntetni az egyéb menüpontokat, hogy a látogató figyelme ne terelődjön el. 

Az értékesítő landing oldal

Az értékesítő célú landing oldalnál egy termék eladásán van a fókusz – ez megint lehet úgynevezett virtuális termék, vagy fizikai termék. 

Virtuális termék lehet egy e-book, egy online kurzus, online magazin előfizetés stb.

Fizikai termék alatt természetesen kézzel fogható dolgokat értünk, mint például tisztítószert, könyvet, ránctalanító krémet  stb., azaz bármi is legyen az, nemcsak a termékért, de nagy valószínűséggel a szállításért is kell fizetnünk. 

Az oldal sikeres felépítésének kulcsfontosságú szerepe van, hiszen azon áll vagy bukik, hogy mennyi terméket adunk el.

Az értékesítési landing oldal általában ezekből az elemekből áll össze:

  • főcím –  miről is szól a termék, kinek való
  • szöveges leírás – „mi is ez” részletesebben kifejtve
  • képek – vágyott állapot, eredmény bemutatása vagy épp a nem kívánatos jelen illusztrálása
  • felsorolások  – kinek való, nem való; hogyan oldod meg a problémát; termékelőnyök
  • miért pont te – erősségek, bizonyítékok 1
  • kifogások kezelése – miért képes rá az ügyfél; milyen problémától szabadul meg stb.
  • kiemelten fontos információk ismétlése, termék előnyök, bónuszok hangsúlyozása
  • bizonyíték – hitelesség bizonyítása, ügyfelek véleményei
  • kockázatkezelés – garancia vállalások
  • visszaszámlálás – sürgesd, hogy ne halogassa a döntést
  • összefoglalás – mit is kap az ügyfél, összegezve bónuszokkal
  • gyakran ismételt kérdések – kifogás kezelés, adminisztratív információk megosztásához
  • CTA (=cselekvésre buzdító gomb pl Megveszem, Kérem stb.)- pár blokkonként ismétlődhet, a nyitó képen és a záró blokkban mindenképp legyen ott

A marketing célú landing oldal

Míg az eladási célú landing oldal célja egyértelmű, adunk valamit, amiért pénzt kapunk, a marketing célú landing oldalak már kevésbé gyakoriak, mert az ingyenes dolgokhoz legtöbbször olyan negatív gondolatokat társítunk, mint „ami ingyen van, az nem jó”, vagy a másik oldalról nézve: „ne hogy már ingyen dolgozzak én bárkinek is!”.  Szintén gyakori tapasztalat, hogy amit az emberek ingyen töltenek le, azokat a tananyagokat ritkán dolgozzák fel érdemben. 

Pedig nagyon hasznos funkció, különösen a kezdő vállalkozóknak, akik még csak tesztelik a szolgáltatásaikat, fejlesztik az áraikat, portfóliójukat és a tudásanyagukat. A felajánlott dolog lehet ingyenes konzultáció, bemutató termék, e-book, e-mail tanfolyam, klub tagság stb., az elkért adat pedig legtöbbször e-mail cím, illetve egyéb személyes adat.

Egy ingyenesen letölthető anyaggal máris megvan a vállalkozás termékpiramisának első lépcsőfoka, amelynek segítségével sokakhoz eljuthatsz és tovább tudsz építkezni.

További előnye, hogy egy meglévő érdeklődő bázissal sokkal könnyebb kommunikálni: közvetlenül megtudható mik az igényeik, milyen szolgáltatásra lenne szükségük, és maga a szolgáltatás is könnyebben értékesíthető. Akiket érdekel a témánk, és tőlünk szerezték be a legfontosabb információkat hozzá, jó eséllyel lesznek ügyfeleink.

A feliratkozókat hírlevélben lehet értesíteni ha új blog cikk jelenik meg a weboldaladon, vagy változik a szolgáltatási protfóliód, netán a nyitvatartási időd. 

Bemutatkozó egy oldalas honlap

Különösen kezdő vállalkozóknak lehet szintén hasznos ez a bemutatkozási forma, azonban haladó vállalkozóknak is megfontolandó opció lehet, ha még nem rendelkeznek honlappal. 

Azoknak ajánlott elsősorban, akiknek (még) nincs sok megosztható tartalma, de mindenképp jelen szeretne lenni az online térben. 

    • Alkalmas lehet egyéni vállalkozóknak bemutatkozó felületként
    • Álláskeresőnek online CV-ként
    • Házasulandóknak esküvőjük online meghívójaként
    • Fizikai bolttal rendelkezőknek üzletük bemutatására
    • Vendéglátó helyeknek, a hely népszerűsítésére
    • Szépészeti iparágban dolgozóknak (fodrász, manikűrös, kozmetikus stb.)
 Az egy oldalas honlapoknál is célszerű egyetlen célt meghatározni, hogy mit szeretnénk elérni a honlappal. Ez adja a honlap vezérfonalát, egyben segít a célorientáltságban, ugyanakkor nem kötelező. 

mire használd az egy oldalas bemutatkozó honlapodat

1. Márkaépítésre

Bemutatkozó oldalként magánszemélyeknek, irodáknak, üzlethelyiségeknek. A fókusz rajtad/a cégen van, mutasd be magad/a céged minél több aspektusból: mi a hitvallásod, mi motivál, milyen eredményeket értél el, amire büszke vagy, kikkel szeretsz együtt dolgozni, mit mondanak rólad azok, akik veled együtt dolgoztak.

2. Szolgáltatás, termék bemutatásához
Érdemes értékesítési ponttal összekötni – pl. webáruházzal, bejelentkezési lehetőséggel vagy helymegjelöléssel:  itt kapható, itt tudsz velem találkozni, itt lesz a következő előadás stb. Értelem szerűen itt a fókusz a terméken, szolgáltatáson van: kiknek jó, miben segít, milyen eredményt lehet elérni vele stb.

3. Kompetenciák bemutatására
Portfólió oldalként, CV helyett – mutasd meg mit tudsz! 🙂 Különösen fotósoknak, kézműveseknek ajánlott és egyben kedvelt formátum.

Az egy oldalas honlap hátrányai

Ha spórolási célzattal gondolkozol egy oldalas bemutatkozó oldalban, akkor tévhitben élsz. 

Az egy oldalas bemutatkozó oldal akkor működhet jól, ha van mellette olyan kiegészítő marketing tevékenységed, mellyel folyamatosan tudsz látogatókat terelni az oldaladra.  Ha rendszeresen szerepelsz a médiában, vagy előadóként, tanárként, köztiszteletben álló személyként stb., azaz sokan ismernek, elég lehet számodra az egy oldalas bemutatkozás. 

Azonban ha a területeden új vagy, csak akkor vágj bele az egy oldalas honlapba, ha hírlevél, facebook közösség vagy egyéb módon tudsz kapcsolatot tartani a célközönségeddel. 

Önmagában, mindenféle marketing és tartalom fejlesztés nélkül a honlap (bármilyen is legyen) pénzkidobás. 

Lehet, hogy a kivitelezési költségen spórolsz, azonban mivel az egy oldalas honlapnak nincs folyamatosan megújuló tartalma (blog), csak fizetett hirdetéssel tudsz feljebb kerülni a Google találati listáján, hirdetned kell a közösségi médiában is, a sajtóban stb. hogy az oldaladra tévedjenek.

A blog és a szolgáltatásoknak szánt külön oldalakat ugyanis könnyebb keresőoptimalizálni. Ha a témád csak egy oldalon fordul elő, az ott megjelenő kulcskifejezések száma kevés lesz. A több oldal és a blog cikkek abban segítenek, hogy a témádra jellemző kulcsszavakat minél változatosabb körítésben tudd tálalni. A Google pedig nézi, hogy egy oldalon mennyi a(z minőségi) adat és értelemszerűen azt veszi elő előre a rangsorban, ahol kellő mennyiségű adat áll rendelkezésre és a látogatók viselkedése is azt igazolja, hogy a tartalom értékes (pl.: hosszabb időt töltenek a honlapon, klikkelnek stb.) .

A landing oldalakat (marketing vagy értékesítési célú) mindenképpen hirdetned kell, hisz így tudod csak elérni, hogy minél többekhez eljussanak.

többet akarsz tudni a landing oldalakról?

Ebben a kalauzban mindent megtalálsz, amit a landing oldalak és az egy oldalas honlapok kapcsán tudni érdemes. De kapsz még hasznos tippeket kapsz a honlap stratégiához, a honlapod szerkezeti elemeinek felépítéséhez – melyeket nemcsak egy oldalas honlapokhoz tudsz használni, hanem minden olyan oldalon, ahol kiemelt szerepet kap a bizalomépítés.

A tartalomból:

  • honlap stratégia (milyen szempontokat vegyél figyeleme -nemcsak landing- honlapod tervezésekor)
  • milyen tartalmi elemeket tegyél a landing/egy oldalas honlapodba, hogy sikeres legyen
  • tippek, hogyan szólítsd meg ideális ügyfeleidet
  • konkrét példák, hogy el is tudd képzelni, mit érdemes írni egy-egy blokkba

Az e-book végére magabiztosan össze tudod állítani a saját landing oldalad tartalmát, amely garantáltan ütős lesz és eredményeket fog hozni.

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .