Egy oldalas honlapok – Landing oldal típusok és bemutatkozó honlapok

Nagy népszerűségnek örvendenek az úgynevezett egy oldalas weboldalak. Sokan azt gondolják, hogy lényegében ugyanaz az eredmény jóval kevesebb pénz, idő és energia befektetéssel. Az, aki pusztán azért szeretne egy oldalas honlapot, hogy pénzt spóroljon meg, azt ki kell ábrándítsam, ugyanis ez a típusú honlap, amelyre összességében a legtöbbet kell költeni.

A cikkben kitérek az egy oldalas honlapok fajtáira, és a bemutatkozó honlapok pozitívumai mellett megmutatom, mire figyelj, ha nem akarod a gatyádat rá költeni.

Az egy oldalas honlapoknak több fajtája is van, legismertebb közülük a landing oldal.

A LANDING OLDAL TÍPUSAI

A landing oldalak sajátossága, hogy kizárólag egy célra fókuszálnak, mely lehet például egy ingyenes anyag letöltésével feliratkozó gyűjtés, vagy egyetlen termék eladása. Az előbbit marketing típusú landingnek nevezzük, míg az utóbbit értékesítési célú landingnek.

A kettő között szembetűnő a különbség – míg az első típusú honlapnál ingyen adunk valamit, amiért cserébe adatokat kérünk be a látogatóktól,  az értékesítő landing tulajdonképpen egy mini egy termékes webáruház, ahol vagy megveszed a terméket, vagy nem. 

Az értékesítő landing oldal

Az értékesítő célú landing oldalnál egy termék eladásán van a fókusz – ez megint lehet úgynevezett virtuális termék, vagy fizikai termék. 

Virtuális termék lehet egy ebook, egy online kurzus, online magazin előfizetés. 

Fizikai termék alatt természetesen kézzel fogható dolgokat értünk, mint például belépőjegyet egy koncertre, előadásra, online vásárolunk könyvet stb., azaz bármi is legyen az, fizetünk érte. 

Az oldal sikeres felépítésének kulcsfontosságú szerepe van, hiszen azon áll vagy bukik, hogy mennyi terméket adunk el.

A marketing célú landing oldal

Az eladási célú landing oldal célja egyértelmű, adunk valamit, amiért pénzt kapunk, a marketing célú landing oldalak már kevésbé gyakoriak, mert az ingyenes dolgokhoz legtöbbször olyan negatív gondolatokat társítunk, mint példéul „ami ingyen van, az nem jó”, vagy a másik oldalról nézve: „ne hogy már ingyen dolgozzak én bárkinek is!”. 

Pedig nagyon hasznos funkció, különösen a kezdő vállalkozóknak, akik még csak tesztelik a szolgáltatásaikat, fejlesztik az áraikat, portfóliójukat és a tudásanyagukat. A felajánlott dolog lehet ingyenes konzultáció, bemutató termék, ebook, email tanfolyam, club tagság stb., az elkért adat pedig legtöbbször email cím, illetve egyéb személyes adat.

Egy ingyenesen letölthető anyaggal máris megvan a vállalkozás termékpiramisának első lépcsőfoka, amelynek segítségével sokakhoz eljuthatsz és tovább tudsz építkezni.

További előnye, hogy egy meglévő érdeklődő bázissal sokkal könnyebb kommunikálni: közvetlenül megtudható mik az igényeik, milyen szolgáltatásra lenne szükségük, és maga a szolgáltatás is könnyebben értékesíthető. Akiket érdekel a témánk, és tőlünk szerezték be a legfontosabb információkat hozzá, jó eséllyel lesznek ügyfeleink.

Bemutatkozó egy oldalas honlap

Különösen kezdő vállalkozóknak lehet szintén hasznos ez a bemutatkozási forma, azonban haladó vállalkozóknak is megfontolandó opció lehet, ha még nem rendelkeznek honlappal. 

Azoknak ajánlott elsősorban, akiknek (még) nincs sok megosztható tartalma, de mindenképp jelen szeretne lenni az online térben. 

    • Alkalmas lehet egyéni vállalkozóknak bemutatkozó felületként
    • Álláskeresőnek online CV-ként
    • Házasulandóknak esküvőjük online meghívójaként
    • Fizikai bolttal rendelkezőknek üzletük bemutatására
    • Vendéglátó helyeknek, a hely népszerűsítésére
    • Szépészeti iparágban dolgozóknak (fodrász, manikűrös, kozmetikus stb.)
 Az egy oldalas honlapoknál is célszerű egyetlen célt meghatározni, hogy mit szeretnénk elérni a honlappal. Ez adja a honlap vezérfonalát, egyben segít a célorientáltságban.

 

mire használd az egy oldalas bemutatkozó honlapodat

1. Márkaépítésre

Bemutatkozó oldalként magánszemélyeknek, irodáknak, üzlethelyiségeknek. A fókusz rajtad/a cégen van, mutasd be magad/a céged minél több aspektusból: mi a hitvallásod, mi motivál, milyen eredményeket értél el, amire büszke vagy, kikkel szeretsz együtt dolgozni, mit mondanak rólad azok, akik veled együtt dolgoztak.

2. Szolgáltatás, termék bemutatásához
Érdemes értékesítési ponttal összekötni – pl. webáruházzal, bejelentkezési lehetőséggel vagy helymegjelöléssel:  itt kapható, itt tudsz velem találkozni, itt lesz a következő előadás stb. Értelem szerűen itt a fókusz a terméken, szolgáltatáson van: kiknek jó, miben segít, milyen eredményt lehet elérni vele stb.

3. Kompetenciák bemutatására
Portfólió oldalként, CV helyett – mutasd meg mit tudsz! 🙂 Különösen fotósoknak, kézműveseknek ajánlott és egyben kedvelt formátum.

Az egy oldalas honlap hátrányai

A bevezetőben említettem, hogy ha spórolási célzattal gondolkozol egy oldalas bemutatkozó oldalban, akkor tévhitben élsz. 

Az egy oldalas bemutatkozó oldal akkor működhet jól, ha van mellette olyan kiegészítő marketing tevékenységed, mellyel folyamatosan tudsz látogatókat terelni az oldaladra. 

Ha rendszeresen szerepelsz a médiában, vagy előadóként, tanárként, köztiszteletben álló személyként stb., azaz sokan ismernek, elég lehet számodra az egy oldalas bemutatkozás. 

Azonban ha a területeden új vagy, csak akkor vágj bele az egy oldalas honlapba, ha hírlevél, facebook közösség vagy egyéb módon tudsz kapcsolatot tartani a célközönségeddel. 

Önmagában, mindenféle marketing és tartalom fejlesztés nélkül a honlap (bármilyen is legyen) pénzkidobás. 

Lehet, hogy a kivitelezési költségen spórolsz, azonban mivel az egy oldalas honlapnak nincs folyamatosan megújuló tartalma, csak fizetett hirdetéssel tudsz feljebb kerülni a Google találati listáján, hirdetned kell a közösségi médiában is, a sajtóban stb. hogy az oldaladra tévedjenek.

A landing oldalakat (marketing vagy értékesítési célú) mindenképpen hirdetned kell, hisz így tudod csak elérni, hogy minél többekhez eljussanak.

Ha szeretnéd, hogy egyre többen megtaláljanak a keresőkből is, és nem vagy rest hasznos tartalmakat gyártani, tökéletes megoldás lehet számodra egyik legnépszerűbb termékem, a landing-blog, melynek különlegessége, hogy a hagyományos blog formátum egy bemutatkozó oldallal van kiegészítve.

többet akarsz tudni a landing oldalakról?

Töltsd le az ingyenes kalauzt, melyben hasznos tippeket kapsz a honlap stratégiához, a honlapod szerkezeti elemeinek felépítéséhez.

A tartalomból:

  • honlap stratégia (milyen szempontokat vegyél figyeleme (nemcsak landing) honlapod tervezésekor)
  • milyen tartalmi elemeket tegyél a landing/egy oldalas honlapodba, hogy sikeres legyen
  • tippek, hogyan szólítsd meg ideális ügyfeleidet

Az ebook végére magabiztosan össze tudod állítani a saját landing oldalad tartalmát, amely garantáltan ütős lesz és eredményeket fog hozni.

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .