A folyamat leírása
Kérlek, olvasd végig figyelmesen az alábbi folyamat leírást, melyben röviden összefoglalom a projektünk menetrendjét, és tisztázom a közös munka során használt fogalmakat.
A folyamatról
Házi feladatként töltsd ki a design kérdőívet, és készíts egy titkos Pinterest táblát az inspirációiddal. A házi feladat leírásához és a teendőkhöz kattints ide.
Az előkészületek után belevágunk a közös munkába. A folyamat lépéseiről az ASANA nevű projekt menedzsment programban tudsz tájékozódni. Itt pontosan le vannak írva az egymás után következő munkafázisok, határidővel, hogy lásd, mi meddig tart. A programon keresztül értesítőt is kapsz a már elvégzett, illetve emlékeztetőt a rád váró feladatokról. Itt fogjuk gyűjteni a projekttel kapcsolatos összes dokumentációt, így biztosan nem fog elveszni semmi. A program használata nagyon egyszerű, a lenti alig 5 perces videóban minden fontos funkciót bemutatok.
Az egyes munkafázisok között jóváhagyási állomás van, hogy folyamatosan nyomon követhesd hol tart a projekted, a rendszeres véleményezéssel pedig nemcsak részese, de aktív alakítója is vagy arculatodnak, weboldaladnak.
Számítok mindig az őszinte véleményedre és a segítségedre. Ha bármilyen kérdésed van, vagy valami nem világos mit miért csinálunk, kérdezz bátran, azért vagyok itt, hogy segítsek. 🙂
A gördülékeny munka érdekében, kérlek, tartsd szem előtt a határidőket. Minden egyes fázisnál átküldöm neked az elkészült anyagokat véleményezésre. A hatékony visszajelzés folyamatáról, és a véleményezéshez használt eszközről bővebben itt olvashatsz.
Ne aggódj a nyomás miatt, a folyamat során több munkafázisnál is több körös a jóváhagyás, hogy biztosan a neked tetsző eredményt érjük el.
És végül, de nem utolsósorban élvezd a folyamatot, gondolj úgy a honlapodra, mint a saját kis bébidre. Klassz lesz! :)t
Videó az asana használatáról
Munkafázisok - mi mit jelent
1. Munkafázis - arculattervezés
Az előkészületek során a Pinterest táblád és a kérdőív segítségével tájékozódom, hogy milyen az ízlésvilágod, a honlapodnak milyen célokat kell szolgálnia.
Az arculat tervezés első elemeként készítek egy hangulattáblát, ami ízelítőt ad arról, az első benyomásaim alapján milyennek képzelem a honlapod és az arculatod. Ez egy vázlat, a lényege – ahogyan nevéből is ered – a hangulat elkapása. Így az elején rögtön kiderü, hogy mennyire sikerült megértenem elképzeléseidet a házi feladatod (Pinterest táblád) és a kérdőíved alapján.
A hangulattábla elkészülte után következik a logó készítés, mely több körös és nagy figyelmet kap, hiszen az arculatodnak egy fontos eleméről van szó. A kérdőív, a Pinterest tábla és a hangulattábla alapján készítek 3 különböző logó tervet, majd annak az egynek az átdolgozásával haladunk tovább még két körön át, amelyik koncepció legközelebb van az elképzeléseidhez. A véglegesen jóváhagyott logóhoz készítek változatokat (pl pecsét, színkombináció stb.). Az extra változatokért felárat számolok fel.
Ha megvan a logó, a hangulattábla színei alapján készítek egy arculati táblát, melyen a színek és a logó mellett már megjelennek azok a betűkombinációk is, melyeket nemcsak a honlapodon, de minden arculati elemeden (facebook borító, névjegy stb.) használni fogunk. Itt láthatod azokat a textúrákat és vizuális elemeket is, melyekkel egyedivé tesszük az arculatod. Az arculattábla elfogadása után nekilátok a korábban kiválasztott marketing eszközeidnek az elkészítéséhez (facebook, hírlevél, email aláírás stb).
2. Munkafázis - weboldal készítés
Ha kész az arculatod, akkor lépünk át a következő munkafázisba, a honlapod elkészítésébe. A drótváz egy elnagyolt vázlat a honlapodról, melyen bejelöljük hova kerüljenek a tartalmi elemek: képek, hírlevél feliratkozás, magyarázó szövegek stb. Minden oldalra készítek egy ilyen vázlatot. A lényeg itt a funkcionalitáson van – hogyan tereljük a látogatóid az oldaladon.
Az elkészült váz alapján elkészítem a honlapod fő oldalának látványtervét. Azért csak ezt, mert ez a legfontosabb eleme a honlapodnak, az itt lévő formázások, elrendezések ismétlődnek a honlapod többi oldalán, melyről a drótvázakat előzetesen már jóváhagytad.
A honlapod fő oldalának látványtervének elfogadása után rendelem meg a domain neved (a honlapod nevét) és a tárhelyed (ha ezt még korábban nem tetted meg), majd állok neki az élő weboldalad elkészítésének.
A véglegesen jóváhagyott honlapod elkészülte után átadom neked a honlapod karbantartásához szükséges összes jelszót, valamint a frissítéssel kapcsolatos instrukciókat, egy általad szervezett skype-os találkozón pedig meg is mutatom, hogyan tudod frissíteni a honlapod, új cikket, ügyfélvéleményt stb. hozzáadni a weboldaladhoz. Időpontfoglaláshoz, kérlek, használd az Acuity Scheduling-et, melyet az Admin oldalon találsz.