Nagyot fog csalódni az, aki azt gondolja, a sikerhez elég egy jó honlap, bekerül a Google találati listájára és majd dőlnek az ügyfelek. Egy jól keresőoptimalizált honlap sem fog azonnal a találati lista élére kerülni. Egy korábbi cikkben már írtam arról, hogyan érj el jobb Google helyezést a honlapoddal, ebben a cikkben most azt fejtem ki bővebben, milyen marketing eszközöket és bővítményeket vethetsz be a siker érdekében.
GYÁRTS TARTALMAT
Első és legfontosabb szabály, hogy gyárts rendszeresen tartalmakat, melyekkel egyrészt építed a Google bizalmát, nem utolsó sorban a témád iránt fogékony látogatókét is.
Ezerszer elkoptatott frázis, hogy adj értékes információt és tartalmat – mi az, ami a látogatóidat érdekelheti. Nekem ezzel csupán az a bajom, hogy a legnagyobb „kereslet” egyáltalán nem a minőségi tartalom iránt van, elég csak megnézni a Google legkeresettebb kifejezéseit. A másik érdekes szempont, hogy ha csak azt adod, amire az átlagnak igénye van, a saját kreatív énedet gyilkolod meg. Henry Ford híres gondolatával biztosan találkoztál már: „Ha megkérdeztem volna a vásárlókat, mit akarnak, akkor azt mondták volna gyorsabb lovat.”
Kísérletezz a témákkal, hangnemmel, gyakorolj, tanulmányozd szövegírók cikkeit, még jobb, ha beiratkozol blogolásra szakosodott tanfolyamra, amelyen azt is megtanulod, hogyan kutass témákat, és azokat hogyan írd meg úgy, hogy ne csak a Google értékelje, hanem a látogatóid is.
Ha már megvan a tartalom, fontos, hogy terjeszd. Íme néhány tipp, hogyan tudod ezt megtenni.
KÖZÖSSÉGI MÉDIA KAPCSOLAT
1. KÖZÖSSÉGI OLDALAID BEÁGYAZÁSA A HONLAPODBA
A honlapodhoz mindenképp célszerű valamelyik közösségi csatornát bekötni, így folyamatosan tudod oda-vissza terelni a látogatóidat. Épp ezért jó, ha van saját hivatalos Facebook oldalad / csoportod / hivatalos profilod, amit nem keversz a magánéleteddel; készíthetsz céges Instagram oldalt, Pinterest profilt, Twitter oldalt, LinkedIn oldalt stb.
Ezeknek a közösségi média oldalaknak a csatlakozási lehetőségeit mindenképp építsd be a honlapodba, hogy aki esetleg nem a közösségi oldaladon keresztül bukkant rád, az is követőddé válhat egy klikkeléssel. Ezt megteheted:
- egyszerű közösségi média ikonokkal – a jobb WordPress sablonoknak van ilyen funkciója
- ha Neked nincs ilyened, használd az alábbi bővítmények egyikét:
- Jetpack Facebook widgets – a Jetpacknek számos más előnyét is élvezheted
- Facebook Page Plugin – a Facebook saját fejlesztői felületén generálhatsz App ID és Secret key nélkül beágyazható html kódot (iframe)
- Easy Facebook Like Box – jóval egyszerűbb, mint az előző, de az alapbeállítások is tökéletesen megfelelőek
- Instagram Feed – Instagram követői táborod növeléséhez
2. POSZTOK KÖZVETLEN MEGOSZTÁSA A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Hagyományos mód: a publikált cikked linkjét manuálisan megosztod a közösségi média csatornáidon.
Automatizált módon, az alábbi bővítmények valamelyikével:
- Blog2Social – közvetlenül a blogodból tudsz posztot küldeni a hivatalos Facebook oldaladra, vagy számos közösségi média profilodba; újra oszthatod a régebbi cikkeidet, bitly linket tudsz rendelni a posztjaid linkjéhez stb.
- Revive Old Posts – régi és új posztjaidat tudod automatizált módon újra és újra megosztani a Facebookon és a Twitteren
3. KÖZÖSSÉGI MÉDIA MEGOSZTÁSI LEHETŐSÉGEK ELHELYEZÉSE A HONLAPODON
Míg az előző két opció arról szólt, hogyan tudod a saját közösségi média profiljaidat összekötni a honlapoddal, itt most arról van szó, hogy akik olvassák az írásaidat, hogyan tudják megosztani a cikkeidet a saját közösségi média profiljukon keresztül. Ezzel találkozni a leggyakrabban – Facebook like gombot szinte minden blog cikk végén lehet látni.
Ezekkel a bővítményekkel egy szinttel feljebb léphetsz az átlagos bloggereknél:
- AddToAny – nem csak a blog posztod, de a honlapod bármely oldala megoszthatóvá válik vele
- Social Media Share Buttons & Social Sharing Icons – az előzőhöz hasonló, rengeteg beállítási lehetőséggel
- Pinterest Pin It Button On Image Hover And Post – képeid válnak megoszthatóvá a Pinteresten
- Better Click to Tweet – Ha szeretnéd, hogy egy-egy gondolatod mottóként/idézetként terjedjen a Twitteren, akkor ezt a bővítményt szeretni fogod
- WP LikedIn Auto Publish – szakmai cikkeidet tudod automatikusan publikálni a blogodból a LinkedIn-re
ÉRTESÍTÉSEK KÜLDÉSE A HONLAPODRÓL
Egyre nagyobb népszerűségnek örvend, a hazai hírportáloknál biztosan találkoztál már vele. A bővítmény lehetővé teszi, hogy szimpatizánsaid feliratkozzanak a tartalmaidra. Ez nem hírlevél, hanem egy egyszerű kis üzenet, ami akkor jelenik meg az illető monitorán egy kis ablakban, ha új cikket publikáltál.
- OneSignal Web Push Notifications – manuálisan és automatikusan is kiküldhetők az értesítések
- Better Notifications for WordPress – ez nem a monitoron jelez, hanem emailt küld a friss cikkeidről
HÍRLEVÉL KÜLDÉSE
Az előző pontban már volt hasonló, én azonban most a klasszikus hírlevél kiküldésre gondolok. Ehhez az kell, hogy legyen a honlapodon hírlevél feliratkozási lehetőség. Az már sajnos rég nem működik, hogy „iratkozz fel”, hanem az email címért cserébe ajánlani kell valamit – lehet az egy hasznos ingyenes ebook, ellenőrző lista, nyereményjáték, kvíz stb.
A hírlevél beiratkozás megoldható a legtöbb esetben HTML kód beágyazásával – a legtöbb valamire való hírlevél motor a saját dokumentációjában le is írja, hogyan lehetséges az ő integrációjuk.
Ezekkel a bővítményekkel kódolás nélkül, egyszerűen tudod beilleszteni a hírlevél feliratkozási űrlapodat:
- Mailchimp for WP – pofon egyszerűen lehet vele mailchimp feliratkoztató űrlapot elhelyezni a honlapodon
- Mailerlite – a hivatalos bővítmény WordPresshez
- WPForms – fizetős verzióban van benne, számos más integrációt is kapsz a Mailchimp mellett
- Email subscribers and Newsletters– ezzel a bővítménnyel nemcsak feliratkozókat tudsz gyűjteni, de közvetlenül a blogból tudod automatizálni a hírlevelek kiküldését is
- Newsletter – szintén a blogodból tudsz hírlevelet küldeni. Szuper úgynevezett drag and drop felülete van, így abszolút könnyen testre szabható a tartalom.
- MailPoet emails and newsletters in WordPress – hasonló funkciókkal bír, mint előző társai, népszerűsége abban is rejlik, hogy automata üdvözlő emailt is lehet vele küldeni az újonnan feliratkozóknak és a többi emailt is be lehet előre állítani, hogy mikor menjenek ki.
EZEKRE FIGYELJ A BŐVÍTMÉNYEKNÉL
Igyekeztem aszerint összegyűjteni a bővítményeket, hogy melyek azok, amiket én is használok, vagy a leírásuk alapján (funkciók, telepítési számok, értékelések, frissítések) jónak találok. A bővítmények kínálata napról napra változik, épp ezért a telepítésük előtt nem árt pár dologra odafigyelni:
Mielőtt bármilyen bővítményt telepítesz, mindenképp olvasd el a leírását, hogy pontosan mire való. Csak a legszükségesebbeket telepítsd! A felesleges bővítmények sokasága lassíthatja a weboldalad, egyes bővítmények „összeakadhatnak”.
Nézd meg, hogy mikor frissítették utoljára, és hogy kompatibilis-e az aktuális WordPress verzióval. A WordPress letöltési oldalán tudod ellenőrizni, hogy épp hol tart a verzió szám. Ha hónapok óta nem nyúltak a bővítményhez, ne telepítsd!
Nézd meg az értékeléseket! Ha arányaiban magas a negatív kommentek és vélemények száma, akkor nem biztos, hogy valóban annyira szuper a bővítmény, mint amilyennek a készítője leírja, vagy lehetséges, hogy bonyolult a használata. Itt is árulkodó lehet, hogy arányaiban összehasonlítva mennyi az 5 és az 1 csillagos értékelés.
Hányan telepítették már? – Az alacsony (értsd pár ezres) telepítési szám nem feltétlenül jelent rosszat, de ha csak pár 100 telepítést látsz, és az előző szempontok bármelyikre sántít, jobb, ha nem használod a bővítményt.
Elakadtál, konkrét témában lenne szükséged segítségre?
Az egyéni konzultáció keretében kérdéseidre, elakadásaidra hozom a lehetséges megoldásokat, ötleteket, inspirációkat – legyen szó márkaépítésről, honlap szerkezetről, technikai megoldásokról.
Akkor ajánlom elsősorban az egyéni konzultációt, ha a kivitelezést magad szeretnéd megoldani és tisztában vagy technikai alapokkal, ismered a WordPresst.