Keresőoptimalizálási (SEO) trendek 2020

Miért egyre drágábbak a hirdetések, elég-e honlapot „SEO-zni”, hogyan lehet organikus módon a keresőben a sor élére kerülni, mik a keresési trendek és melyek maradnak meg hosszú távon, mibe nem érdemes energiát fektetni? Ezekre a kérdésekre válaszolt Papp Gábor a The Pitch Kft. marketing- és SEO szakembere a VII. Marketing Fesztiválon.

KEresőoptimalizálási trendek 2020

A Google is pénzből él

A bevezetőben Gábor rávilágított arra, hogy a Google tőzsdei cég, és a keresőből nem keres, a fizetett hirdetésekből viszont annál inkább. Hirdetések már a kezdettől voltak, régen különböző színű dobozokban jelentek meg a reklámok, mára azonban bármiféle színjelzés eltűnt és elsőre csak az éles szeműek szűrik ki, hogy meddig tart a fizetett hirdetések részleg. 

Mivel a hirdetések mindig megelőzik az organikus (természetes úton megjelenő, azaz nem fizetett) linkeket, egy-egy népszerű kulcsszóra előfordulhat, hogy az első 1-2 oldalon kizárólag hirdetéssel találkozunk. 

Lássuk be, így elég nehéz labdába rúgni.

Így viselkednek a Google-ben keresők

Ami számomra azonban merőben új információ volt, az a keresők viselkedési statisztikája volt.
Gondoltad volna, hogy a számítógépen keresők 50%-a meg sem nyit a keresés során egyetlen linket sem, azaz 0 a kattintás? 

Belegondoltam, tényleg, én is ilyen vagyok. Az ok az, hogy amire keresünk, az ott szerepel a link leírásában, vagy a teljes dobozban, ezért nincs szükség arra, hogy ellátogassunk az adott információt tartalmazó honlapra. Elég csak egy egyszerű példára gondolni, mint az időjárás jelentés. Semmi szükség belemenni a köpönyeg.hu vagy az omsz oldalára, az info, hogy aznap hány fok van, hány % esély van a csapadékra mind ott vannak előttünk azonnal.

A tortából 45%-ot az organikus linkre kattintók veszik ki, a maradék 5% kattint a számítógépről a hirdetési linkre. Mobilról a kattintási arányok még rosszabbak, unalmas sokat görgetni, keresés során 100-ból mindössze 27-en kattintanak a keresési eredményekre, ami azért elég megdöbbentő adat, nem? 😊

A trend az, hogy növekedni fog az egyáltalán nem kattintók aránya, és a hirdetésre kattintóké is, hiszen ez az, amit a Google egyre erőteljesebben tol elénk. Ebből az következik, hogy organikus találatokra való kattintás valószínűsíthetően csökkeni fog nemcsak idén, hanem a következő években is folytatódni fog ez a tendencia.

Mobil vs asztali számítógép/laptop

Amit érdemes észben tartani, hogy a mobilos és a számítógépes használat teljesen különvált a neten, ezért már a kulcsszó kutatásnál és trend elemzéseknél is érdemes külön nézni az adatokat.

A honlapon lévő SEO beállítások nem elegendőek a jó Google helyezéshez

Az ügyfeleimnek is el szoktam mondani, az, hogy én beállítom a honlapon az alap kulcsszavakat, önmagában nem fog első helyezést hozni, különösen nem olyan szakterületen, ahol nagy a verseny, hiszen valószínűleg a konkurensek is hasonló kulcsszavakat használnak. (Egy vadiúj honlappal szemben a Google alapból még „bizalmatlan”, tehát az első helyezés egy „újszülött” honlapnál kvázi illúzió.) 

Gábor ráerősített erre. Egyre fontosabbá válik a hirdetés, ez nyilvánvaló, azonban az egész SEO-t 3 fő dolog határozza meg.

1. Technikai SEO beállítások

Blogolás szolgáltatóknak tanfolyamomban külön végigmegyünk azokon a SEO beállításokon, melyeket a cikkeken (oldalakon, kategória leírásokon stb.) érdemes technikailag beállítanod. Ha végignézed az általam felsorolt szempontokat és javítasz rajtuk, messze sokkal többet tettél a weboldaladért, mint a legtöbb konkurensed.

2. Tartalmi „SEO”-zás

Avagy arról írj, amire a célközönséged rákeres!
Akárki akármit mond, a blog cikkek írásánál igenis fontos, hogy ellenőrizd a témához kapcsolható kulcsszavakat és azokat sződd bele a tartalmaidba – a blog cikked címébe, a képek leírásába, a kiemelésekbe, bekezdésekbe, meta leírásokba stb.

Gábor tippje még, hogy keress rá az adott kulcsszóra és ne csak azt nézd, hogy milyen oldalakat dob fel, hanem azt is, hogy milyen típusú tartalmak szerepelnek elől. Bizonyos „hogyan csináld” témák kiabálnak a videókért, ezért ezeket maximum kiegészítésként érdemes leírni, sokkal fontosabb, hogy videó legyen az anyagról.

Gábor is kiemelte és én is egyre gyakrabban javaslom ügyfeleimnek, hogy ne egy-egy kulcsszóban gondolkodjanak, hanem sokkal inkább kifejezésekben (ezt nevezik long tailnek), azt ellenőrizzék maguknak a keresőben, a kulcsszó tervezőben az Ads-en belül, mert egyre inkább ezek hozzák a releváns találatot. Példa: mit ehetek fehérje diéta alatt sokkal pontosabb eredményt fog hozni, mint önmagában az a kifejezés, hogy fehérje diéta. Egy ilyen címmel megírt blog cikk jóval nagyobb esélyt ad a találatra, mintha szimplán csak megosztanánk pár receptet.

3. Linképítés

A harmadik kulcsfontosságú SEO eszköz. Kifelé, de leginkább a honlapra mutató minőségi linkekről van szó, közösségi megosztásokról stb. Ez szintén már-már egy külön szakma. 

A lényeg az, hogy mind a három területen jól kell szerepelned és teljesítened, hogy a keresőben az élre kerülj.

 

Iparági eredmények

Gábor PRO tippje: nézd meg a konkurenseidet e három szempont szerint: technikai SEO, tartalom és linkek és vonj egy átlagot, mit lehet iparági átlagként venni, majd mérd meg a saját oldalad, és vesd össze az iparági átlaggal. Látni fogod, miben jobbak a többiek – több linkjük van, sokkal több és relevánsabb tartalmuk, technikailag jobb weboldaluk? Máris tudod, miben kell fejlődnöd. 🙂

Természetesen ez a feladat kiszervezhető, akinek sem türelme, sem ideje nincs ezeket az adatokat végigbogarászni, vagy csak egyszerűen attól tart, nem jól végzi el a feladatot. (Gáborék is végeznek ilyet, info itt: https://thepitch.hu/seo-tanacsadas/ )

Gábor javasolja, ha komolyan veszed, használj fizetős eszközöket és az adatok elemzéséhez nem elég a Google Analytics-et bekötni, kell, hogy legyen Search Console-od is.

A márkaépítéssel mindig előnyre tudsz szert tenni

És végül egy trükk, amivel sokat lendíthetsz a keresési eredményeken, az pedig a márkaépítés. 😊

A Google algoritmusaival szemben a márkanév védettséget ad, hiszen ha konkrét névre keresel rá az első találatok biztosan a keresett márkához fognak valamilyen módon kapcsolódni. Nézd meg például a keresőben a SOTE Szülészetet (vagy bármi mást, amiben benne van a márkanév is) az első találatok biztosan a SOTE-hoz fognak kapcsolódni és csak sokadik találatként szűrődnek be az egyéb szülészetek.

Törekedj arra, hogy a szakmádban ismerjék a neved, kapcsold hozzá a tevékenységed, így biztos lehetsz benne, ha Téged keresnek, valóban meg is találnak. 😊

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .