Útmutató az ideális webdesigner kiválasztásához

Szempontok hogyan találd meg aZT, akivel öröm a közös munka

Sokan az ár alapján választanak szolgáltatót, azonban sokszor érvényesül az “olcsó húsnak híg a leve” elv, így a végén egyáltalán nem biztos, hogy olcsóbban jövünk ki. Ebben a cikkben olyan szempontokra hívom fel a figyelmed, melyeket érdemes számításba venned, ha weboldalt szeretnél készíttetni.

Egy arculat és egy honlap elkészítése korántsem jelent látszólag olyan hosszú távú elköteleződést, azonban a pár hétig tartó közös munka gyümölcse már igenis hosszú távon nyomot hagy: ott lesz egy kész produktum, amivel képviseled magad, amivel a szolgáltatásod, árucikked népszerűsíted, eladod.  

A tied lesz, hozzád tartozik. Olyan ez, mint egy gyerek: figyelni kell rá, foglalkozni vele, ha nem működik, vagy igénytelen, az rád vet rossz fényt. 

És persze az sem mindegy, hogyan juttok el a végeredményig: idegeskedve, állandó időzavarral küzdve, értetlenkedve, vagy jó hangulatban, bizalmi légkörben, ahol biztonságban érzed magad, tudod, hogy nem leszel lerázva, vagy kioktatva, ha kérdésed van.

Ha ebből a szemszögből nézel a designer és a te viszonyodra, már egyáltalán nem mindegy, ki az, akire az arculatod és a honlapod bízod.

A Google-ban megszámlálhatatlan cég és vállalkozó foglalkozik weboldal készítéssel, így a választás koránt sem egyszerű feladat.

Néhány szempont a választáshoz.

 

1. ELSŐ BENYOMÁS – ÖSSZKÉP

Tetszik az illető oldala? Átlátható, jó az elrendezése? Hangulatában megfogott?

Rossz jel, ha már a kivitelező oldala sem tetszik. Ne félj attól, hogy laikus vagy, hagyatkozz a megérzéseidre. Ha nem tetszik a honlapja, lépj tovább.

 

2. REFERENCIÁK

Keress rá a munkáira! Ráhúzhatóak egy kaptafára? A munkái között látsz olyat, amire azt mondanád, igen, hasonlót el tudnál képzelni magadnak is? Jó, ha weboldal készítés esetén rá tudsz menni az elkészült weboldalra is, és nemcsak látványtervet látsz, ami akár lehet meg nem valósult projekt is. Grafikai munkák esetében is érdemes megnézni, hogy valós ügyfelek vannak-e a tervek mögött, vagy pusztán koncepciókat, kitalált márkákat látsz. (Árulkodó jel, ha például egy márkanévvel több logót is látsz.)

Az ügyfél-ajánlásai mennyire hihetőek? Ha nagyon általános a dicséret, könnyen meglehet, hogy az illető magának írta őket. Az eredeti ügyfélvéleményeknél mindig van valami személyes történet, van bennük valami eredeti, ami számukra fontos volt a kivitelezővel kapcsolatban. Még hitelesebb, ha látsz teljes nevet, és fényképet is a vélemény mellett. (Itt is óvatosan, belefutottam már stock-fotóval ellátott ügyfélvéleményekbe is. Ha gyanús a kép, olvasd el még egyszer az ügyfél véleményt.)

 

3. SZOLGÁLTATÁSOK

Azt tapasztaltam, hogy nagyon sok a hasonlóság a piacon. Nézd meg tüzetesebben, hogy mit ajánlanak például weboldal készítés alatt! 

Vajon sablonokból ollózzák össze a honlapod, vagy egyedi terveket, személyre szabott megoldásokat kapsz? Aki azt mondja, hogy egyedi tervek alapján 50.000-ért egy hét alatt csinál neked egy 10 oldalas honlapot, gyanakodj, még jobb, ha nem veszed komolyan! A tervezés kreatív és egyben stratégiai feladat, a kivitelezés pedig alaposságot igényel. 

Alapértelmezett szolgáltatás, hogy a honlapon van alapszintű SEO (keresőmotor optimalizált) beállítás, analitika, spam védelem blog esetén a nem kívánt kommentek ellen, gyorsító programok, vagy ezekért vajon külön kell fizetni? Mit tartalmaz egy “alap” szolgáltatás? Benne van, hogy a közösségi média csatornáid össze legyenek kötve a honlapoddal, hogy legyen slider a kezdőoldaladon, kapcsolati űrlapod legyen, közösségi média megosztás stb.? 

Kapsz betanítást, ura lehetsz a saját honlapodnak, vagy minden tartalom-változtatáshoz igénybe kell venned ismét a szolgáltatást – persze plusz díj ellenében?

Arculattervezés esetén mennyire relevánsak a szolgáltatások? Például sokan ajánlanak úgynevezett “kisarculatot”, de lényegében nem derül ki, hogy az arculat maga milyen jegyeket tartalmaz (úgy mint színpaletta, betűtípusok, logó, minta, ikonrendszer stb.), hanem inkább csak a termékekre fókuszál – úgy mint boríték, levélpapír, bélyegző stb. 

Szögezzük le, hogy a boríték, levélpapír, bélyegző stb. NEM arculati elemek, hanem csak olyan termékek, amelyeken megjelennek az arculatodban meghatározott elemek: a logó, színpaletta, betűtípusok, minták! 

Egy  arculatnak minimum tartalmaznia kell a logót (és annak legalább egy variációját), a színpalettát, a betűkombinációkat. Ezen felül még lehetnek minták, ikonrendszerek, egyéb harmonizáló színrendszerek, melyek például a cég különböző termékeinél lehet használni. Ha ez megvan, akkor szabadon ki tudod választani, hogy milyen termékeken jelenjenek meg ezek az arculati elemek? 

Ajánlanak ingyenes konzultációs lehetőséget, vagy egyéb módon könnyen kapcsolatba lehet velük lépni, hogy bátran kérdezhess? Válaszolnak is? 🙂

 

3. ZSÁKBAMACSKA – HOL VANNAK AZ ÁRAK?

Biztos lehetsz benne, ha az illető nem tünteti fel az árait, valószínűleg a piaci átlagnál magasabb áron dolgozik. Egy honlap árát valóban nehéz behatárolni, hiszen a kész produktum ára és értéke nagyban függ a feladat – azaz a beépítendő funkciók – összetettségétől, azonban még ilyen esetben is meg lehet határozni egy minimum árat, ami alatt az illető neki sem áll dolgozni. 

Feltüntetett árak esetén egyszeri díjról van szó? Ha nagyon olcsó, szinte biztos, hogy havidíjat kell fizetned. Ha havidíjas a szolgáltatás, mit tartalmaz pontosan a szolgáltatás, azaz miért fizetsz és meddig? Nagyon óvatosan! Kérj szerződés tervezetet előre, és nézd meg, hogy miért vállalnak felelősséget, megkapod-e a jelszavakat, milyen esetben tudsz elállni a szerződéstől stb. 

Csomagárak esetén szintén nézd végig pontosan, hogy mit kapsz az adott csomagban!

Árajánlat kérés esetén mit kapsz – egy automata üzenetet, vagy egy sablont az árakkal? Vagy egy kilóméter hosszú marketing szöveget a nagyszerűségükről, aztán az utolsó oldalon egy csinos kis összeget? Netán egy korrekt és kellően tömör leírást a vállalkozásról, referenciákról – melyek a te projektedhez is köthetőek akár, egy részletes javaslattételt, hogy a munkát hogyan képzelik el veled és egy árlistát fix illetve szabadon választható elemekkel?

Fontos kérdés – SZERZŐDTÖK? Előre elolvashatod, vagy a helyszínen az orrod alá tolnak egy paksamétát, hogy írd alá, és nem tudod mit is tartalmaz pontosan?

 

4. ÉRTHETŐSÉG ÉS BIZALOM – NEKED SZÓLT A TARTALOM? 

Ez elsőre talán furcsán hangzik, de érted, miről szól a szolgáltatás? Közérthető a stílus, vagy a felét nem is érted? Több a marketing, mint a szakmaiság? Szimpatikus az illető? El tudod vele képzelni a közös munkát? Apropó, egyáltalán van bemutatkozás a honlapján, akár egy kis blokk formájában? 🙂

 

+1 ISMERŐS ISMERŐSE

A fenti szempontok hatványozottan igazak, ha ismerősről vagy annak ismerőséről van szó. Nem biztos, hogy ami a Te ismerősödnek megfelel, az Neked is jó lesz. Ez a foglalkozása, ezt tanulta, vagy autodidakta módon össze tud tákolni egy valamilyen honlapot? Lehet, hogy elsőre nagyon olcsó megoldásnak tűnik egy ismerős ajánlata, aki (szinte) ingyen vállalja el a honlapod elkészítését, de biztos lehetsz benne, mivel szívességet tesz neked, nem Te leszel neki az első a sorban. Kiszámíthatatlan ideig is elhúzódhat a projekt és utána sem biztos, hogy a karbantartást olyan szakszerűen végzi, ahogy kellene. 

 

Mikor leszünk Te meg én jó csapat?

  • Ha elszánt vagy, és már van kialakult képed arról, hogy mit szeretnél. Segítek neked abban, hogy feltérképezd, mit képvisel a személyed, miben lesz más a vállalkozásod, mint a konkurenseidé, kiket szeretnél kiszolgálni (kik ideális ügyfeleid). Több anyagot találsz tőlem, illetve a projekt kezdetekor is beszélünk ezekről részletesen.
  • Ha nem értesz ugyan a technikai dolgokhoz, de nyitott vagy arra, hogy megtanuld használni a weboldalad. Tőlem nem fogsz magasröptű technikai kiselőadásokat hallani, olvasni mert a célom az, hogy pontosan megértsd, mi miért történik a folyamatban, mit hogyan használunk. Ezt azért teszem, hogy biztonságban érezd magad, és nyugodtan tudj fókuszálni arra, amihet Te értesz. Nemcsak a blogban, hanem a projekt kezdetekor sok, a közös munka szempontjából számodra hasznos információkat osztok meg egyszerű, közérthető stílusban. Kérdezni pedig mindig szabad, sőt kell is! 🙂
  • Ha szereted a rendszert, és kellően elfoglalt vagy ahhoz, hogy az idő számítson.  A projekt menedzsment program nem dísz nálam, hanem egy eszköz, amiben nyomon követheted a folyamatot, látod, mikor van szükség a Te közreműködésedre (például az átküldött anyagot véleményezni), így Te is tudod tervezni a teendőid.
  • Ha magad is fontos szempontnak tartod, hogy honlapod átlátható, letisztult és szép legyen; kedveled a nőies stílust. A jelszavam, hogy vállald fel magad, képviseld az egyéniséged, azonban én is könnyebben szót értek azokkal, akik hasonló ízlésvilággal, és értékrenddel bírnak, mint én. Ha tetszik mindaz, amit itt látsz, bejön Neked az, ahogy dolgozom, és még az áraim is passzolnak a pénztárcádhoz, jó eséllyel klassz team leszünk együtt. 🙂

Vedd igénybe az ingyenes ismerkedős konzultációs lehetőséget, bizonyosodj meg róla személyesen is, hogy én vagyok a Te embered. Ha még nem jártál nálam, az alábbi gombokra kattintva tudsz tájékozódni munkamódszeremről, szolgáltatásaimról és azok árairól, valamint fel tudod velem venni a kapcsolatot.

This Post Has 2 Comments

  1. Szuper vagy! Būszke vagyok Rád! Csak így tovább!😇 anya

    1. 🙂 Az anyák már csak ilyenek… 🙂 <3

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Start Csomag letöltés
A fenti négyzetek kipipálása feltétlenül szükséges ahhoz, hogy az EU adatvédelmi szabályzatát betartsuk. Köszönöm! 🙂
Stratégiai konzultáció - Megrendelő űrlap

Add meg neved és email címed, nyomj a “kérem az ebookot!” GOMBRA és már TÖLTHETED IS LE A TUDÁSANYAGOT!