Három tényező, ami akadályoz vállalkozásod sikeressé tételében

Ahhoz, hogy bátran bele merj fogni a márkaépítésbe, száműznöd kell az összes olyan hátsó negatív gondolatot, vagy tévhitet, melyet a téma iránt táplálsz.
Vegyük sorra először a tévhiteket a márkaépítéssel kapcsolatban, amelyek útjában állnak a sikerednek.
1. A márkaépítés drága mulatság.
2. Kezdő, egyéni vállalkozóként még nincsenek is kialakult márkajegyeid, ezért fölösleges pénzkidobás az arculattervezés és a honlap készítés.
3. Az márkához elég egy logó.
Most nézzük meg, miért tartom ezeket az állításokat tévhitnek.
TÉVHIT #1 – A márkaépítés drága mulatság.
Tegyük fel, átlagosan felkapott üzletágban dolgozol, és nagy a konkurencia. Márka nélkül a sokadik leszel a sorban. Mondhatod, Téged személyesen kell megismerni, és a klienseid adják egymásnak a kilincset, azonban nem számíthatsz örökké csak arra, hogy szájhagyomány útján terjed a híred. Egy összetákolt honlap reklámozásával rengeteg pénzt költhetsz hirdetésekre, azonban ha a weboldalad nem sugároz profizmust, már azelőtt elhagyják a látogatóid az oldalad, hogy jobban elmélyednének a tartalomban, így aztán látogatottságod lesz ugyan, de eladásod nem.
Egy jól kigondolt arculattal, termék- és szolgáltatás csomaggal, hiteles márkával kiszámíthatóbbá válik a jövőd.
Ha így tekintesz a márkaépítésre és az arculattervezésre, beláthatod, az a drága, ha nem invesztálsz időt és pénzt rájuk. Pocsékba megy az időd, mert honlapkészítéssel töltöd, nem azzal, amihez értesz; a szakmai tudásod, mert hiába vagy szuper, ha ezt a weboldalad nem sugározza, nem hiszik el neked; és a pénzed is, mert hiába várod, hogy a hirdetéseid végre eredményt hozzanak, a honlapod nem hozza a várt eredményeket.
TÉVHIT #2 – Kezdő, egyéni vállalkozóként még nincsenek is kialakult márkajegyeid, ezért fölösleges pénzkidobás az arculattervezés és a honlap készítés.
Teljesen kezdőként gondolhatod, még nincs kialakult elképzelésed az üzletedről, nincs tapasztalatod a klienseiddel, és egyébként is annyi más dolog van, amire kell a pénz. Mivel nem most bújtál ki a tojáshéjból, és bizonyára van munkatapasztalatod is, arról már van egy képed, hogy miben vagy más, mint a kollégáid. Lehetsz a közösség motorja, ismerhetnek arról, hogy éles helyzetekben csak rád lehet számítani, jól bírhatod a határidők okozta stresszt, lehetsz te a békebíró vitás helyzetekben stb.
Összefoglalva: VAN arról már képed, hogy ki vagy TE. Ami az ideális ügyfeleket illeti, megint csak a munkatapasztalatokra hagyatkozz: kik vevők a stílusodra, kikkel működsz együtt jól. A márkaépítési e-book és munkafüzet többek között ezt a témát járja körül – nemcsak abban segít, hogy kik az ideális ügyfeleid, hanem abban is, Te ki vagy.
Ahogy a személyiséged, úgy az arculatod sincs kőbe vésve, ahogy az idővel változol, fejlődik a vállalkozásod, változnia kell az arculatodnak is (de nem túl gyakran). Ütős kezdéshez és a felívelő folytatáshoz szükséges, hogy profi módon jelenj meg online és offline egyaránt.
Csupán egyetlen esetben valóban NEM ajánlott márkaépítésre, arculattervezésre költened:
ha fogalmad sincs arról, hogy mit, kinek és hogyan szolgáltass, sőt, igazából csak jól elblogolgatsz, mert szeretsz írni és nincs is szándékod keresni az írásaiddal.
Ha viszont keresni akarsz a tevékenységeddel, mindenképp érdemes invesztálnod az arculatodba, mert ez egy hosszú távú befektetés, ami viszont biztosan megtérül.
SZTORI KöVETKEZIK
A legelső weboldalamat a sógoromnak készítettem, aki homokfúvással foglalkozik. Izgi téma, mi? Nagyon nehézkesen ment az üzlete, egy kollégája jóindulatára volt gyakorlatilag bízva, ugyanis eleinte csak rajta keresztül jutott kuncsaftokhoz. Az első, amit tudtunk, hogy az embereknek halvány lila fogalma sincs arról, hogy mi az a homokfúvás és az miért kell nekik.
Képekkel, lényegre törő leírásokkal, hatékony kereső optimalizálással, na meg a kocsi és a kompresszor színét ismétlő egyszerű, de mégis profi hatást keltő designnal elértük, hogy most már nemcsak a megyében, de országosan keresett szakemberré vált alig fél év alatt. Amikor az egyik ügyfele külön szóvá tette, hogy a honlap és a képek győzték meg, hogy őt válassza, nem volt kérdés, hogy a család autóin, a helyi lapokban és a munkaruháján is a honlapot reklámozzuk.
TÉVHIT #3 – Az arculathoz elég csak egy logó.
Arculat alatt sokan csak egy logót értenek, a haladóbbak már színpalettát és betűkombinációkat is felsorolnak talán. A logó, a színek, a betűtípus valóban jól megfogható vizuális elemek, azonban ennyi korántsem elég egy márka sikerességéhez.
Vegyünk egy jól ismert márkát, a Coca Cola-t. Talán már hallod is magadban a dallamot – „Taste the feeling!”, és máris beugranak a reklámok, melyek szeretetet, harmóniát, jókedvet, összetartozást sugallnak – mindegy, hogy karácsonyról, családi vacsoráról, vagy buliról van szó. A jó hangulat alap tartozéka a Coca Cola, és tényleg, voltál már olyan buliban, ahol nem volt Cola??? Erről van szó.
Az ügyfeleidnek is szüksége van erre a bizonyos pluszra. Vajon mi fog zakatolni az ő fejükben, amikor Rád gondolnak? A logó, a színek és a betűtípus arra jók, hogy felismerjenek: „AHHA, XY kitett valamit a Facebookra.” – de mellette beindul egy sor egyéb gondolat is – „Elolvasom, mert mindig olyan jókat ír, mindig jobb kedvem lesz tőle, csupa hasznos dolgot mutat be, amit rögtön tudok hasznosítani, és olyan kedves a hangja, bírom a stílusát, szeretek vele dolgozni.”
A stílusod, a személyiséged, a szolgáltatásaid, az öltözködésed, ahogy beszélsz, írsz, az emberekkel bánsz – ezek mind a személyes márkád, és arculatod fontos elemei. Ezek nélkül egy logó, és a többi kellék csupán üres, funkció nélküli csiricsárék, vagy ami még rosszabb, hamis ígéretek.
helyezd biztos alapokra a branded!
Márkaépítés e-book és munkafüzet
Ebben a márkaépítési e-bookban és munkafüzetben gyakorlat-orientáltan vesszük végig a márkaépítési alapokat.
Az alapok lefektetésén túl meghatározzuk ideális célközönséged, valamint márkád stílusát, nyelvezetét, és gyakorlati útmutatót kapsz az arculati színeid, betűtípusaid meghatározásához is.
Csak megvalósítóknak!
