Márkaépítő képek a weboldaladon

ingyenes képlelőhelyek, és szempontok a márka-építő képek kiválasztásához

A képek nagyon fontos vizuális elemei a weboldaladnak, meg tudják fogni az olvasóidat, és 2 mp alatt el is tudják őket riasztani.

Azon túl, hogy szellősebbé, könnyebben befogadhatóbbá, vonzóbbá teszik a honlapot, ténylegesen  szöveg-elválasztó szerepük is van a képeknek. Gondolj csak bele, ha egy weboldalon sok-sok szöveget látsz, de képet szinte semmit, az bizony eléggé riasztó, mert senki sem szeret olyan hosszan szövegeket olvasni. (Kivétel, ha szeretsz e-könyveket olvasni.) Egyszerűen sok a szemnek és az elmének is a betűrengeteg látványa.

Épp ezért fontos, hogy megfelelő mennyiségben legyenek képek és szövegek a honlapon, blog cikkekben, hogy harmóniát alkossanak a különböző formátumú tartalmak.

A képek azért is nagyon hasznosak még, mert általuk (élet)érzések, gondolatok sokszor könnyebben kifejezhetők, mint írásban. Az agy sokkal könnyebben és gyorsabban is tudja értelmezni a képeket, mint a szövegeket, épp ezért fontos tartalmak közelében mindig érdemes képet is elhelyezni, ami erősíti a mondanivalót.

Nem véletlen, hogy a weboldalak nyitóképe és szövege kulcsfontosságú, sok múlik a nyitó összhatáson, hogy a látogatók a honlapodon maradnak, vagy sem.

A képekkel azonban nemcsak a mondanivalónk üzenetét tudjuk erősíteni, vagy értelmezni, hanem a márkaépítésben is fontos szerepet kapnak. A meghatározott színvilágú, vagy mintát ábrázoló képek egy idő után kapcsolódnak nemcsak a tartalomhoz, hanem a képek gazdájához is, így könnyebb nemcsak a tartalmat, hanem a szerzőt is beazonosítani. 

Itt jön elő (ismét), hogy jó, ha van előre kigondolt márkád, meghatározó színeid, melyek befolyásolják majd a honlapodon megjelenő képek színvilágát is.

Alapszabály: Kizárólag jó minőségű, nagy felbontású, jogtiszta képeket használj!

Ezenkívül még egy sor apróságra érdemes odafigyelni ( a kép alatt megtalálod, mikre)!

1.       Színvilágban a képek ne üssenek el nagyon egymástól

Óvakodj a csiri-csáré megjelenéstől. Köteleződj el egy stílus mellett, például pasztel-, vagy neon színek, fekete-fehér, fehér hátterű képek stb. legyenek minden felületeden.  Sugalljanak egységet, következetességet a honlapon megjelent fotóid. 

Trükk – egy-két jellemző márkaszíneddel minden képre lehet tenni fólia-szerűen egy borítást, amitől egységes képet alkotnak a képeid, bármilyen színvilágúak is legyenek az eredetiek. (Lásd jobb oldali mintaképen.)

Ennek egyetlen veszélye van, ha túl erős színt választasz – könnyen válhat szemet bántóvá ez a stílus.  Az is jó megoldás lehet, ha erőteljesek a márkaszíneid, hogy minden képed fekete-fehér, ezek mellett ugyanis az élénk színekkel nem lehet mellélőni.

Itt egy jó példa, ahol szerintem az oldalon használt színek gusztusosan vannak tálalva: http://www.salonownersolutions.com/

A színek mellett egy egyszerű vízjelszerű fehér minta is teheti nagyon jellegzetessé a képeket, azonban itt is ügyelni kell arra, hogy a vízjel lehetőség szerint azonos módon jelenjen meg – pl. mindig a kép jobb alsó sarkában, vagy nagyban elhalványítva a háttérben stb.

2.       Rólad szóljanak

Ez az előző ponthoz kapcsolódik: Te mit képviselsz, legyen szó ízlésvilágról, életérzésről, mondanivalóról. Képekkel lehet sokszor a legszemléletesebben történetet mesélni. Mit fog érezni az ügyfeled, ha Veled lép kapcsolatba, ha Veled dolgozik? A szövegen túl a képeidnek is kell sugároznia az egyéniségedet. 

A legjobb, ha Te magad szerepelsz a képeken! 

3.       Kifejezőek legyenek a képek, a tartalmat erősítsék

Az olvasók gyakran csak felületesen olvasnak: elolvassák a főcímet, néhány kiemelést. A kép segít átadni hasznos információkat a szövegeddel kapcsolatban: lehet az a terméked használat közben, de kiválthatsz érzelmeket is, átadhatsz egyfajta életérzést is: milyen lesz veled dolgozni, hogy fogja magát érezni, ha tőled vett igénybe szolgáltatást stb. 

De akár arról is rakhatsz be képet, hogyan érzi magát épp az ügyfeled, akinek segítségre van szüksége. Ha ilyen jellegű képeket is megjelenítesz a honlapodon, ügyelj arra, hogy ne a „depi-öngyi” hangulatú képek legyenek túlsúlyban. A mondanivalód képekben is haladjon a pozitív irány felé, hisz a célod az, hogy az ügyfél végül jól / jobban érezze magát a Te segítségeddel.

hogyan nyerd el a látogatók bizalmát
A honlapkészítés a legtöbb laikus számára inkább fejfájást okoz, mintsem örömet.

 

Honnét szerezd be a képeket?

Rengeteg ingyenes képlelőhely van, a minőséget azonban nem mindegyik tudja garantálni.

Itt az én 5+1 kedvencem, ahol profi fotókat találsz:

1.       http://www.freeimages.com/

2.       http://www.freepik.com/

3.       https://www.pexels.com/

4.       https://pixabay.com/

5.       https://stocksnap.io/

+ 1     https://unsplash.com/

További szuper képlelőhelyek (2018 legjobbjai)

2020 legjobb képlelő helyei

2022 legjobb képlelőhelyei (AOFIRS)

2023 legnépszerűbb stock fotós oldalai (vannak benne újak is!)

(Vannak átfedések helyenként a linkek között.)

Ha igazán egyedi és profi képeket akarsz, akkor bízz meg egy fotóst. 

Ezt preferálom a legjobban, több okból is.

Portré fotó mindenképp szükséges az oldaladra a bemutatkozásodhoz. Ha csak úgy megjelensz a legszebb ruhádban egy stúdióban, hogy magadról szeretnél céges képeket,  jó esetben megkérdezik tőled, hogy hova szánod őket, azt már nem, milyen jellegű a honlapod, milyen a színvilága stb. 

Márkaépítés e-book és munkafüzet Magdi webdesign
Példa saját branding fotóra – nem muszáj rajta lenned minden képen, elég, ha vannak rád utaló „jelek”. 🙂

 

Szempontok, hogyan válassz fotóst:

1. Nemcsak időpontot egyeztet veled, hanem kikérdez – milyen jellegű képekre gondoltál, hova szánod őket, milyen ruhában jössz. Az igazán profi esetleg még tanácsot is ad, pl. kerüld az óriás mintás blúzt, mert az elviszi a figyelmet rólad.

2. Van sminkese és fodrásza, akik nem ész nélkül esnek Neked, hanem felmérik, milyen a stílusod. Lehet, hogy nagyon jól állna Neked a hatalmasra festett cicaszem, de ha nem szoktad magad kisminkelni, akkor inkább ragaszkodj a „natural look” sminkhez. Ugyanez vonatkozik a frizurára is – ne engedj olyan hajkölteményt, amelyet Te magadnak nem tudnál elkészíteni, például egy fontos ügyféltalálkozó előtt. Vannak fotósok, akik azonban úgyis tudnak rólad remek képet készíteni, ahogy vagy, esetleg tanácsot tudnak adni fotózás előtt, ha sminkelsz, mire figyelj.

3. Tetszenek a referencia anyagai. Ne csak az ár legyen a mérvadó, valóban győződj meg róla, hogy tetszenek a képei az illetőnek. Az igazán profik felvállalnak egy-egy stílust – gondold végig, melyikkel tudsz azonosulni.

4. Szuper, ha nemcsak portréban utazik, hanem szívesen fotóz belső tereket, csendéleteket, hajlandó kilépni a stúdióból. Ez nem elvárás, de Te jársz jól, ha nem kell több fotóst felfogadnod, ha nemcsak magadról, hanem az üzletedről, a dolgozó sarkodról, termékeidről stb. is szeretnél profi fotókat. 

Ha jobban el szeretnél mélyedni a témában, itt van 6 tipp, hogyan válassz üzleti portré-fotóst. Illetve ebben a cikkben remek fotósok nyilatkoznak arról, mire is kell figyelned a fotózáson, hogyan pózolj, kell-e smink, mit várhatsz el egy arculati fotózáson stb.: 5 fotós – 5 gondolat az üzleti portré fotózásról

Mikor készíttesd el a fotóidat?

Általában jó, ha a fotóid már a közös munka megkezdése előtt kéznél vannak, azonban óva intelek attól, hogy máris rohanj fotóshoz. Egyik ügyfelem honlapját készítettük elő, és még csak épphogy nekifogtunk az ő egyéni stílusának és ízlés világának feltérképezéséhez, amikor rádöbbent, hogy a róla készült képek közel sincsenek összhangban azzal, amit ő szívvel-lélekkel képvisel. (Pontosan az történt, mint fentebb írtam: a fotózáson korántsem azokat a színeket viselte, amelyek nap, mint nap meghatározóak számára, hanem amolyan „gálaruhában” jelent meg a fotózáson, hogy jól nézzen ki rajtuk.)

Legelső lépésként menj végig a márkaépítésen – fogalmazd meg értékeidet. 

Örömmel segítek neked az arculatod kitalálásában, mellyel boldogan azonosulsz, ügyfeleid pedig szívesen bíznak meg munkával, mert tudják, mire számíthatnak, ha Téged választanak. Ha bizonytalan vagy, segítek a képek válogatásában is, illetve mielőtt fotóshoz mész, várd meg az első konzultációnkat, ahol azt is meg tudjuk beszélni, milyen képekre lenne szükség a honlapodon.

Összefoglalásul:

Képek nélkül a honlapod sótlan, kellenek a szöveg tagolása, és a mondanivaló erősítése érdekében is. 

Ha még arra is figyelsz, hogy a képek egységesek legyenek, nemcsak az összhatás lesz lenyűgöző, hanem a saját márkádat is építed velük.

A saját képek előnye, hogy biztosan nem jönnek szembe sehol, de célszerű őket alaposan megtervezni, a honlap mondanivalójához készíttetni a képeket.

Márkádhoz illő képeket akarsz? Ehhez márka kell!

A Márkaépítés e-book és munkafüzetet használva lerakhatod a stratégiai alapokat és kialakíthatod vizuális megjelenésed

Ebben a márkaépítési e-bookban és munkafüzetben gyakorlat-orientáltan vesszük végig a márkaépítési alapokat.

Az alapok lefektetésén túl meghatározzuk ideális célközönséged, valamint márkád stílusát, nyelvezetét, és gyakorlati útmutatót kapsz az arculati színeid, betűtípusaid meghatározásához is.  

Csak megvalósítóknak!

Bővebben…

Márkaépítés e-book és munkafüzet

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .