Márkaépítő képek a weboldaladon

ingyenes képlelőhelyek, és szempontok a márkaépítő képek kiválasztásához

A képek nagyon fontos vizuális elemei a weboldaladnak, meg tudják fogni az olvasóidat, és 2 mp alatt el is tudják őket riasztani.

Alapszabály: Kizárólag jó minőségű, nagy felbontású, jogtiszta képeket használj!

Ezenkívül még egy sor apróságra érdemes odafigyelni:

1.       Színvilágban a képek ne üssenek el nagyon egymástól

Óvakodj a csiri-csáré megjelenéstől. Köteleződj el egy stílus mellett, például pasztel-, vagy neon színek, fekete-fehér, fehér hátterű képek stb. Sugalljanak egységet, következetességet a honlapon megjelent fotóid.

Trükk – egy-két jellemző márkaszíneddel minden képre lehet tenni fólia-szerűen egy borítást, amitől egységes képet alkotnak a képeid, bármilyen színvilágúak is legyenek az eredetiek. (Lásd jobb oldali mintaképen.)

Ennek egyetlen veszélye van, ha túl erős színt választasz – könnyen válhat szemet bántóvá ez a stílus. Itt egy jó példa, ahol szerintem az oldalon használt színek gusztusosan vannak tálalva: http://www.salonownersolutions.com/

2.       Rólad szóljanak

Ez az előző ponthoz kapcsolódik: Te mit képviselsz, legyen szó ízlésvilágról, életérzésről, mondanivalóról. Képekkel lehet sokszor a legszemléletesebben történetet mesélni. Mit fog érezni az ügyfeled, ha Veled lép kapcsolatba, ha Veled dolgozik? A szövegen túl a képeidnek is kell sugároznia az egyéniségedet.

 

3.       Kifejezőek legyenek a képek, a tartalmat erősítsék

Az olvasók gyakran csak felületesen olvasnak: elolvassák a főcímet, néhány kiemelést. A kép segít átadni hasznos információkat a szövegeddel kapcsolatban: lehet az a terméked használat közben, de kiválthatsz érzelmeket is, átadhatsz egyfajta életérzést is.

 

Honnét szerezd be a képeket?

Rengeteg ingyenes képlelőhely van, a minőséget azonban nem mindegyik tudja garantálni.

Itt az én 5+1 kedvencem, ahol profi fotókat találsz:

1.       http://www.freeimages.com/

2.       http://www.freepik.com/

3.       https://www.pexels.com/

4.       https://pixabay.com/

5.       https://stocksnap.io/

+ 1     https://unsplash.com/

További szuper képlelőhelyek (2018 legjobbjai)

 

Ha igazán egyedi és profi képeket akarsz, akkor bízz meg egy fotóst. Ezt preferálom a legjobban, több okból is.

Portré fotó mindenképp szükséges az oldaladra a bemutatkozásodhoz. Ha csak úgy odamész a legszebb ruhádban egy stúdióba, hogy magadról szeretnél céges képeket,  jó esetben megkérdezik tőled, hogy hova szánod őket, azt már nem, milyen jellegű a honlapod, milyen a színvilága stb. 

 

Szempontok, hogyan válassz fotóst:

1. Nemcsak időpontot egyeztet veled, hanem kikérdez – milyen jellegű képekre gondoltál, hova szánod őket, milyen ruhában jössz. Az igazán profi esetleg még tanácsot is ad, pl. kerüld az óriás mintás blúzt, mert az elviszi a figyelmet rólad.

2. Van sminkese és fodrásza, akik nem ész nélkül esnek Neked, hanem felmérik, milyen a stílusod. Lehet, hogy nagyon jól állna Neked a hatalmasra festett cicaszem, de ha nem szoktad magad kisminkelni, akkor inkább ragaszkodj a “natural look” sminkhez. Ugyanez vonatkozik a frizurára is – ne engedj olyan hajkölteményt, amelyet Te magadnak nem tudnál elkészíteni, például egy fontos ügyféltalálkozó előtt.

3. Tetszenek a referencia anyagai. Ne csak az ár legyen a mérvadó, valóban győződj meg róla, hogy tetszenek a képei az illetőnek. Az igazán profik felvállalnak egy-egy stílust – gondold végig, melyikkel tudsz azonosulni.

4. Szuper, ha nemcsak portréban utazik, hanem szívesen fotóz belső tereket, csendéleteket, hajlandó kilépni a stúdióból. Ez nem elvárás, de Te jársz jól, ha nem kell több fotóst felfogadnod, ha nemcsak magadról, hanem az üzletedről, a dolgozó sarkodról, termékeidről stb. is szeretnél profi fotókat. 

 

Mikor készíttesd el a fotóidat?

Általában jó, ha a fotóid már a közös munka megkezdése előtt kéznél vannak, azonban óva intelek attól, hogy máris rohanj fotóshoz. Egyik ügyfelem honlapját készítettük elő, és még csak épphogy nekifogtunk az ő egyéni stílusának és ízlés világának feltérképezéséhez, amikor rádöbbent, hogy a róla készült képek közel sincsenek összhangban azzal, amit ő szívvel-lélekkel képvisel.

Legelső lépésként menj végig a márkaépítésen – fogalmazd meg értékeidet. Ebben segítséget találsz az Ingyenes anyagaimnál.

Örömmel segítek neked az arculatod kitalálásában, mellyel boldogan azonosulsz, ügyfeleid pedig szívesen bíznak meg munkával, mert tudják, mire számíthatnak, ha Téged választanak. Ha bizonytalan vagy, segítek a képek válogatásában is, illetve mielőtt fotóshoz mész, várd meg az első konzultációnkat, ahol azt is meg tudjuk beszélni, milyen képekre lenne szükség a honlapodon.

 

Jelentkezz be ingyenes konzultációra!

Vedd kezedbe az arculatod!

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Start Csomag letöltés
A fenti négyzetek kipipálása feltétlenül szükséges ahhoz, hogy az EU adatvédelmi szabályzatát betartsuk. Köszönöm! 🙂
Stratégiai konzultáció - Megrendelő űrlap

Add meg neved és email címed, nyomj a “kérem az ebookot!” GOMBRA és már TÖLTHETED IS LE A TUDÁSANYAGOT!