ingyenes képlelőhelyek, és szempontok a márka-építő képek kiválasztásához

A képek nagyon fontos vizuális elemei a weboldaladnak, meg tudják fogni az olvasóidat, és 2 mp alatt el is tudják őket riasztani.
Alapszabály: Kizárólag jó minőségű, nagy felbontású, jogtiszta képeket használj!
Ezenkívül még egy sor apróságra érdemes odafigyelni:
1. Színvilágban a képek ne üssenek el nagyon egymástól
Óvakodj a csiri-csáré megjelenéstől. Köteleződj el egy stílus mellett, például pasztel-, vagy neon színek, fekete-fehér, fehér hátterű képek stb. Sugalljanak egységet, következetességet a honlapon megjelent fotóid.
Trükk – egy-két jellemző márkaszíneddel minden képre lehet tenni fólia-szerűen egy borítást, amitől egységes képet alkotnak a képeid, bármilyen színvilágúak is legyenek az eredetiek. (Lásd jobb oldali mintaképen.)
Ennek egyetlen veszélye van, ha túl erős színt választasz – könnyen válhat szemet bántóvá ez a stílus. Itt egy jó példa, ahol szerintem az oldalon használt színek gusztusosan vannak tálalva: http://www.salonownersolutions.com/

2. Rólad szóljanak
Ez az előző ponthoz kapcsolódik: Te mit képviselsz, legyen szó ízlésvilágról, életérzésről, mondanivalóról. Képekkel lehet sokszor a legszemléletesebben történetet mesélni. Mit fog érezni az ügyfeled, ha Veled lép kapcsolatba, ha Veled dolgozik? A szövegen túl a képeidnek is kell sugároznia az egyéniségedet.
3. Kifejezőek legyenek a képek, a tartalmat erősítsék
Az olvasók gyakran csak felületesen olvasnak: elolvassák a főcímet, néhány kiemelést. A kép segít átadni hasznos információkat a szövegeddel kapcsolatban: lehet az a terméked használat közben, de kiválthatsz érzelmeket is, átadhatsz egyfajta életérzést is.
Honnét szerezd be a képeket?
Rengeteg ingyenes képlelőhely van, a minőséget azonban nem mindegyik tudja garantálni.
Itt az én 5+1 kedvencem, ahol profi fotókat találsz:
További szuper képlelőhelyek (2018 legjobbjai)
2022 legjobb képlelőhelyei (AOFIRS)
(Vannak átfedések helyenként a linkek között.)
Ha igazán egyedi és profi képeket akarsz, akkor bízz meg egy fotóst. Ezt preferálom a legjobban, több okból is.
Portré fotó mindenképp szükséges az oldaladra a bemutatkozásodhoz. Ha csak úgy odamész a legszebb ruhádban egy stúdióba, hogy magadról szeretnél céges képeket, jó esetben megkérdezik tőled, hogy hova szánod őket, azt már nem, milyen jellegű a honlapod, milyen a színvilága stb.
Szempontok, hogyan válassz fotóst:
1. Nemcsak időpontot egyeztet veled, hanem kikérdez – milyen jellegű képekre gondoltál, hova szánod őket, milyen ruhában jössz. Az igazán profi esetleg még tanácsot is ad, pl. kerüld az óriás mintás blúzt, mert az elviszi a figyelmet rólad.
2. Van sminkese és fodrásza, akik nem ész nélkül esnek Neked, hanem felmérik, milyen a stílusod. Lehet, hogy nagyon jól állna Neked a hatalmasra festett cicaszem, de ha nem szoktad magad kisminkelni, akkor inkább ragaszkodj a „natural look” sminkhez. Ugyanez vonatkozik a frizurára is – ne engedj olyan hajkölteményt, amelyet Te magadnak nem tudnál elkészíteni, például egy fontos ügyféltalálkozó előtt.
3. Tetszenek a referencia anyagai. Ne csak az ár legyen a mérvadó, valóban győződj meg róla, hogy tetszenek a képei az illetőnek. Az igazán profik felvállalnak egy-egy stílust – gondold végig, melyikkel tudsz azonosulni.
4. Szuper, ha nemcsak portréban utazik, hanem szívesen fotóz belső tereket, csendéleteket, hajlandó kilépni a stúdióból. Ez nem elvárás, de Te jársz jól, ha nem kell több fotóst felfogadnod, ha nemcsak magadról, hanem az üzletedről, a dolgozó sarkodról, termékeidről stb. is szeretnél profi fotókat.
Ha jobban el szeretnél mélyedni a témában, itt van 6 tipp, hogyan válassz üzleti portré-fotóst. Illetve ebben a cikkben remek fotósok nyilatkoznak arról, mire is kell figyelned a fotózáson, hogyan pózolj, kell-e smink, mit várhatsz el egy arculati fotózáson stb. 5 fotós – 5 gondolat az üzleti portré fotózásról
Mikor készíttesd el a fotóidat?
Általában jó, ha a fotóid már a közös munka megkezdése előtt kéznél vannak, azonban óva intelek attól, hogy máris rohanj fotóshoz. Egyik ügyfelem honlapját készítettük elő, és még csak épphogy nekifogtunk az ő egyéni stílusának és ízlés világának feltérképezéséhez, amikor rádöbbent, hogy a róla készült képek közel sincsenek összhangban azzal, amit ő szívvel-lélekkel képvisel.
Legelső lépésként menj végig a márkaépítésen – fogalmazd meg értékeidet.
Örömmel segítek neked az arculatod kitalálásában, mellyel boldogan azonosulsz, ügyfeleid pedig szívesen bíznak meg munkával, mert tudják, mire számíthatnak, ha Téged választanak. Ha bizonytalan vagy, segítek a képek válogatásában is, illetve mielőtt fotóshoz mész, várd meg az első konzultációnkat, ahol azt is meg tudjuk beszélni, milyen képekre lenne szükség a honlapodon.
Márkádhoz illő képeket akarsz? Ehhez márka kell!
A Márkaépítés e-book és munkafüzetet használva lerakhatod a stratégiai alapokat és kialakíthatod vizuális megjelenésed
Ebben a márkaépítési e-bookban és munkafüzetben gyakorlat-orientáltan vesszük végig a márkaépítési alapokat.
Az alapok lefektetésén túl meghatározzuk ideális célközönséged, valamint márkád stílusát, nyelvezetét, és gyakorlati útmutatót kapsz az arculati színeid, betűtípusaid meghatározásához is.
Csak megvalósítóknak!
