Újabb hasznos WordPress bővítmények blogoláshoz

Ez a cikk folytatása a korábban megjelent Leghasznosabb WordPress bővítmények cikknek.

Ha azt már olvastad, tudhatod, hogy olyan bővítményeket mutatok be, amelyeknek nagy hasznát veszed, ha blogolsz, de többségük olyan, amelyet blog nélkül is hasznosak.

Továbbra is nem szponzorált, hanem általam kipróbált -és bevált- bővítményeket ajánlok, természetesen ezeknél sokkal több van a piacon. Mielőtt bármelyiket is telepítenéd, érdemes ellenőrizned a bővítmény megbízhatóságát

Most is funkciók szerint haladunk sorban, vágjunk is bele!

Újabb hasznos WordPress bővítmények blogoláshoz

Hasznos WordPress bővítmények blogoláshoz – funkciók szerint

Jó helyre mutató linkek

Sérült linkek

Ennek a bővítménynek nagy hasznát veszed, ha már sokszor átalakítottad a honlapodat. Példuál kitettél ingyenes anyagokat, amiket végül visszavontál, de a blog cikkeidben még helyenként ott felejtődtek a linkek.

Sem a Google sem a látogatók nem szeretik, ha egy link nem oda visz, ahova kellene, ez bizony feketepontot ér mindenkinél. 

A linkek egy részéért nem lehetsz felelős, ha azok külsős oldalakra mutatnak, ezért is jó időről időre ellenőrizni, van-e olyan link a honlapodon, ami már nem működik. 

Ajánlott bővítmény: Broken link checker 

 

ÁTirányítás

Ez a funckió akkor lesz számodra nagyon hasznos, ha például valamilyen oldalad, amire sokszor hivatkozol már nem él, és egy új link alatt teljesen más oldalt hoztál létre. A fent említett példához hasonlóan itt is nagyon bosszantó tud lenne, ha a felhasználó a kívánt oldal helyett egy 404-es, az oldal nem létezik felirattal szembesül. Mindenképp érdemes megoldani, hogy ne történjen ez meg.

Ha túl macerás lenne minden egyes hivatkozást megkeresnek és kicserélned a régi linket az újra, használhatod az átirányítást, angolul redirect-et.

Ebben az esetben a bővítmény elvégzi a „piszkos” munkát és valahányszor a régi hivatkozásra kattint valaki, automatikusan átirányítja az új linkre a látogatót. 

Ajánlott bővítmény: 301 Redirects – Easy Redirect Manager

leghasznosabb WordPress bővítmények blogoláshoz

Megosztások

Szándékosan nem a közösségi megosztások szót használtam, ugyanis számos egyéb módja van, hogy a látogatók tovább adják a tartalmadat. Elküldhetik Messengerben, Viberen, What’s up-on keresztül, elküldhetik e-mailben, kimásolhatják a linket és azt mentik maguknak stb. 

Célszerű tehát teret adni azoknak, akik szívesen tovább vinnék a blogod hírét. A kifejezetten blogra speicálizálódott sablonokba általában építenek megosztásra alkalmas eszközöket, de bővítmények is akadnak, amelyekkel könnyedén megoszthatóvá teheted a posztjaidat.

Az a jó ezekben a megosztásra alkalmas bővítményekben, hogy nem neked kell rendelkezned ennyi féle platformmal (Instagram, Facebook, Google+, Twitter, Pinterest stb.), elég, ha a látogató ki tudja választani azt, ami neki is megvan. 

Ajánlott bővítmények:

  • Ocean Social Sharing – ezt használom én is 🙂 
  • Add to any –  oldalakra is használható, nemcsak blog cikkekhez, rengeteg megosztási lehetőséggel. Azt is be tudod állítani, hogy a képernyőn hol jelenjen meg (vízszintesen, függőlegesen, oldal alján, tetetjén stb.)
 

Tartalom védelme

Sokak rémálma, hogy másolják őket, különösen akkor, ha egyszer már megtörtént velük. Bizony elég kellemetlen, ha egy adott keresőkifejezésre feljön a cikked, csak épp nem a Te neved alatt. 

Sajnos a Google a gyakorlatban nem bünteti a duplikált tartalmakat, hanem ha két azonos tartalmat talál, akkor az algoritmusai rangsorolnak. Így előfordulhat, hogy ha a konkurensednek régebbi, SEO-ban jobban teljesítő honlapja van, akkor bizony a tőled lopott cikket előbb megjelentetheti a Google – NÁLA!

Érdemes ezekre az esetekre is felkészülni, méghozzá úgy, hogy másolásvédelemmel látod el a honlapodat. Ebben az esetben sem jobb klikkel, sem egyéb kattintásos, kijelöléssel módszerrel nem lehet a szövegeidet másolni. (A képernyő fotó ellen sajnos nincs védelem.)

Ajánlott bővítmény:  WP Content Copy Protection & No Right Click

 

Fordítások

A bővítmények többsége „nem beszél magyar”, ezért kénytelenek vagyunk mi áthidalni a nyelvi szakadékot. A lentebb bemutatott bővítmények egyike sem fogja automatikusan lefordítani a tartalmat, azt neked kell a megfelelő nyelven manuálisan megtenned. 

 Két fordítási szituációt különböztetünk meg

1. Rendszerelemek (Sablon és Bővítmény) lefordítása – magyarra

Gyakori jelenség, hogy a sablon angol nyelvű és nem létezik hozzá magyar nyelvű változat. Ez akkor válik feltűnővé, amikor a sablon egyes elemei „kommunikálnak” a látogatóval. Például a keresés helyett Search látszik, a találat helyett Found, a következő / előző bejegyzés felirat helyett Next / Previous post stb.  Ugyanígy gyakran előfordul, hogy egyes bővítmények feliratai, utasításai jelennek meg angolul, pl. hibaüzenet esetén.

Bár egyre több bővítmény gyártója törekszik arra, hogy már a kezelő felületen be lehessen állítani a tetszőleges szöveget, erre nem számíthatunk minden esetben.

Ha saját magad készítetted a honlapodat, akkor bizony a fordítási hiányosságok árulkodó jelek.

Szerencsére bővítménnyel már ez is megoldható. A bővítményben csak létre kell hozni a magyar nyelvnek egy könyvtárat és csak meg kell keresned benne a lefordítandó kifejezéseket és beírnod a magyar megfelelőjüket.

Ajánlott bővítmény: Loco translate
 

2. TARTALOM FORDÍTÁSOK IDEGEN NYELVRE

Nemcsak magyar ajkú a célközönséged,  szívesen írnál magyarul és idegen nyelven IS? Ehhez bizony szükséged lesz egy „fordító” programra.

Bár már létezik olyan bővítmény, amely a Google Translate-et használja, a sok letöltéssel, állandó karbantartással és pozitív ügyfélvéleménnyel rendelkező bővítmények egyelőre mind manuálisan beírt fordítást igényelnek. (Azaz Te lefordítod, és a megfelelő helyre beilleszted.)

A fordító bővítmények segítségével nemcsak a tartalmat tudod átültetni, de meg tudod határozni, hogy az oldaladhoz tartozó fordítás milyen linken jelenjen meg. 

Ajánlott bővítmények:

Ha már unod a közösségi médiát...

...és az azzal járó posztolási-kényszert, szeretnél több honlap látogatót és általuk minőségi ügyfeleket....

Látogatók elkötelezettségét fokozó bővítmények

A látogatók többsége elolvas egy cikket és már lépne is tovább. 

A gyakorlottabb bloggerek viszont nem hagyják, hogy „csak úgy ” lelépjen az olvasó. Minden eszközt megragadnak arra, hogy vagy további cikket olvasson el a látogató, vagy valamilyen ingyenes anyag felajánlásával arra bírják rá, hogy adja meg az e-mail címét. 

Figyelemfelkeltés, maradj még…

Az előző cikkben már volt szó a hírlevél feliratkozásról. A legtöbb hírlevél feliratkoztató űrlap azonban belesimul az oldal szerkezetébe.  

A feliratkoztató pop-upok, funkciójukat tekintve ugyanazt érik el, mint a sima beágyazott űrlapok, de sokkal feltűnőbb designnal rendelkeznek. Egy jó pop-upra felkapod a fejed és elolvasod, mi is van benne.

Mivel az olvasók nem szeretik, ha olvasás közben ugrálnak fel a különböző ablakok, ezek a pop-upok akkor érik el a legjobb hatást, ha akkor ugranak fel, amikor az olvasó elolvasta a cikket és már vinné az egerét az URL sávhoz, hogy elkattintson, vagy bezárja az ablakot.

Ha használsz valamilyen „csalit”, azaz ingyenes anyagot, hogy a látogatóidból rendszeres olvasókat faragj, mindenképp érdemes kipróbálnod.

Ajánlott bővítmények:

  • Elementor PRO – sok minden más mellett pop-upokat is tudsz vele készíteni (fizetős)
  • Optinmonster – csak az első 500 oldallátogatásig ingyenes, utána fizetős. Regisztrációkor meg kell adni a bankkártya adatokat!
 
 

KAPCSOLÓDÓ TARTALMAK ajánlóJA

A blogod akkor működik igazán jól, ha képes vagy nem csupán egy cikk erejéig ott tartanod a látogatót a honlapodon. A cél az, hogy minél több tartalmat elérhessen az olvasó. Ezt elérhetjük azzal, hogy a cikk melleti oldalsávban megosztjuk vele a főbb kategóriákat, címkéket, legutóbbi cikkeket, a szövegbe beilleszthetsz pár kapcsolódó blog cikked linkjét is. 

Ezek jól működhetnek, azonban még jobb, ha ajánlasz a cikk végén hasonló tartalmakat, melyek valamilyen logika alapján szorosabban köthetők a közölt cikkhez. 

A sablonok beállítási lehetőségei változatosak. Van, ahol csak a következő és előző cikkre lehet lépni, míg másoknál meg lehet adni, hogy címke, vagy kategória szerint listázzon pár cikket, melyek kapcsolódnak az aktuális bejegyzéshez. 

Bővítménnyel azonban már gyakorlatilag bármilyen tartalom behúzható egy cikk alá, amely az általunk beállított megfelelési paramétereknek megfelel. Így nem csupán kapcsolódó blog cikkeket ajánhatsz, hanem szolgáltatáshoz kapcsolódó oldalakat, média elemeket (pl. képet, feltöltött videót), de még akár CTA-kat is (=Call to Action azaz cselekvésre felhívó blokkot), kvízeket is.

Ajánlott bővítmény: YARP – Yet Another Related Posts Plugin

hasznos wordpress bővítmény: YARP - kapcsolódó tartalmakhoz

Egyéb eszközök

„Bármi” beágyazása

Előfordulhat, hogy a blogod mellett vezetsz vlogot, van videós csatornád, esetleg rendszeresen tartasz Workshopokat, amelyekhez mindig készítesz valamilyen dokumentumot. Jó lenne ezeket is egyszerűen megjeleníteni a honlapodon?

Bár az Elementor, azon belül a PRO több fajta élményelem beágyazására ad lehetőséget, html-kóddal pedig szinte bármi beágyazható, sokan mégis ódzkodnak az effajta megoldásoktól.  

Bővítmény segítségével azonban szinte bármilyen platformról tudsz beágyazni tartalmat a honlapodra. Használatával nincs szükséged html kódra sem, ha például egy Google formot szeretnél beágyazni a honlapodra, és  a PDF-ként elmentett jogi dokumentációk (pl. ÁSZF, Adatkezelési tájékoztató) vagy munkafüzetek, e-bookok is könnyedén megjeleníthetők a honlapon. 

Ajánlott bővítmény:  Embedpress

Blog cikkek időzítése

Ha a munkádban vannak úgynevezett uborka-szezonok, érdemes ezt az időt felhasználnod arra, hogy blog cikkeket gyárts. Egy hónap alatt akár egy évre való cikket is meg lehet írni – persze ez attól is függ, hogy éves szinten hány cikket szeretnél publikálni és azok milyen terjedelműek. 

Dolgozz tömbösítve!

Népszerű módszer az úgynevezett „batch day” módszer is, amikor egyetlen feladatnak szánsz egy egész napot. A cél az, hogy ez alatt az egyetlen nap alatt adott feladattípusból megoldj annyit, hogy a hét / hónap / negyedév folyamán már ne kelljen vele többet foglalkoznod.

Ha blogolsz, akkor valószínűleg inkább „days”-ben fogsz gondolkodni, hisz a legtöbben nem tudunk egyetlen nap alatt megírni 4-5 cikket, egyenként minimum 600 szavasakat. (Ha mégis, gyanús, hogy egy profi szövegíró veszett el Benned! 🙂 )
 
Ha készen vannak a cikkeid, pont azért, hogy jó sokáig ne kelljen velük foglalkoznod, célszerű időzíteni a bejegyzéseket, hogy a látogatók akkor is mindig találkozzanak új tartalmakkal, amikor Te épp teljesen mással vagy elfoglalva. 
 
Épp ezért nagyon hasznos előre eltervezned, hogy mikor miről olvassanak az olvasóid, ám ha nem szeretsz excelben lejegyezni mindent, egy idő után könnyen átláthatatlanná válhat egy rakáson a sok blog cikk.
 

Rendszerezz bővítménnyel!

A káoszt elkerülendő, ilyenkor jönnek jól a rendszerező naptárak, amelyeknek a segítségével megtervezheted, mikor mi kerüljön ki az olvasók elé. Az úgynevezett editorial calendar típusú bővítményekkel egy naptárban könnyedén el tudod helyezni, hogy melyik cikked mikor jelenjen meg, neked csak be kell húznod a még nem időzített cikkeidet a megfelelő dátumra.

Egyes bővítményeket még a közösségi média felületeiddel is össze tudod kötni, így nemcsak a bejegyzéseidet tudod időzíteni, de a hozzájuk kapcsolódó közösségi média megosztásokat is.
 
Ajánlott bővítmények:

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .